Căutare

Share this article

Cum s-a adaptat Avenor College la situația de criză din Românai? Pandemia de coronavirus ne-a schimbat viața și a împins sistemul de sănătate să devină mai sănătos, sistemul juridic să fie mai modern și sistemul de educație să fie mai aproape de nevoile elevilor. Puștii care s-au născut cu tableta și telefonul în mână au astăzi lecții online. Iar profesorii au fost nevoiți să intre în lumea lor și să se adapteze. Cât de greu a fost și care a fost răspunsul celor mici? 

Am vorbit cu Diana Segărceanu despre cum s-a adaptat Școala Internațională Bilingvă Avenor la actuala situație din România. Dar și despre impactul economic pe care îl va avea pandemia de coronavirus asupra sistemului privat de educație de la noi. Am discutat despre ce lecții a învățat Școala Avenor din această perioadă. Și cum va arăta viitorul elevilor noștri.

Cât de mult v-a afectat această perioadă? 

Avenor, ca orice scoală este un ecosistem viu, așa că în această perioadă am trăit și am oglindit emoțiile comunității, tot ceea ce au simțit elevii, profesorii si părinții nostri – de la teama de îmbolnăvire și anxietatea în legătură cu viitorul până la încrederea în forțele proprii și speranța că împreună vom trece cu bine peste această pandemie.  În ianuarie și noi credeam că boala COVID-19 este o epidemie asiatică ce nu va ajunge în Europa. Când au apărut primele cazuri în Italia și era clar că epidemia se extinde, eram cu toții destul de derutați dar am început sa ne organizăm pentru “virtual school”. Am avut șansa sa fim bine conectati cu alte școli din întreaga lume. În plus, aveam deja câteva materii la care făceam predarea online, iar acest lucru ne-a servit drept model. 

Diana Segărceanu (Avenor College): Adrenalina a compensat orice plângere de milă și am putut să ne adaptăm noilor condiții. La început, lucrurile au funcționat chiar mai bine decât ne-am așteptat, elevii s-au adaptat imediat. Greul a venit după prima saptămână și nu din zona educațională, ci din angoasa socială pentru că mulți adulți dezvoltaseră anxietate din cauza incertitudinii viitorului și reacționau foarte emoțional. Dar cel mai important, copiii au fost fantastici, au intrat imediat în ritm și au fost de mare ajutor profesorilor.

Care a fost impactul în business? 

Chiar dacă școala s-a închis la jumătatea lunii martie, procesul educațional a fost continuat imediat.  Forma de interacțiune și durata programelor educaționale au fost adaptate mediului on-line, prin programe specifice fiecărei grupe de vârstă. Educatorii, învățătorii și profesorii au muncit mult și o fac în continuare pentru a adapta programa școlară la mediul virtual dar și pentru a-și dezvolta în timp real abilitățile pentru folosirea diverselor aplicații digitale. 

În marea lor majoritate, părinții elevilor noștri s-au declarat multumiți de modul în care școala noastră s-a adaptat la mediul online. Unii însă (în special cei de la Gradiniță) nu au fost multumiți de această formă de învațământ la distanță. Avem și câțiva părinți care și-au retras copiii de la grădiniță, dar procentul este sub 5%. Îi înțelegem pe părinți pentru că perioada de adaptare a fost dificilă și este greu să fii și apt profesional, și părinte atent și profesor asistent în același timp. Am avut un dialog constant cu părinții și ne-am adaptat programele în funcție de așteptările lor acolo unde s-a putut. 

Avenor
Cum se realizează clasele la Avenor College în timpul pandemiei de coronavirus

Dar care au fost măsurile sau schimbările pe care le-ați făcut pentru copiii de grădiniță care s-au adaptat cel mai greu la noile condiții? 

În primă fază, ținând cont de vârsta copiilor, am propus un plan fără interacțiune digitală, fără lecții pe Zoom. Am luat drept exemplu planurile create de grădinițe din alte țări aflate în izolare dinaintea noastră.

Dar ne-am dat seama repede că planul acesta nu funcționa pentru noi, în principal pentru că părinții erau deja foarte stresați – trebuiau să lucreze de acasă și să aibă, în același timp, grijă de cei mici. Și atunci am construit un program plecând de la nevoile lor. 

Am vorbit cu fiecare familie în parte: unii aveau nevoie să-și știe copiii implicați în activități educaționale cât mai mult pentru ca ei să poată munci, alții voiau doar să vorbească și să se consulte cu noi, alții aveau nevoie de materiale pentru a lucra cu cei mici. 

După toate aceste consultări, educatoarele noastre au adaptat progamele de la o saptămâna la alta si au reușit chiar să facă câte un kit educațional individual pentru fiecare copil pe care l-am trimis părinților acasă. Asta înseamna un pachet cu resurse educaționale și un ghid detaliat de folosire pentru fiecare grupă de vârstă în parte.

În plus, profesorii noștri crează constant resurse video pentru elevi la care copiii si parinții pot sa apeleze oricând au timp și nevoie.

Teoretic școlile s-ar putea relua de la mijlocul lunii mai, crezi că este posibil? 

Noi suntem pregătiți să începem școala imediat, dar totul depinde de cum evoluează pandemia și de ce decide Guvernul. Cred că măsurile luate până acum au fost bune și noi lucrăm în continuare pe două posibile scenarii, continuarea învățării online sau întoarcerea în campus. Am luat în considerare și faptul că va trebui să implementăm măsuri de siguranță – de la distanța fizică, până la purtarea măștilor de protecție. Toate acestea vor fi aliniate cu cerințele autorităților, astfel încât, întoarcerea la școală să se facă în cele mai sigure condiții. 

Dar există și vreun scenariu în care școlile nu se mai deschid?

Am luat în calcul și posibilitatea ca școlile să nu se deschidă până la sfârșitul lunii iunie. În acest caz, avem posibilitatea să asigurăm on-line partea de testare și evaluare pentru a putea încheia situația școlară. Suntem în contact cu foarte multe școli internaționale de la care învățăm și de asemenea cu board-urile de examinare, astfel încât să ne asigurăm că parcursul educațional al elevilor nu este afectat. 

În plus, noi fiind o școală selectivă, putem asigura testarea online a candidaților noștri în procesul de admitere la matematică, engleză și celelalte probe specifice. De exemplu, pentru a intra la liceul Avenor, candidații externi ar trebui sa obțină media 8.50 la Evaluarea Națională. În cazul în care aceste examene se amână foarte mult, avem posibilitatea sa organizăm o testare relevantă care să ne indice gradul de pregătire al elevilor. 

Diana Segărceanu (Avenor College): În mediul virtual lipsește emulația creată de apropierea din spațiul fizic dintre elevi și profesor, dar poți să verifici mult mai ușor modul în care elevii învață, profesorii pot să dea feedback direct și personalizat într-un mod mai rapid și chiar mai eficient. Am observat că elevii devin mai independenți în învățare și mai responsabili cu temele și sarcinile de lucru.

Care este vârsta la care copiii răspund cel mai bine la noul sistem? Și care sunt cei mai afectați? 

Răspund bine de la clasa a IV-a în sus. Și pot spune că răspund excelent elevii de la clasa a VI-a în sus. Cei pentru care învățarea la distanță nu este sută la sută funcțională sunt copiii mai mici, de la grădiniță și grupa pregătitoare – copiii până în opt ani, care au nevoie mult mai mult de apropierea și reperele fizice (ținutul în brațe, imitarea educatorului, privitul ochi în ochi). 

Partea pozitivă pentru copii este că în această perioadă pot să petreacă timp de calitate cu părinții. Chiar am făcut un chestionar pe care l-am aplicat părinților și elevilor și lucrul care se remarcă cel mai mult la elevi este cât apreciază că pot petrece mai mult timp cu părinții. E o perioada foarte bună în care pot construi experiențe și amintiri împreună – de la gătit, la tot felul de activități ludice. 

Diana Segărceanu

Aveți, în mod normal, activitate pe timpul verii? Sau vă gândiți să implementați ceva anul acesta? 

Aveam școală de vară pe care o vom păstra și o vom adapta în funcție de nevoile contextuale. Anticipăm că părinții vor trebui să recupereze munca de birou sau nu vor avea bani să meargă în concediu ori vor avea nevoie de timp pentru ei. Așa că, în timpul verii, vom organiza activități, în special pentru cei mici. 

A început perioada de admitere, de înscriere? 

Am finalizat încă din ianuarie înscrierea pentru clasele pregătitoare. 

Suntem în plină perioadă de admitere la liceu unde îi așteptăm pe cei mai ambițioși și mai bine pregătiți dintre absolvenții clasei a VIII-a. La Avenor se învață în fiecare zi și cei patru ani de liceu asigură o pregătire academică riguroasă dar și o pregătire pentru viața de adult independent. Procesul nostru de admitere este destul de complex și ne dorim să păstrăm etapele care presupun testarea și evaluarea cunoștințelor – având in vedere că liceul are un profil academic foarte înalt. 

Și această activitate nu a fost perturbată de criză?

Dacă în mod normal, candidații petreceau o zi întreagă la școală, acum procesul de admitere se desfășoară online. Profesorii au adaptat modul de evaluare prin mijloace digitale dar a rămas dialogul deschis cu elevul pentru a evalua atât potențialul academic dar și aspirațiile și visurile sale.

Diana Segărceanu

Care sunt lecțiile pe care le-ați învățat în această perioadă? Este ceva din ce faceți acum ce o să păstrați și după terminarea pandemiei? 

E clar că pandemia ne-a obligat să digitalizam procesul educațional – o zonă pe care unii dintre profesori o ocoleau înainte. Situația actuală ne-a obligat pe toți să ne adaptăm în mare viteză. Am fost aruncați în apă rece și am învățat să înotăm din mers. Dacă înainte aveam doar câțiva profesori care introduseseră tehnologia la ore, acum 100% dintre profesori o folosesc și majoritatea au văzut beneficiile imediat. Tehnologia nu este doar o soluție de criză, este un pas înainte. Ne-am amintit cu ocazia aceasta că noi, oamenii, avem resurse interioare mult mai mari decât ne dăm voie să credem. 

Diana Segărceanu (Avenor College): Pandemia ne-a făcut să avansăm digitalizarea procesului educațional cât nu am fi făcut-o în 20 de ani. Iar satisfacția profesorilor a venit atunci când și-au dat seama de rezultatele excepționale pe care le-a adus tehnologia. Au intrat în lumea elevilor și i-au găsit mai calmi, mai independenți și mai responsabili. 

Se discută deja în multe școli din lume despre faptul că după această perioadă vom avea posibilitatea de a dezvolta programe pentru elevii care au nevoie să învețe la distanță – de exemplu: cei bolnăviori sau cei care trebuie să călătorească cu părinții sau pentru sport de performanță.  Digitalizarea le va putea oferi șansa la educație neîntreruptă tuturor elevilor care nu pot ajunge fizic în clasă, la oră.

Și ultima întrebare, care a fost impactul în zona instituțiilor de învățământ privat?

Cu siguranță vom fi toți marcați de această criză pentru că va fi un impact în economie. 

Noi am trăit din plin criza economică declanșată în 2008. Școala noastră avea doar un an de existență atunci. Chiar dacă atunci ne-a fost încetinită dezvoltarea estimată inițial, pe termen lung s-a dovedit a fi un avantaj care ne-a permis să creăm o fundație puternică și să creștem încet, organic. 

Mă aștept ca după această pandemie să fie familii care nu-și vor mai permite educația privată sau vor alege alte forme de educație care să le dea siguranța de care au nevoie. Totuși din experiența celor 13 ani de funcționare, am observat că dupa perioadele dificile, părinții sunt dispuși să renunțe la alte cheltuieli dar nu la educația de calitate a copiilor. Oricum, noi mereu am sprijinit elevii cu rezultate excepționale prin programul de burse și în măsura posibilităților familiile care au avut situații speciale de viață. 

Diana Segărceanu (Avenor College): Criza va afecta, în primul rând, grădinițele și școlile mici care nu sunt încă acreditate ori sunt la început de drum și nu au încă un nume în piață. 

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO