Căutare

Share this article

Am vrut să pot să mănânc acadele fără ca ai mei să se supere. Sau am vrut să îmi iau maşină ca să nu mai merg cu autobuzul la şcoală. Sau am vrut să am bani să îmi cumpăr adidaşii care îmi plăceau. Astăzi, am ajuns să vorbim despre altfel de copii. Unii care au vise îndrăzneţe şi încredere că pot să le atingă, chiar dacă au doar şase ani. 

Ce înseamnă să fii un kidpreneur? Şi cine ne inspiră să avem mai mare încredere în visele copiilor noştri? Aflăm împreună poveştile unor (super)afaceri făcute de copii.

Benjamin Kapelushnik, „The Sneaker Don

Copilul ăsta a făcut 1,000,000 de dolari din vânzarea de adidaşi. Poate te-ai pierdut printre zerouri: 1 milion de dolari. Printre clienţii lui se numără DJ Khaled şi Chris Brown. Să mai spun şi că este încă în liceu?

Şcoala se termină la 3pm. Ajunge acasă într-o oră. Cină. Teme. Şi apoi: muncă. Cam aşa arată programul lui Benjamin, mă scuzaţi, lui Sneaker Don. Un puşti de 16 ani din Miami care a creat un marketplace doar pentru adidaşi. Are o clientelă celebră formată din rapperi precum French Montana, DJ Khaled, Chris Brown sau P. Diddy. Dar vinde şi către publicul mainstreamprin site-ul lui. Vorbim despre perechi de colecţie pe care fie le-ai obţine foarte greu, fie ar trebui să aştepţi prea mult timp pentru a le putea cumpăra. Aşa că apelezi la Sneaker Don, el dă câteva telefoane şi, gata, ai rezolvat problema. 

Cum a pornit totul?Atunci când părinţii nu au mai vrut să îi finanţeze pasiunea pentru adidaşi, puştiul a trebuit să facă cumva rost de bani. Şi atunci s-a gândit să facă bani din pasiunea lui. Practic atunci când îi plăcea o pereche de sneakers (şi, repet, vorbim aici despre ediţii limitate de încălţări), cumpăra mai multe şi le vindea imediat, ajungând să facă profit din tranzacţii. Isteria pare să fie destul de mare în acest domeniu, aşa că oamenii sunt dispuşi să plătească câteva mii de dolari pentru a avea o astfel de perechea de încălţăminte. 

Pasiunea pentru adidaşi, un business de succes.Sneaker Don a ajuns acum să fie un brand. Magazinului lui are peste 5,000 de perechi de adidaşi. Iar puştiul să gândeşte să îţi deschidă propriile magazine fizice – are şi aici o strategie clară: începe cu Miami, continuă cu Los Angeles, New York, Chicago. La vârsta lui mulţi se jucau cu mingea în faţa blocului, însă Benjamin pare să fie mai preocupat să facă bani. Bravo lui!

Cory Nieves, „Mr. Cory

De la haine, trecem la mâncare. În 2010, atunci când avea doar şase ani, Cory i-a spus mamei sale, Lisa, că nu mai vrea să ia autobuzul către şcoală şi că ar vrea să îşi ia o maşină. Aşa că, pentru a strânge banii de care avea nevoie, s-a apucat să vândă ciocolată caldă vecinilor săi din Englewood, New Jersey. 

Văzând că treaba este chiar serioasă şi că puştiul ei are chiar veleităţi de antreprenor, Lisa l-a încurajat să îşi strângă bani pentru colegiu. Iar lucrurile i-au mers foarte bine. Şi, ca orice business man, Cory şi-a extins afacerea şi a început să vândă limonadă şi biscuiţi. Încercând să îşi loializeze clienţii, Cory şi mama sa au început să înveţe să coacă şi să testeze tot felul de reţete de biscuiţi. Şi aşa au descoperit biscuiţii cu bucăţi de ciocolată făcuţi doar din ingrediente naturale.  

De atunci, copilul şi-a asumat numele de scenă – Mr. Cory şi se bucură de super succes. A lucrat, până acum, cu branduri precum Barney’s, Citibank, J. Crew, Macy’s, Mercedes-Benz, Pottery Barn, Ralph Lauren, TOMS, Viacom, Whole Foods sau Mr. Marcus Lemonis. 

De ce ne-a trezit interesul povestea lui Cory? Pentru că nu am văzut prea mulţi copii care la doar şase ani să ştie business. Şi pentru că mama sa a avut încrede în el şi l-a susţinut. De altfel, Lisa nu doar că este super implicată în Mr. Cory’s Cookies, ci vede această afacere ca pe o adevărată salvare pentru viitorul copilului său. Un copil de culoare din New Jersey, crescut doar de mama sa, ar fi putut oricând să aibă un viitor riscant. Nu şi Cory care, însă, a devenit un kidpreneur de succes. 

Iar ţinutele lui sunt minunate, copilul asta nu are doar curaj, inteligenţă şi spirit antreprenorial, ci şi stil: 

 

Acum a devenit un fel de vedetă peste ocean, a fost şi la Ellen: 

Alina Morse, „Zollipops Girl”

Trecem de la biscuiţi la acadele. Aşa că v-o prezint pe Alina Morse. Puştoaica a ajuns să viziteze de două ori Casa Albă şi niciodată ca turistă. Alina a fost invitată personal de nimeni alta decât de Michelle Obama. Şi asta datorită super acadelelor pe care le face. 

Atunci când avea şapte ani s-a dus cu tatăl ei la bancă şi funcţionarul de acolo i-a oferit o acadea. Şi atunci şi-a adus aminte de toate discuţiile pe care le avea cu ai ei despre cât de dăunătoare sunt acestea pentru dinţi. Atunci s-a gândit: de ce acadelele nu pot şi gustoase şi sănătoase?

Aşa a ajuns Alina să înfiinţeze, în 2014, Zollipops, împreună cu tatăl ei Tom (co-fondator 5-Hour Energy). Ce este Zollipops? Un brand de acadele bune pentru dinţii copiilor pentru că nu au zahăr, fiind îndulcite cu un amestec de xilitol, sirop de maltitol şi suc de sfeclă roşie. 

Alina şi-a început compania cu cei 7,500 de dolari pe care îi avea salvaţi din cadourile primite de la bunici. Şi a început să îşi vândă produsele prin magazinele Whole Foods şi SuperValu sau online pe Amazon. Iar 10% din profitul companiei este donat organizaţiilor dedicate reducerii cariilor în rândul copiilor. Tare, nu?

Mira Modi, „The Password Guru

Atunci când eşti la şcoală şi, în pauze, îţi place să stai mai mult printre cărţi decât să te joci, nu o să fii prea bine văzut în rândul colegilor tăi. Dar dacă din chestia asta tu îţi faci un business, cred că s-ar întoarce lucrurile. Mira nu se gândeşte să fie un copil cool, ci vrea să facă ce îi place. Iar, sper bucuria ei şi siguranţa noastră, ce îi place ei este chiar foarte cool

Deci, ce face Mira şi de ce ne place de ea? Copilul ăsta face, la doar 11 ani, parole care nu pot fi sparte (descifrate). Şi le vinde pentru doar 8 dolari pe site-ul ei. Poate ţi se pare puţin nebunesc, însă, a folosi o parolă precum 1234 este şi mai şi. A

şa că, dacă vrei să îţi ştii informaţiile în siguranţă sau poate doar nu vrei ca iubita sau partenerul de afaceri să îţi afle secretele, poţi să vorbeşti cu Mira să te ajute. Copilul este chiar foarte deştept. Pentru a dezvolta aceste parole, Mira foloseşte o metodă numită DiceWARE: dă cu zarurile pentru a afla ce cuvânt să aleagă total aleatoriu din dicţionar. Fiecare parolă conţine şase cuvinte. Iar pentru fiecare comandă pe care o primeşte, Mira scrie de mână cuvintele şi trimite parola într-un plic, folosind US Postal Mail. Nu păstrează nicio copie. Deci, totul este complet sigur. Nu vă înghesuiţi prea tare, însă. Pentru că este elevă şi nu are foarte mult timp, lucrează doar serile şi în week-end. Practic, DiceWARE este un fel de job part time pentru ea. 

Având în vedere breşele de securitate despre care tot vorbim în ultima vreme, ideea ei de business nu are cum să nu înceapă să aibă foarte mulţi clienţi. Mira este o fată foarte simpatică şi foarte deşteaptă, aşa că, cine mai ţine cont dacă este sau nu populară la şcoală? 

Erik Finman, „Viitorul educaţiei noastre?”

Şi nu puteam să nu vorbim despre o afacere care să pornească din lumea criptomonedelor. Important este unde a ajuns. Atunci când era copil, Erik a fost nevoit să schimbe şcoală după şcoală pentru că era mereu agresat emoţional şi fizic. Ajunsese că unul dintre profesorii să îl „sfătuiască” să se lase de şcoală şi să se angajeze la McDonald pentru că nu o să reuşească să depăşească aceste situaţii. 

În cele din urmă, Erik a renunţat într-adevăr la şcoală, dar nu şi la educaţie. Din cauza experienţelor nefaste pe care le-a avut, s-a decis să îşi facă propriul mediu de învăţare de acasă, folosindu-se doar de un calculator şi de o conexiunea la Internet. Aşa a construit Botangle – misiunea lui fiind aceeaşi de a înlocui sistemul public de educaţie. 

Atunci când Erik a împlinit 15 ani a lansat serviciul video online numit Botangle. Şi-a construit business-ul folosind cei 100,000 de dolari pe care i-a obţinut din investiţiile în Bitcoinpe care le făcuse atunci când aceste criptomonedeerau doar o tânără speranţă. Iar astăzi conduce o întreagă echipă de programatori, nu doar pentru Botangle, ci şi pentru alte proiecte. 

Faptul că a fost nevoit să renunţe la şcoală l-a făcut să aibă mai mult timp să înveţe şi alte lucruri, iar viitorul lui pare să sune chiar extraordinar de bine. 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO