fbpx

Căutare

Share this article

KPMG Ungaria a publicat recent studiul despre piaţa jocului de golf în Europa pentru anul 2016, care include informaţii despre cererea şi ofertă de golf dar şi despre tendinţele actuale în industrie. Raportul, care studiază 43 de pieţe, indică faptul că trendul de stabilizare a pieţei de golf a continuat şi în 2016 în majoritatea ţărilor, pentru al treilea an la rând.  

În 2016 în Europa existau 6,924 terenuri de golf şi peste 4,200,000 jucători înregistraţi. Cercetările KPMG mai arată că numărul de jucători înregistraţi a crescut cu 2% (+82.584 jucători), în timp ce oferta de terenuri de golf a scăzut cu 28 de terenuri (au avut loc 24 de deschideri şi 52 de închideri).

În primele 10 ţări din Europa cererea şi de oferta au rămas la fel. Anglia este în continuare lider cu aproape 700.000 de jucători de golf, reprezentând 16% din piaţă. De asemenea, Anglia are cel mai mare număr de terenuri de golf, aproape 2.000 şi reprezintă 27% din oferta europeană de golf. În ceea ce priveşte participarea, ţările cu cea mai mare creştere au fost: Spania (10,12%; + 28,103 jucători de golf), Olanda (4,78%; +18,278 jucători de golf) şi Anglia (4.44%; + 29,520 jucători de golf).

Oferta

Anglia este încă cea mai mare piaţă de golf din Europa, cu aproape 2.000 de terenuri, deşi English Golf Union a raportat 16 închideri de terenuri (aproape 1%) începând din 2015. Germania, a doua piaţă de golf cu peste 730 de terenuri a înregistrat o uşoară creştere cu 1% (+5 terenuri). Alte pieţe care au înregistrat creştere în ceea ce priveşte oferta sunt Portugalia (+5 terenuri), Italia (+3 terenuri) şi Austria (+3 terenuri). Au existat şi declinuri, Scoţia cu 19 închideri şi Irlanda cu 4 închideri au fost cel mai grav afectate în 2016.

Cererea

46% dintre ţările europene care au participat la studiu au marcat o creştere a ratelor de participare, 35% au demonstrat stabilitate, iar în 19% din ţările intervievate cererea a scăzut. Studiile mai arată că bărbaţii acoperă 67% din numărul total de jucători înregistraţi, femeile acopera un procent de 25%, iar juniorii au ramas la 8%, iar proporţia populaţiei europene care a jucat activ golf (0,9%) a ramas neschimbată faţă de 2015.

Suedia continuă să înregistreze mai mulţi jucători de golf de la un an la altul. Ucraina şi Serbia înregistrează o creştere a jucătorilor juniori prin diverse iniţiative şi prin deschiderea de noi academii de golf dedicate lor. Rusia a crescut de asemenea rata de participare cu aproape 17% faţă de 2015. Republica Cehă, Scoţia şi Ţara Galilor se confruntă cu un declin de aproximativ 3% pe an. Această tendinţă este încetinită de multe cluburi care dezvoltă programe de golf pentru femei şi dar şi de taxe de membru reduse.

Germania, Olanda, Suedia, Franţa şi Anglia conduc clasamentele în ceea ce priveşte numărul femeilor jucătoare de golf. Performanţa Germaniei în această categorie este remarcabilă cu 222.516 jucătoare de golf, faţă de Olanda cu 126,710 jucătoare.

Suedia, Anglia, Germania, Franţa şi Spania sunt ţările cu cel mai mare număr de juniori în golf. Unele dintre aceste ţări sunt active în dezvoltarea de iniţiative de promovare a golfului pentru tineri.

life.ro împreună cu Friedrich Wilhelm Raiffeisen, cu sprijinul Romanian Golf Association, organizează pe 28 septembrie a doua ediţie a evenimentului Golf Team for LIFE. Acest eveniment susţine creşterea comunităţii de golf din România şi se adresează atât jucătorilor de golf cât şi celor care nu au avut niciodată tangenţă cu acest sport. Este un eveniment dedicat atât doamnelor cât şi domnilor.

Acest articol face parte din campania Golf Team for Life iniţiată de life.ro cu sprijinul Friedrich Wilhelm Raiffeisen şi Romanian Golf Association, o campanie de informare asupra beneficiilor jocului de golf, atât cele fizice, cât şi cele economice. Campania se va finaliza cu evenimentul Golf for Life, care va avea loc pe data de 28 septembrie 2017 la Stejarii Driving Range. Parteneri ai evenimentului sunt CanahLa PrairieAdore CakesAqua CarpaticaDomeniile Sâmbureşti, iRolls. Accesul în cadrul evenimentului se face doar pe bază de invitaţie.

 

Welcome to the Mercedes-Benz Golf Family!

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO