fbpx

Căutare

Share this article

Ştim cu toţii că ceea ce mâncăm afectează, nu doar forma corpului, ci şi starea de spirit. Hrana procesată sau alimentele cu conţinut ridicat de zaharuri, spre exemplu, ne pot spori simţitor numărul de kilograme dar pot, în aceaşi măsură, contribui la apariţia stărilor de tristeţe şi chiar a depresiei. În timp ce fructele, legumele, lactatele, carnea de pui, peştele, seminţele – ca să enumerăm doar câteva – menţin corpul uşor şi sporesc agilitatea mentală şi puterea de concentrare. Haideţi să vedem cinci astfel de alimente care, conform The Telegraph, contribuie simţitor la starea noastră de bine:

Ardeiul iute. Odată consumat, ardeiul iute elibereaza opioide, sau endorfine naturale, care ajută din start la o stare mentală bună. Datorită conţinutului ridicat de betacaroten, sau provitamina A, ardeiul iute poate asigura organismului o importantă doză de vitamina C şi A întărind astfel imunitatea. Are proprietăţi anti-inflamatorii, scade tensiunea arterială, stimulează apetitul şi îmbunătăţeşte digestia.

Foto: Rachel's Kitchen

Avocado. Fructele de avocado conţin colină (vitamina hidrosolubila care intervine in degradarea acizilor grasi şi a glucozei) care ajută la creşterea nivelului de serotonină. Deci, iarăşi fericire! Cu o cantitate redusă de fructoză, dar cu una mare de nutrienţi (fibre, potasiu, vitamina E, acid folic etc), avocado ajută organismul să absoarbă şi nutrienţi ce ajută vederea şi sănătatea pielii, împiedică procesul de îmbătrânire a organismului, reglează hipertensiunea arterială.

Foto: The Huffington Post

Cacao. În loc să mănânci ciocolată, mai bine foloseşti pudra de cacao, sugerează specialiştii în nutriţie. Motivul este acela că, spre deosebire de ciocolată, care conţine zahăr, cacaoa (ce conţine, printre altele teobromină, un alcaloid xantinic) este un extraordinar stimulent pentru sănătate. Datorită antioxidanţilor pe care îi conţine, cacaoa previne bolile cardiovasculare prin efectul de curăţare a vaselor de sânge (este dovedit ştiinţific că o dată încălzită, cacaoa eliberează şi mai mulţi antioxidanţi).

Foto: TES

Verdeţurile. Spanacul, varza verde, varza Kale şi, în general, vedeţurile sunt alimente ale căror proprietăţi stimulează endorfinele. Sunt pline de vitamina B6 ajutând organismul să lupte împotriva cortizolului, hormonal stresului. Datorită antioxidanţilor, aceste alimente protejează pielea de acţiunea nocivă a razelor ultraviolete asigurându-i acesteia luminozitate, au efecte anticangerigene, curăţă organismul de toxine.

Foto: Cooking Matters

Nucile braziliene. Bogate în seleniu, acestea stimulează creşterea nivelului de serotonină devenind astfel o adevărată sursă de fericire. Nu e nevoie să mâncaţi multe pentru că, asemenea fructelor de avocado, sunt foarte bogate în grăsimi. Doar câteva boabe si veţi fi cu mult mai veseli.

Foto: FoodTrients
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO