Acuzat că permite dezinformarea pe tema Covid-19 şi ameninţat cu boicotul de mai mulţi artişti, Spotify anunţă că schimbă regulile - LIFE.ro

Căutare

Share this article

Cea mai populară platformă de streaming muzical din lume a fost ţinta unui atac virulent al mai multor artişti pe care îi găzduieşte, dar şi din partea mai multor oameni de ştiinţă. Scandalul a luat amploare după ce legenda rock Neil Young a anunţat că îşi retrage toată muzica de pe Spotify, nemulţumită de faptul că cei de la conducerea platformei nu fac nimic ca să combată dezinformarea pe o temă atât de sensibilă. Spotify anunţă că schimbă regulile acum, dar a pierdut deja mai mulţi artişti, iar în numai 3 zile valoarea de piaţă a companiei a scăzut cu peste 2 miliarde de dolari.

Spotify pierde 2 miliarde de dolari în 3 zile şi anunţă că schimbă regulile

Boicotul fără precedent în istoria Spotify a determinat compania suedeză să schimbe felul în care au fost tratate lucrurile până acum. Mai exact, vor fi introduse link-uri în toate podcasturile de pe platformă în care se discută despre Covid-19, link-uri menite să ducă utilizatorii către informaţii concrete despre coronavirus, provenite exclusiv din surse ştiinţifice.

„A devenit clar pentru mine că avem obligaţia de a face mai mult pentru a oferi echilibru şi acces la informaţii larg acceptate oferite de comunităţile medicale şi ştiinţifice.” – Daniel Ek, CEO Spotify

Compania a anunţat deja noile reguli de utilizare, dar şi că testează modalităţi prin care să semnaleze mai uşor creatorilor de podcast-uri ce este şi ce nu este acceptabil pe această platformă. Pe de altă parte, nu a precizat nimic de eventuale sancţiuni pentru cei care nu se conformează.

Iar asta nu miră foarte multă lume având în vedere că problemele au pornit tocmai de la creatorul unuia dintre cele mai ascultate podcasturi pe de Spotify, Joe Rogan. Prezentatorul, care a semnat anul trecut un contract estimat la 100 de milioane de dolari cu compania suedeză, este acuzat că a promovat în repetate rânduri informaţii false despre coronavirus, că a descurajat vaccinarea anti-Covid şi că a încurajat folosirea unui tratament neautorizat împotriva acestui virus.

Neil Young, iniţiatorul mişcării de boicot

Cântăreţul de rock Neil Young a fost cel care a pornit bulgărele de zăpadă împotriva Spotify. Acesta a trimis o scrisoare echipei sale de management, dar şi casei de discuri prin care a cerut retragerea imediată a muzicii sale de pe platforma de streaming.

„Fac acest lucru pentru că Spotify răspândeşte informaţii false despre vaccinuri, ceea ce poate chiar să cauzeze moartea celor care cred în dezinformarea răspândită de ei.” – Neil Young

Neil Young

Artistul a declarat ulterior că se simte foarte bine de când şi-a retras catalogul muzical de pe platformă.

Spotify are dreptul să aleagă din ce face profit, dar şi eu am acelaşi drept.” – Neil Young

Citeşte şi: Legendarul muzician Neil Young renunță la Spotify. Motivul: platforma distribuie informații false legate de COVID și vaccinul împotriva virusului – LIFE.ro

Young a fost urmat în acest demers de mai mulţi artişti, în frunte cu Joni Mitchell şi Nils Lofgren, iar hashtag-uri precum #Cancel Spotify, #DeleteSpotify şi #ByeSpotify au devenit extrem de folosite după decizia acestora de a-şi retrage muzica de pe platformă. Doar plecarea lui Young a făcut ca în numai 3 zile acţiunile Spotify să scadă cu 6%.

Şi prinţul Harry şi Meghan Markle, care au un parteneriat important cu Spotify, susţin că atrag atenţia încă din aprilie anul trecut despre consecinţele dezinformărilor pe tema Covid prezente pe platformă.

„Am continuat să ne exprimăm îngrijorările către Spotify pentru a ne asigura că se fac schimbări pe platformă pentru a ajuta la abordarea acestei crize de sănătate publică. Aşteptăm ca Spotify să facă acest lucru şi ne angajăm să continuăm munca împreună.” – extras din declaraţia purtătorului de cuvânt al Fundaţiei Archewell, organizaţia prinţului Harry şi a lui Meghan Markle

Deşi nu au menţionat nimic despre podcast-ul lui Joe Rogan, publicaţia PageSix susţine că nemulţumirea celor 2 a pornit încă din primăvara anului trecut, după ce Rogan a afirmat că tinerii sănătoşi nu trebuie să se vaccineze împotriva Covid-19. De altfel, până acum cei 2 au publicat un singur podcast pe platformă, în decembrie 2020 şi spun că mai durează o vreme până vor oferi publicului altele noi.

Joe Rogan, foto: variety.com

Pe de altă parte, creatorul podcast-ului de la care a pornit totul, Joe Rogan, a vorbit – de data asta pe Instagram – despre scandalul în care a fost implicat şi susţine că sprijină schimbările anunţate recent de Spotify şi că va face tot posibilul să echilibreze lucrurile. A declarat şi că opiniile din podcast-ul său au apărut pentru că a vrut să prezinte altfel informaţiile despre coronavirus.

„Există o mulţime de oameni care au o percepţie distorsionată legată de pandemie, bazată pe titlurile unor articole de presă care sunt dăunătoare.” – Joe Rogan

Pe de altă parte, Apple Music încearcă să folosească scandalul ca să câştige abonaţi noi. Albumele lui Neil Young sunt promovate acum de platforma de streaming alături de un banner pe care scrie „We love Neil” („Îl iubim pe Neil”), iar recent a apărut un nou banner pe care scrie „”We love Joni too” („O iubim şi pe Joni”), în semn de susţinere a lui Joni Mitchell.

Citeşte şi: Fondatorul Spotify. Cum o viață de lux te poate aduce în depresie, te face să renunți la tot și îți aduce în schimb o idee de milioane de dolari? – LIFE.ro

Imagini din acest articol ne-au fost furnizate de depositphotos.com.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO