Căutare

Share this article

Multe dintre marile companii încearcă în ultimii ani să propovăduiască curentul „eco”. Se implică în campanii sociale sau doar „pozează” în apărători ai naturii. Însă există şi branduri care tratează problema poluării la modul cel mai serios şi au găsit soluţii ca „amprenta” lor să fie cât mai puţin dăunătoare. La fel cum sunt şi branduri care iau responsabilitatea socială foarte în serios.

Pour Les Femmes

Actriţa Robin Wright este activistă ferventă. Aceasta şi-a unit forţele cu prietena sa, designerul Karen Fowler pentru a crea linia de îmbrăcăminte de noapte Pour Les Femmes.  Dar nu vorbim doar despre un simplu brand de pijamale. O mare parte din veniturile brandului sunt folosite pentru a ajuta femeile din zonele de conflict. Robin Wright a vizitat Congo cu ani în urmă şi de atunci continuă să meargă şi să ajute acea zonă. Fondurile Pour Les Femmes  oferă femeilor din zonă cursuri de cusut şi toate instrumentele de care au nevoie pentru a-şi începe o mică afacere proprie, de la maşini de cusut la ţesături etc. Dacă îmbrăcaţi (şi cumpăraţi) o pijama cu această etichetă, cu siguranţă veţi dormi mult mai bine! Găsiţi detalii despre proiectele umanitare aici.

Stella McCartney

Dacă designerul Stella McCartney a fost dintotdeauna de partea noţiunii de durabilitate, trebuie să recunoaştem eforturile permanente ale brandului său de proteja viaţa pe această planetă. Pe lângă hainele din blană artificială şi genţile din „piele vegană” pe le cunoaştem şi le adorăm deja, brandul realizează şi împletituri din caşmir „reinventate”, jachete din lână ce provine doar din ferme animale concentrate pe sănătatea animalelor şi piese vestimentare din viscoză provenite din pomi aflaţi în păduri gestionate durabil Suedia. Găsiţi detalii aici.

Madewell

Madewell, brandul de obiecte vestimentare din jeans, şi-a unit forţele cu iniţiativa Blue Jeans Go Green, un program care urmăreşte să facă ceva cu milioanele de textile care sunt aruncate în depozite de deşeuri în fiecare an (dacă nu ştiaţi, atunci când textilele sunt lăsate să se descompună, acestea eliberează metanul, un gaz cu efect de seră dăunător). Împreună, cele două entităţi au lansat un program de „recoltare” a jeanşilor nefolosiţi. Dacă duci (sau trimiţi prin poştă) jeanşii vechi la un magazin Madewell, Blue Jeans Go Green îi foloseşte în izolarea locuinţelor din proiectele Habitat for Humanity. Este nevoie de 500 până la 1.000 de perechi de blugi upcycled pentru a izola o casă. Până în prezent, Madewell a ajutat la construirea a 300 de locuinţe izolate din campania lor. Găsiţi detalii aici.

Parachute

Povestea brandului Parachute este aproape una banală. Fondatoarea brandului, Ariel Kaye, a călătorit în Italia unde a dormit doar în paturi frumoase şi confortabile. Odată reîntoarsă acasă şi-a dorit să retrăiască experienţa, însă piaţa oferea lenjerii scumpe sau, mai rău, tratate chimic. În 2014, a lansat această linie de produse „soft” dedicate paturilor şi a continuat să se extindă cu produse pentru baie sau decor. Mai mult decât atât, brandul se implică şi în campanii de responsabilitate socială. Toate articolele returnate sunt donate Habitat for Humanity, iar pentru fiecare set Venice Bedding vândut compania donează câte o plasă de protecţie împotriva insectelor (cel mai bun mod de a preveni malaria) unei familii aflate în dificultate, acţiune realizată printr-un parteneriat cu Fundaţia United Nation „Nothing but Nets”. Până acum au donat peste 27.000 de plase.

Veja

Veja este un brand francez de încălţăminte sport cât se poate de sustenabil. Practic, această companie bifează toate cerinţele pentru a fi declarat „un brand verde” – de la utilizarea energiei verzi, până la utilizarea exclusivă a unor elemente de design de origine durabilă, inclusiv bumbac organic, cauciuc sălbatic şi piele de la bovine tratate în mod uman. În plus, Veja nu îşi face reclamă. Asta tot pentru a nu utiliza inutil resurse. Nu ştim dacă vă plac pantofii sport, dar dacă sunteţi un activist convins sar putea să vă placă să cumpăraţi de la Veja. 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO