Cine a fost fondatorul Tiffany și cum a reușit cu 100 de dolari împrumutați să creeze cel mai important simbol al americanilor în materie de lux și eleganță - LIFE.ro

Căutare

Share this article

Fondatorul Tiffany a fost cel care a construit o companie de „bunuri de lux”, devenind bijutierul cel mai important al națiunii de peste cincizeci de ani și un simbol unic american al eleganței și stilului.

Fondatorul Tiffany a fost cel care a creat inelul de logodnă ce avea să devină un simbol clasic: diamantul solitar ridicat, „Tiffany Setting” cu șase direcții.

La vremea respectivă presa l-a supranumit „Regele Diamantelor” și astfel Tiffany a păstruns în cutiile de bijuterii ale celor mai importante persoane din lume, de la președinții americani precum Abraham Lincoln și John F. Kennedy, la Casele Regale europene și de la familii americane proeminente, precum Vanderbilts și Astors și până la cele mai cunoscute vedete de la Hollywood.

Inelul cu diamant Tiffany. Foto: Shutterstock

Fondatorul Tiffany și viața sa personală

Charles Lewis Tiffany s-a născut pe data de 15 februarie 1812, în Killingly, Connecticut. Tatăl său, Comfort Tiffany era un producător local de bunuri din bumbac, iar mama sa, Chloe Draper, era casnică.

Fondatorul Tiffany s-a căsătorit pe data de 30 noiembrie 1841 cu sora partenerului său de afaceri, Harriet Olivia Young și împreună au avut șase copii. Unul dintre ei, Louis Comfort Tiffany a devenit cunoscut în lumea întreagă pentru paharele sale de cristal, ce se găseau la Tiffany.

Fondatorul Tiffany în tinerețe

Fondatorul Tiffany a murit de pneumonie, la vârsta de 90 de ani.

În timpul vieții sale, Tiffany a fost fondatorul Societății de Arte Frumoase din New York, patron al Muzeului Metropolitan de Artă și membru al Academiei Naționale de Design. El a fost numit Cavaler al Legiunii de Onoare de către Franța în 1878 și a primit medalia Praemia Digno din partea țarului Rusiei.

Educat la o școală din apropierea orașului Danielsonville, Tiffany a fost apoi student doi ani la Academia Plainfield din Connecticut. La vârsta de cincisprezece ani, tatăl lui, Charles, un pionier în industria produselor din bumbac, l-a pus să lucreze ca manager al unui magazin general de lângă moara familiei.

Împărțindu-și timpul între școală și muncă, Tiffany a condus magazinul timp de zece ani. Apoi s-a alăturat companiei tatălui său, care a fost redenumit C. Tiffany & Son, după ce tatăl lui Charles a cumpărat toate acțiunile de la partenerii săi.

Fondatorul Tiffany și detaliile unei cariere impresionante

În data de 18 septembrie 1837, cu 100 de dolari împrumutați de la tatăl său, Charles Tiffany și prietenul său, John B. Young și-au deschis un magazin în New York, pe bulevardul Broadway, la numărul 259, căruia i-au pus numele Tiffany & Young.

Magazinul a vândut inițial articole de papetărie și articole de lux, inclusiv bijuterii pentru costume. Condițiile de afaceri erau mai puțin decât ideale la vremea respectivă din cauza crizei din 1837, iar unii credeau că locația din centrul orașului nu era deloc în favoarea profitului.

Primele trei zile au fost probabil cele mai grele și demoralizatoare deoarece totalul vânzărilor a fost de mai puțin de cinci dolari. Însă afacerea avea să prindă aripi în curând. Magazinul Tiffany a fost unic la vremea respectivă deoarece oferea prețuri fixe la articolele vândute, eliminând astfel procesul de troc. În plus, magazinul a refuzat să acorde credit clienților, ceea ce era o adevărată problemă pentru business-urile acelor zile.

Până în 1839, Tiffany și-a îmbogățit colecția de produse vândute în magazin cu sticlărie, tacâmuri, porțelan și ceasuri.

Când Tiffany s-a căsătorit cu soția sa, Harriet, în 1841, compania avea un nou partener, J. L. Ellis și a devenit cunoscută sub numele de Tiffany, Young & Ellis.

Cu fondurile pe care Ellis le-a adus firmei, compania a reușit să închirieze camera alăturată, dublându-și spațiul. Ellis, care a adus o experiență puternică pe piața europeană a bijuteriilor, a devenit principalul operator de peste ocean al companiei, după călătoria sa în Europa.

În 1844, fondatorul Tiffany importa bijuterii italiene și englezești de calitate, adăugând o reputația și mai bună magazinului care deja era foarte respectat. În acel an, compania și-a întrerupt linia de bijuterii pentru costume, deoarece cererea pentru pietre prețioase importate a crescut odată cu reputația ei de a oferi piese scumpe, de calitate.

Culoarea comercială a companiei, aceea de albastru turcoise a fost, de asemenea, stabilită în primii ani de existență ai firmei și a apărut pe toate cataloagele companiei, pungi de cumpărături, cutii și materiale promoționale.

În ceea ce privește casetele Tiffany Blue acum foarte populare, site-ul web al companiei a citat un articol din 1906, apărut în New York Sun: „Tiffany are un singur lucru pe care nu-l poți cumpăra cu toți banii din lume; îl vei primi cadou. Și aceasta este una dintre cutiile sale. Regula este strictă: nu poți scoate niciodată din clădire o cutie care poartă numele firmei, cu excepția cazului în care o primești la un articol cumpărat”. Tradiția se respectă și azi, cutiile Tiffany Blue devenind simbol al eleganței și stilului sofisticat.

Fondatorul Tiffany și culmile succesului

În 1847, magazinul a început și să vândă argintărie. Anul următor, compania a beneficiat de mișcările revoluționare din Europa, permițând fondatorului Tiffany să achiziționeze bijuterii istorice europene de la aristocrați importanți în următoarele câteva decenii, inclusiv unele dintre bijuteriile coroanei din Imperiul francez, în 1887, când presa l-a numit pe Tiffany „Regele Diamantelor”

După achizițiile europene, reputația companiei s-a lărgit foarte mult. În 1850, Tiffany a deschis un alt magazin la Paris și l-a angajat pe John C. Moore, un argintar, să fabrice argintărie exclusiv pentru Tiffany și a început, de asemenea, să fabrice bijuterii din aur, ajutat de greva aurului din California, în 1850.

Compania a suferit o altă reorganizare când partenerii Young și Ellis, s-au retras, iar în 1853 compania a fost redenumită Charles L. Tiffany & Company.

În 1861, Tiffany a fost angajată să proiecteze un ulcior de prezentare pentru inaugurarea președintelui Abraham Lincoln. Mai târziu, președintele Lincoln i-a dăruit soției sale, Mary Todd Lincoln, o suită de bijuterii cu perle de la Tiffany’s.

Audrey Hepburn în filmul „Mic dejun la Tiffany”. Foto: Shutterstock

În sprijinul forțelor Uniunii în timpul războiului civil care a urmat, Tiffany a fabricat articole patriotice, inclusiv steaguri, medalii, instrumente chirurgicale și săbii și a permis magazinului său să servească drept depozit pentru provizii militare. Tiffany a proiectat, de asemenea, săbiile de prezentare incrustate cu bijuterii pentru generalii Grant și Sherman.

Pe măsură ce reputația companiei pentru calitate și excelență a crescut, Tiffany a atras peste douăzeci de șefi de stat încoronați printre clienții săi din întreaga lume. În 1867, Tiffany’s a fost prima companie americană care a câștigat medalia de aur pentru bijuterii și marele premiu pentru argintărie la Expoziția de la Paris.

Tiffany a continuat să-și îmbunătățească reputația companiei prin achiziționarea diamantului galben Tiffany de 128,54 carate, în 1878, unul dintre cele mai mari diamante de acest gen din lume. Ulterior a fost purtat de Audrey Hepburn în fotografii publicitare pentru filmul clasic, Mic dejun la Tiffany. Bijuteria poate fi văzută și astăzi la primul etaj al magazinului Fiffth Avenue din Tiffany.

Cutia Tiffany Blue. Foto: Shutterstock

Fiul lui Tiffany, Louis Comfort Tiffany, a înființat un departament special în cadrul companiei numit Tiffany Art Jewelry în 1902.

Tiffany a murit de pneumonie pe data de 18 februarie 1902, în Yonkers, New York. La momentul morții sale, averea sa personală era evaluată la 35 de milioane de dolari, iar compania a fost capitalizată la 2,4 milioane de dolari. Fiul său, Louis a preluat funcția de vicepreședinte și director artistic al Tiffany & Co. după moartea tatălui său și a devenit un bijutier desăvârșit pe lângă faima pe care avea să o dobândească ulterior pentru proiectarea vitraliilor.

Deși compania a devenit publică la Bursa de Valori din New York în 1986, a continuat, după moartea lui Tiffany, să stabilească standarde în industria bijuteriilor.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO