Căutare

Share this article

Cine este fondatorul GoPro? Un tânăr american, pe numele lui Nick Woodman care, datorită pasiunii sale pentru sporturile extreme, a avut geniala idee de a crea o cameră mică ce avea să surprindă imagini foarte clare din plan apropiat.

Bijuteriile GoPro sunt folosite astăzi adesea de către cei care practică sporturile de apă, ciclismul sau motociclismul, dar și de către pasionații de sporturi extreme. Camerele GoPro pot fi folosite, evident, și pe postul de camere obișnuite ce vin cu o mulțime de accesorii menite să te ajute în orice activitate extremă.

Averea lui Nick Woodman se ridică azi la 800 de milioane de dolari, după ce a scăzut de la 2 miliarde în urmă cu câțiva ani când prețurile GoPro au scăzut semnificativ.

Dar cum a avut acest tânăr ideea de a crea GoPro și cum a reușit să transforme aceste camere într-un succes de piață veritabil?

Nick Woodman (dreapta) în cadrul unui eveniment de tehnologie ce a avut loc anul acesta la New York. Foto: Shutterstock

Cine este fondatorul GoPro? Primii ai de viață ai lui Nick Woodman

Nick Woodman s-a născut pe data de 24 iunie 1975 și a fost crescut în California. Familia sa nu era una săracă, iar Nick a găsit întotdeauna sprijin în părinții săi care au ținut neapărat ca el să urmeze o facultate. Astfel, a obținut o diplomă în arte vizuale.


Citește și: Cel mai tânar ,,inginer” din lume este român. Cine este puștiul care, la doar 13 ani, a reușit să vadă Pământul din spațiu


GoPro nu a fost primul business în care s-a aventurat Woodman; cu ceva timp înaintea acestei idei geniale, Nick a încercat să construiască alte două companii.

Prima s-a numit Empowerall.com și era un website ce vindea produse electronice la prețuri incredibil de mici. A doua a fost Funbug, un site de gaming ce le permitea utilizatorilor să schimbe premiile obținute în bani adevărați.

Din nefericire, ambele business-uri au fost sortite eșecului, însă Nick Woodman a acumulat experiența necesară pentru a avea succes cu GoPro.

Foto: Shutterstock

Crearea GoPro

După ce Woodman a eșuat cu cele două strat-up-uri, a decis să-și dedice timpul călătoriilor în jurul lumii pentru a face surf. În timpul unei vacanțe de surf în Australia și Indonezia, el și-a atașat cu o bandă elastică, o cameră de 35 de mm, de încheietura mâinii, pentru a se filma în timp ce făcea surf.

Deoarece mulți pasionați de sporturi extreme, asemenea lui Nick Woodman, nu sunt fotografi profesioniști și se chinuie să-și înregistreze activitățile sportive, lui Nick i-a venit inspirația pentru a deveni fondatorul GoPro.

Ideea lui Nick a fost să creeze o centură pe care camera să se poată atașa și care, ulterior, să poată fi atașată de corp. Deși primul design al unui GoPro s-a concentrat asupra unei camere ce poate fi purtată la încheietura mâinii pentru a fi foarte utilă oricui dorește să filmeze o acțiune pentru care are nevoie să-și folosească ambele mâini.

Foto: Shutterstock

Inițial, Woodman a împrumutat o sumă substanțială de bani de la părinții săi pentru a lansa GoPro. Mai exact, a împrumutat 35 de mii de dolari de la mama sa și 200 de mii de dolari de la tatăl său.

În scurt timp de la lansare, GoPro a devenit un fenomen pentru orice pasionat de sport sau călătorii și nu se montează doar la încheietura mâinii, ci și pe piept cu hamuri speciale, sau pe cap, cu ajutorul unor benzi elastice. Astăzi, aproape orice este posibil cu un GoPro.

5 lecții de succes de la fondatorul GoPro, Nick Woodman

Revista Forbes a publicat un articol foarte bun în care enumeră cinci lecții pe care ar trebui să le cunoască oricine pornește un start-up, sfaturi importante venite de la însuși Nick Woodman:

Foto: Shutterstock
  1. Urmează-ți pasiunea

Pasiunea lui Woodman a fost surf-ul. El a plecat să călătorească în jurul lumii pentru a face surf și astfel a putut vedea clar o nevoie existentă pe piață, aceea de a folosi camere în activitățile sportive..

A venit cu această idee doar urmându-și pasiunea și știind că oamenii cu aceleași interese ca și el își vor dori un GoPro.

Dacă îți urmezi pasiunea, vei putea identifica posibilele nevoi ale oamenilor interesați de aceleași lucruri ca și tine și vei înțelege mai multe despre segmentul de piață căruia i te adresezi.

  1. Teme-te de eșec

Nick eșuase deja cu două start-up-uri, iar această experiență chiar l-a ajutat atunci când a creat GoPro. Era atât de îngrijorat că și GoPro va avea același sfârșit ca celelalte două companii ale sale, încât a lucrat ca un nebun pentru a transforma acest nou start-up într-un succes. Această teamă l-a făcut să depună tot efortul din lume pentru a cunoaște succesul.

Foto: Shutterstock
  1. Fii obsedat de produsul tău

Nick s-a fixat pe ideea sa, cea a dezvoltării GoPro și și-a petrecut fiecare minut din viața sa pentru a îmbunătăți această idee. Chiar și atunci când mergea pe stradă se gândea la camera sa și imediat ce se așeza undeva începea să deseneze variante de design. Dacă devii obsedat de produsul tău, te vei asigura că el va deveni cea mai bună invenție posibilă.

  1. Învață să vinzi

Nick Woodman este un om de vânzări și de-a lungul anilor a învățat cum să „deschidă uși” și cum să „bată palma” pentru o vânzare. Una e să ai un produs excelent și alta este să ai abilități excelente de negociere și vânzare a produsului.

  1. Evoluezi sau mori

A durat ceva timp pentru ca GoPro să ajungă la calitatea înaltă a pixelilor HD la care se află astăzi. Dacă nu ar fi evoluat continuu, probabil că și acum s-ar fi chinuit să găsească o părticică din piață.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO