Căutare

Share this article

În ziua de azi, nu prea mai există nuntă/cununie/uniune orice, între două persoane, fără inel de logodnă şi fără verighete. Orice pereche de miri care se respectă, trebuie să cumpere aceste bijuterii, simbol al uniunii dragostei lor. Iar atunci când alegi aceste inele, trebuie să ai în vedere că se pot demoda, dar şi că ar fi frumos să-ţi pui pe deget ceva actual, care să arate minunat pe mâna ta sau a iubitei/iubitului tău şi pe care să vreţi fiecare să-l arătaţi întregii lumi.

Aşa că, am tras cu ochiul pe la marile case de bijuterii de peste ocean, dar şi la noi şi am vorbit cu Andreea Mogoşanu (MOOGU Contemporany Jewellery) ca să aflăm ce se mai poartă anul acesta. Aur alb sau galben, diamante sau alte pietre preţioase, inscripţia pe verighetă sau amprenta?

Verighetele au parcurs un drum lung de la vremea la care o simplă bandă aurie era confecţionată atât pentru mire cât şi pentru mireasă. Pentru multe cupluri, verighetele reprezentau încă ceva simplu de făcut în mijlocul altor pregătiri de nuntă, aşa că acele modele simple a reprezentat multă vreme o opţiune de preferată.

Banda aurie este încă populară şi a reprezentat alegerea de verighetă pentru mai bine de 300 de ani, însă, ca orice tradiţie, a evoluat cu timpul. Miresele din ziua de azi au multe opţiuni.

Conform spuselor lui Tim Lewis, co-owner al brandului Lewis Jewelers, miresele caută acum un design mai eclectic şi este în creştere cererea pentru verigheta format din mai multe inele. Mirelese au de ales diferite forme şi culori şi pot veni cu cereri de ornamente speciale, unele dintre ele care să se potrivească cu ţinuta.

Verigheta din mai multe inele este la modă de foarte mulţi ani, însă, se pare că cea care a setat trend-ul a fost Audrey Hepburn în 1954 atunci când s-a căsătorit cu primul ei soţ, Mel Ferrer.

Când vine vorba de materialul din care sunt confecţionate verightele, Lewis a adăugat că aurul alb rămâne în continuare preferatul mirilor, iar aurul roz reprezintă doar 5-10% din vânzări.

Mitchell Clark vice preşedinte executive al BC Clark susţine că aurul alb este la mare căutare, însă aurul galben şi cel roz par să revină la modă. ”Verighetele tradiţionale vor reprezenta întotdeuna o parte importantă a scenei unei nunţi. Acum, aurul alb şi platina sunt cele mai populare modele în rândul inelelor de nuntă. Cu toate acestea, există cerere pentru verighetele din mai multe inele şi mai multe metale, mai ales în rândul mireselor”.

Nelson Lopez, general manager al Diamond Direct susţine că designul verighetelor a evoluat rapid, iar cele mai recente trend-uri arată diferite forme cu diferite pietre. Se poartă în continuare verighetele cu diamante, chiar în aşa măsură încât metalul nu prea se mai vede.

Modele distincte pentru miri

Pentru bărbaţi, a purta o verighetă este un concept relativ nou, având în vedere istoria verighetei ce datează încă din Egiptul antic, când femeile purtau inele făcute din stuf împletit cu cânepă. Bărbaţii nu prea au purtat verighetă până în 1940 când soldaţii din al doilea război mondial au vrut să poarte ceva care să le amintească de iubitele rămase acasă.

Mitchell Clark de la BC Clark spune că „pentru bărbaţi, observăm o creştere a cererii de verighete confecţionate din diferite materiale ce oferă un aspect mai masculin. Metale precum curbura de tungsten, oţelul şi titanul sunt la mare cere”. Clark îi sfătuieşte pe aceştia să evite titanul, pentru că, chiar dacă este durabil, este greu de tăiat într-o situaţie de urgenţă.

De-a lungul vremii, bărbaţii au purtat verighete simple, plate, pentru că lucrau cu mâinile. De vreme ce acest lucru s-a mai schimbat, acum apelează la gravuri, fără a mai fi stresaţi de riscul acumulării murdăriei.

Calyn Jump, sales manager la Naifeh Fine Jewelry susţine că una dintre cele mai interesante cereri pe care a primit-o a fost verigheta cu amprentă.

Astăzi, se cer şi verighetele cu inserţii de lemn sau de carbon, unele cât mai personalizate. Unii miri cer verighete care nu sunt neapărat confecţionate din metale preţioase. Printre cele mai moderne sunt cele din titan, cobalt, dar şi inelele negre despre care Tim Lewis susţine că fac parte dintr-un trend trecător.

Trendurile în România lui 2018

Piaţa de verighete şi inele de logodnă poate părea puţin diferită de ceea ce se întâmplă în România. Adică, degeaba se poartă verighetele de cobalt sau inele cu diamante în formă de lebădă, dacă nu există cineva care să le confecţioneze aici.

Aşa că, am întrebat-o câteva lucruri pe Andreea Mogoşanu, creatoarea bijuteriilor MOOGU.

Cum a evoluat verigheta din punct de vedere design de bijuterii de la apariţia ei şi până în prezent? Care au fost marile curente?

Ca orice obiecte cu un simbolism puternic (vezi podoabele însemne ale puterii sau ale apartenenţei – la o clasă socială, la un anumit cerc privilegiat sau la o familie), verighetele au evoluat în acord cu vremurile, cu punerea la punct a unor noi tehnici de lucru şi de prelucrare a materialelor, cu tendinţele manifeste şi desigur cu nuanţarea preferinţelor individuale. Dacă ne gândim că în vremea Egiptului Antic femeile şi bărbaţii îşi legau în jurul degetelor tulpini de stuf şi în cele mai bune cazuri fâşii de piele, iar în prezent bijuteriile ce simbolizează angajamentul sunt realizate din materiale nobile şi pot fi personalizate pâna în cel mai mic detaliu, ne putem da seama cât de mult s-a dezvoltat arta bijuteriei.

Unele dintre cele mai spectaculoase modele de verighete, atât din punct de vedere al design-ului, cât şi al lucrăturii, datează din epoca Victoriana, aurul fiind înnobilat atât de prezenţa pietrelor preţioase şi semipreţioase, cât şi de filigrane splendide sau gravuri fine. Începutul secolului XX aduce cu sine design-uri rafinate şi uşor mai accesibile, date fiind deschiderile comerciale, iar în anii ’20 stilul Edwardian îşi pune din plin amprenta şi asupra modelelor de verighete, transformându-le în adevărate opere de artă. Perioada recesiunii şi cele două războaie mondiale temperează puţin lucrurile, verighetele devenind foarte simple şi nu întotdeauna realizate din metale preţioase, însă de la mijlocul anilor ’50 piaţa de bijuterii începe să se redreseze şi apar primele verighete cu două sau trei culori de aur, iar ulterior cele din platină.

În prezent, succesul marilor companii este asigurat de designeri in-house care realizează modele în acord cu cerinţele şi lifestyle-ul clienţilor, însă din ce în ce mai mult cuplurile aflate în pragul căsătoriei îşi îndreaptă atenţia înspre brandurile de bijuterie contemporană, care le oferă nu doar un design încântător, ci o experienţă unică. Acest lucru îl resimt din plin şi îmi este confirmat de fiecare client care îmi trece pragul. Diferenţa între o pereche de verighete MOOGU şi o alta dintr-un magazin de bijuterii din mall constă în poveste şi experienţă. O poveste unică şi emoţionantă, aşa cum este povestea de dragoste a fiecărui cuplu.

Consideri că este un obiect mai degrabă important pentru doamne sau în egală măsură şi pentru domni?

Verighetele reprezintă mai mult decât nişte bijuterii frumoase, simboluri ale uniunii profunde dintre două persoane. Prin urmare, valoarea cu care sunt investite ar trebui (cel puţin teoretic) să fie egală. Dacă până în urmă cu câţiva ani, doamnele erau cele preocupate în proporţie de 90% de design-ul verighetelor, în prezent constat cu bucurie că ambii parteneri sunt implicaţi în egală măsură în alegerea design-ului dorit. Cu atât mai mult, cu cât în showroom-ul MOOGU au la dispoziţie nenumărate variante şi opţiuni: de la alegerea tipului de metal preţios aferent unui model deja existent în colecţie şi până la conceperea de la zero a verighetelor visate. Creaţia custom-made ocupă un loc special în universul MOOGU şi mărturisesc, că îmi aduce cele mai mari satisfacţii.

Ce vrei să exprimi cu colecţia ta de bijuterii cu amprentă? De unde ideea? Nu este un pic prea „intimă”?

Cred cu tărie că secolul XXI este mai presus de toate secolul în care cu toţii ne străduim să lăsăm o amprentă asupra lucrurilor sau a oamenilor care ne sunt dragi. Este acel ceva ce ne aminteşte de ceea ce contează cu adevărat în vieţile noastre şi care ne ţine la propriu cu picioarele pe pământ. Încă din perioada liceului am fost fascinată de amprente, iar cursurile de modelaj nu au făcut decât să îmi întreţină această pasiune şi ulterior să mă ajute să îmi perfecţionez tehnica de lucru.

Amprentele sunt printre puţinele lucruri unice şi inimitabile, iar a purta mereu cu tine o parte din persoana iubită, este ceva absolut minunat. Mai ales că “modelul” afişat este 100% unic. Dacă este prea intim? Oare legătura de amor nu este prin definiţie intimă? În colecţia Bridal am inclus atât verighete cu amprente gravate în exterior sau în interior, cât şi variante stilizate doar pe centrul verighetelor. În plus, se pot alege şi tipurile de finisare: mat, lucios etc.

Poţi să ne dai două-trei exemple de inele de logodnă cele mai inedite lucrate de tine sau văzute de tine?

Aşa cum îţi spuneam, lucrez foarte mult şi custom-made, ceea ce înseamnă că zilnic mă confrunt cu solicitări menite să mă provoace atât din punct de vedere tehnic, cât şi creativ. Printre modelele speciale de inele de logodnă pe care le-am creat se numără un design personalizat pentru un Solitaire Ring din aur cu diamant de 1 ct.

Se schimbă moda şi în această privinţă? Sau vedeta rămâne tot solitaire-ul?

Inelul clasic Solitaire nu se va demoda niciodată, iar eu i-am conferit un nou suflu realizându-l din aur cu forma pietrei tot din metal. Din ce în ce mai mulţi domni iau în considerare modele diferite de cele clasice, iar eu exact asta le ofer: un design original, impecabil realizat, dublat de o poveste. Cele mai noi modele de inele de logodna incluse în colecţia Bridal 2018 sunt cele care iau forma unui V şi care sunt încrustate cu unul sau mai multe diamante. Sunt mult mai comode decât inelele de logodnă obişnuite, iar graţie design-ului, pietrele preţioase sunt mai bine protejate de eventualele accidente sau şocuri.

În cazul inelului de logodnă, dacă nu discutăm de diamant, piatra aleasă are legătura cu zodia mirelui/miresei/perioadei nunţii sau importantă este valoarea/culoarea?

De cele mai multe ori ceea ce primează este preferinţa individuală, însă, ce-i drept, sunt clienţi care corelează natura şi culoarea pietrelor cu zodia, anul naşterii, tema nunţii etc. O piatră poate înseamna ceva diferit pentru fiecare persoană şi tocmai în asta constă frumuseţea.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO