Health
Cinci tipuri de comportament care te ajută să stai departe de demenţă
Exerciţiile fizice, lipsa fumatului, o greutate corporală mică, o dietă sanatoasă şi un consum redus de alcool sunt, conform rezultatelor studiului (ce a fost publicat zilele acestea în revista ştiinţifică “PLOS One”), cele mai eficiente metode de îmbunătăţire pe termen lung a sănătăţii mentale şi fizice.
Oana Borviz
|Reading time: 2 mins
Exerciţiile fizice, lipsa fumatului, o greutate corporală mică, o dietă sanatoasă şi un consum redus de alcool sunt, conform rezultatelor studiului (ce a fost publicat zilele acestea în revista ştiinţifică “PLOS One”), cele mai eficiente metode de îmbunătăţire pe termen lung a sănătăţii mentale şi fizice.
Oana Borviz
|Reading time: 2 mins
Share this article

Despre cum să ducem o viaţă sănătoasă, ce trucuri de înfrumuseţare să folosim, cum să avem un somn liniştit etc. etc. există tot felul de studii, multe dintre ele aparţinând, ştim bine, britanicilor. Tot ei au aflat, conform The Independent, şi ce tipuri de comportament ar trebui să adoptăm pentru a reduce riscurile de demenţă, după ce au făcut studii, timp de 35 de ani, pe 2.235 de oameni.

Cercetătorii de la Cardiff University, din Marea Britanie, au ajuns astfel la concluzia că sunt primordiale cinci tipuri de comportament pentru a sta departe de demenţă. Exerciţiile fizice, lipsa fumatului, o greutate corporală mică, o dietă sanatoasă şi un consum redus de alcool sunt, conform rezultatelor studiului (ce a fost publicat zilele acestea în revista ştiinţifică “PLOS One”), cele mai eficiente metode de îmbunătăţire pe termen lung a sănătăţii mentale şi fizice.

Ştiu, pare familiar, însă cei de la Cardiff University se arată “umiţi” vizavi de faptul că aceste metode sunt extrem de benefice în comparaţie cu orice alte alternative. „Ceea ce dovedeşte cercetarea noastră este că un stil de viaţă sănătos conferă beneficii surprinzător de mari pentru sănătate”, a spus cercetatorul profesorul Peter Elwood, de la Şcoala de Medicină a Universităţii Cardiff. „Un comportament de viaţă sănătos are un efect mult mai benefic decât orice tratament medical sau proceduri de prevenire”, a adăugat acesta.

În condiţiile în care cercetătorii estimează o triplare a cazurile de demenţa până în 2050 (135 de milioane de cazuri), cred că am putea începe să ne gândim mai des la proverbul “Mens sana in corpore sano”, idee întărită şi de cei de la Cardiff:  “Ştim deja de mult timp că ceea ce e bun pentru inimă e bun şi pentru minte iar acest studiu aduce dovezi în plus care arată că o viaţă sănătoasă poate reduce semnificativ riscurile de a dezvolta demenţa”, după cum spune Doug Brown, director de cercetare şi dezvoltare al Alzheimer’s Society (centru de cercetare şi îngrijire a persoanelor ce suferă de demenţă).

Health
Share this article