Alexandra Mircea, medicul cu cea mai mare comunitate în social media. Despre educația medicală pe internet, despre clinica deschisă în pandemie și despre prima amintire pe scaunul dentistului - LIFE.ro

Căutare

Share this article

Alexandra Mircea a știut dintotdeauna că se va face medic stomatolog, asta deoarece i s-a părut un drum firesc în viață, mai ales că ambii părinți aveau aceeași meserie și ea a crescut mai mult în cabinet, decât acasă.

Fire determinată, ambițioasă și hotărâtă, a terminat Stomatologia, dar a refuzat să se întoarcă în orașul natal, convinsă fiind că doar în București poate face performanță. A muncit pe brânci opt ani de zile într-o clinică, a economisit bani și după șase luni în care a călătorit în jurul lumii și și-a pus în ordine gândurile, chiar la început de pandemie, Alexandra Mircea și-a deschis propria clinică, una dintre cele mai cool din București.

Ceea ce e nemaiîntâlnit este faptul că după 10-12 ore de muncă pe zi, merge acasă și filmează clipuri pentru Tik Tok și pentru Youtube, postează pe Instagram și Facebook și răspunde la sutele de întrebări pe care pacienții din comunitatea ei i le adresează.

Cum face toate acestea, ce succes are și mai ales ce părere are Alexnadra Mircea despre doctorul internet, citești într-o poveste frumoasă, menită să ne inspire pe toți.

Câți ani ai, Alexandra?

Abia am împlinit 36.

Alexandra Mircea:„Folosesc ață dentară? Cum mă spăl corect pe dinți?”.

Mulți înainte! Și te lauzi cu ei? Că multe femei aleg să nu-și dezvăluie vârsta…

Da. Sunt foarte ok cu asta. Chiar mă gândeam zilele trecute că în fiecare an mi-a fost mai bine și nu mi-e jenă să spun câți ani am. Singurul lucru de care îmi pare rău este că nu am făcut clinica mai devreme, dar nu aveam de unde să știu că o să-mi placă atât de mult. Și mi se pare că am ajuns la 36 de ani, ca sumă a lucrurilor pe care le-am făcut până acum.

Cum e titulatura asta de cel mai urmărit medic în social media? Ți-ai propus să fie așa sau s-a întâmplat?

La început, nu. Am văzut că nu e nimeni în online care să se ocupe puțin de educația noastră. E foarte multă nevoie de informație. Îți mănâncă foarte mult timp, îți ia foarte mult să stai să asculți problemele pe care le are comunitatea – pentru că oamenii îți scriu, îți răspund, eu am cel puțin 100 de mesaje private pe zi în Instagram și trec prin toate ca să le răspund oamenilor la întrebări și la nevoi. Îți ia foarte mult timp să vezi ce nevoi are comunitatea, după care să filmezi niște lucruri care să arate stomatologia într-un mod mult mai relaxat, așa încât oamenii să scape de teama de dentist, ba dimpotrivă, să-și caute un medic care să fie mai prietenos și să meargă să-și rezolve problemele. Sau să meargă la control astfel încât să nu aibă probleme, iar aceasta ar fi varianta ideală.

Alexandra Mircea

Nu mi-am propus de la început lucrul acesta. Am început să fac conținut pentru că am observat că pacienților mei le lipseau niște informații care nouă, medicilor dentiști ni se par basic, de genul: „Folosesc ață dentară? Cum mă spăl corect pe dinți?”. Și eu am învățat să mă spăl corect pe dinți la facultate și nu mi se pare nimic jenant dacă nu știi să te speli corect pe dinți, motiv pentru care am încercat să împachetez informațiile astfel încât nimeni să nu se simtă prost sau jignit. Dacă e să o luăm așa, până la urmă, toată lumea e proastă și asta e tendința noastră să fim mai buni. Întâi trebuie să recunoaștem că suntem proști ca să vrem să fim mai buni.

Am început încet, încet să le explic lucruri micuțe, după care a prins tracțiune profilul de Insta, unde cred că eram printre puținii medici care stăteau să explice ceva oamenilor. Erau câțiva dentiști care își făceau publicitate predând cursuri pentru noi, pentru alți dentiști.

Acum doi ani când a început să prindă amploare Tik Tok, mă aflam într-un moment în care totul era nou pentru mine. Era nou pentru mine să am o clinică, era nou să am o echipă, era nou să angajez oameni, era nou să fac orice tip de proceduri în clinică și am zis: „Hai să mai fac încă un lucru nou. A apărut Tik Tok, hai să facem și asta”. Și a fost un succes neașteptat. Faptul că atât de multă lume rezonează cu ceea ce faci, răspund la clipurile tale și făceam niște vizualizări foarte mari ca număr, m-a făcut să înțeleg că fac un lucru bun și mi-a dat energia necesară să merg mai departe și să fac mai mult.

Citește continuarea articolului 1 2 3 4 Pagina următoare »
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO