Căutare

Share this article

Oxfam, confederaţiea internaţională a organizaţiilor caritabile axate pe reducerea sărăciei la nivel mondial a realizat un studiu infografic impresionant ce demonstrează cum sunt cu adevărat interconectate brandurile de consum. Numai 10 companii mari controlează aproape toată piaţa de produse alimentare din întreaga lume.

Aceste 10 companii – Nestle, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Danone, General Mills, Kellogg’s, Mars, Associated British Foods şi Mondelez care au sute de mii de angajaţi la nivel mondial, au cifre de afaceri de miliarde de dolari în fiecare an.

Într-un efort generalizat de a le determina pe aceste companii să producă schimbări pozitive şi de a-i face pe consumatori să realizeze cine controlează brand-urile pe care ei le cumpără, Oxfam a creat acest inforgrafic.

Iată o defalcare a companiilor ce deţin brand-urile şi produsele pe care noi le folosim zilnic:

Kellogg’s – a realizat în 2015 venituri de 13,5 miliarde de dolari

În afară de mărcile de cereale, Kellogg’s mai deţine şi brand-uri proprii printre care Eggo, Pringles şi Cheez-It.

Associated British Foods a realizat în 2015 venituri de 16,6 miliarde de dolari

Această companie britanică deţine brand-uri precum Dorset Cereals şi ceaiurile Twining , dar şi retailer-ul Primark.

General Mills, a declarat în 2015 venituri de 17,6 miliarde de dolari

General Mills este foarte cunoscută pentru brand-urile de cereale Cheerios şi Chex, dar deţine şi brand-urile Yoplait, Hamburger Helper, Haagen-Dazs şi Betty Crocker.

Danone a anunţat în anul 2015 venituri de 24,9 miliarde de dolari la nivel mondial

În România deţine peste 60 de produse din lapte şi iaurt, iar la nivel mondial mai înregistrează brand-urile Oikos, produsele de nutriţie medicală şi un brand de apă plată.

Mondelez, a avut 29,6 miliarde de doalri venituri în 2015

Această companie centrată pe produse snack include branduri precum Oreo, Trident şi Sour Patch Kids.

Mars a înregistrat în acelaşi an venituri de 33 de miliarde de dolari

Renumele Mars a dat ocolul lumii datorită brand-urilor sale din ciocolată, precum Mars, M&M, dar şi a brand-ului de orez Uncle Ben’s, produselor Starbust şi Orbit.

Foto: iStock

Coca-Cola a avut în 2015 venituri de 44,3 miliarde de dolari

La nivel mondial, Coca –Cola obţine cele mai mari venituri în urma vânzărilor de băuturi carbogazoase, însă, pe piaţa din afară deţine şi brand-urile Dasani, Fuze şi Honest Tea. În România, unul dintre cele mai vândute brand-uri de apă, Dorna, este deţinut tot de Coca-Cola.

Foto: iStock

Unilever a câştigat şi mai mult în 2015, anunţând venituri de 59,1 miliarde de dolari.

Cam tot ce cumpărăm este Unilever, aş putea spune, pentru că în întreaga lume înregistrează peste 400 de branduri. În România, numai câteva dintre ele sunt Algida, Becel, Dero, Dove, Knor, Lipton şi Rexona. Mai putem enumera Axe, Magnum şi Hellmann’s.

Foto: iStock

PepsiCo a depşit la venituri Coca-Cola, întregistrând o cifră de 63 de miliarde de dolari în 2015

Pe lângă gama de băuturi carbogazoase, PepsiCo mai deţine branduri precum Quarker Outmeal, Cheetos şi Tropicana.

Nestlé – venituri de 87 de miliarde de dolari în 2015

Nestlé ar putea fi denumită cea mai mare companie din lume, dacă analizăm veniturile din 2015: 87 de miliarde de dolari. În România, de la brand-urile de cereale pentru micul dejun şi până la produsele de bebeluşi, majoritatea sunt deţinute de Nestlé. Iată doar câteva dintre ele: Nan, Nescafem Dolce Gusto, Chini Minies, Chocapic, Magie, Kit Kat, Nesquik, Aloma, best, Joe, Nirvana, Nestea, dar şi câteva brand-uri de mâncare pentru animale.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO