Căutare

Share this article

Motocicletele au fost mereu similare cu spiritul liber, cu nonconformismul şi cu dorinţa de independenţă. Şi, cel puţin la nivel teoretic, au fost şi mai accesibile ca preţ pentru cei cărora nu le e teamă să meargă cu viteză şi fără protecţia unei caroserii. Asta nu înseamnă că nu găsim şi exemplare de milioane, la propriu. Să vedem care sunt cele mai scumpe motociclete din lume şi ce anume le face atât de preţioase.

Harley Davidson Cosmic Starship – 1,3 milioane de euro

Acest model de la Harley Davidson nu este vreo minune a tehnicii, dar este o bijuterie pe 2 roţi. Pictat manual de controversatul artist Jack Armstrong, ale cărui lucrări se vând cu preţuri între 250.000 şi 2,7 milioane de euro, chopper-ul a avut parte de o lansare spectaculoasă în urmă cu 10 ani. Puţini au vorbit despre motor sau capacitate cilindrică. Interesul general a fost pentru pictura cu care este acoperită motocicleta. Şi pare-se că este considerată în continuare o bijuterie având în vedere că a fost scoasă acum la vânzare pentru 10 milioane de euro.

Harley-Davidson Blue Edition – 1,5 milioane de euro

Frumuseţea aceasta a fost construită pe baza modelului Softail Slim S, însă a beneficiat de o transformare radicală. Colaborarea dintre Harley Davidson şi Carl F. Bucherer, celebrul producător elveţian de ceasuri, a scos la iveală o bijuterie cu un motor construit manual în atelierul boutique al lui Harley. Motorul este iluminat din interior cu LED-uri rezistente la căldură, iar vopseaua este irizată în 6 straturi. Motocicleta este încrustată cu 360 de diamante, are şuruburi cu cap aurit şi un ceas Bucherer montat într-o nişă a rezervorului, cât să nu îţi doreşti sub nicio formă să ai vreun incident pe şosea şi să pierzi frumuseţe de pietre preţioase prin praful de pe drum. În apropierea ceasului se găseşte şi un inel cu un diamant de 5,4 carate, în caz că proprietarul e lovit brusc de romantism şi simte nevoia unei cereri în căsătorie ad-hoc.

Yamaha Roadstar BMS Chopper – 2,5 milioane de euro

Yamaha BMS nu este nici ea o motocicletă de viteză, ci un chopper care însă cel mai probabil nu şi-ar găsi locul printre rockerii îmbrăcaţi cu haine de piele şi ţinte. Nu de alta, dar este acoperită aproape în totalitate cu aur de 24 de carate, iar scaunul este îmbrăcat cu catifea roşie şi se ştie că nici aurul, nici catifeaua nu sunt tocmai preferate de acest tip de motociclişti. Yamaha BMS are un motor V-twin de 1700 cc, potrivit pentru un motociclist mai interesat de aspect, decât de capacităţi, ar spune răutăcioşii.

Foto: hot.legendaryfinds.com

Hildebrand & Wolfmuller – 3,1 milioane de euro

Pare uşor ireal să vorbeşti de preţuri de peste 3 milioane de euro pentru o motocicletă produsă înainte de anii 1900. Şi, totuşi, dacă aflăm că aceasta a fost produsă timp de numai 3 ani, iar cele mai multe exemplare şi-au găsit locul în muzeele lumii, parcă suma pare acum justificată. Motocicleta Hildebrand & Wolfmuller a fost construită între anii 1894 şi 1897 şi atingea o viteză maximă de 45 km/h. Poate acum nu vi se pare nici pe departe vreo viteză impresionantă, dar să nu uităm că vorbim de un vehicul construit în urmă cu 125 de ani. Şi trebuie să recunoaşteţi că design-ul ei este chiar interesant.

Foto: pinterest.com

Ecosse Spirit – 3,2 milioane de euro

Inspiraţi de maşinile din Formula 1, inginerii care au construit Ecosse Spirit au întrecut şi imaginaţia majorităţii. Cu un aspect futurist şi cu o viteză maximă de 370 km/h, oricine îşi doreşte această minunăţie trebuie nu doar să aibă suma necesară, dar şi să urmeze un curs de pregătire de 2 săptămâni. Doar 10 astfel de exemplare au fost construite şi orice motociclist îndrăgostit de viteză oftează adânc atunci când vine vorba de acest model.

Foto: flickr.com

E90 AJS Porcupine – 6 milioane de euro

Revenim la motociclete din alte vremuri şi vorbim despre E90 AJS Porcupine, o motocicletă din 1949 care a fost considerată mereu cu mult înaintea vremurilor în care a fost produsă. Ce-i drept, dacă stai şi te uiţi la ea, n-ai spune că are 71 de ani de viaţă. Leslie Graham, unul dintre cei mai cunoscuţi piloţi din acele timpuri, a câştigat cu acest model Campionatul mondial din 1949. Dar nu doar acest lucru i-a adus celebritatea şi preţul fantastic de vânzare. Specialiştii spun că aceasta este una dintre cele mai frumoase motociclete proiectate vreodată. Mai mult, doar 4 astfel de exemplare au fost construite.

Foto: pinterest.com

Neiman Marcus Limited Edition Fighter – 9,4 milioane de euro

Cu doar 45 de astfel de motociclete în lume, un design ştiinţifico-fantastic şi o viteză maximă de 305 km/h, Fighter-ul produs de Neiman Marcus este acum cea mai preţioasă motocicletă din lume. Deşi preţul de vânzare la momentul lansării era de până într-o sută de mii de euro, se pare că nu sunt mulţi doritori să renunţe la ea. Aşa că atunci când este un exemplar pe piaţă, la vânzare, lucrurile scapă puţin de sub control. Aşa se face că la ultima licitaţie preţul de achiziţie s-a apropiat teribil de mult de 10 milioane de euro.

Foto: luxurycarsandvehicle.blogspot.com
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO