fbpx

Căutare

Share this article

Crăciunul este acea perioadă a anului când ne simţim cu toţii capabili să ne decorăm singuri locuinţele şi deseori chiar ne iese! Probabil de la sfârşitul lui noiembrie începem să ne punem problema tematicii în care vrem să decorăm casa şi brad anul acesta. De la jumătatea lunii decembrie totul este tardiv, magazinele cu decoraţii au stocurile epuizate. Indiferent cât de bine arată o locuinţă, în această perioadă decoraţiile de Crăciun şi spiritul sărbătorilor emană o atmosferă caldă şi plăcută. Recunosc că am văzut case amenajate neinspirat, decorate mult mai frumos decât unele locuinţe frumoase însă decorate excesiv. Până la urmă se spune de gustibus non est disputandum şi este adevărat, gusturile nu se discută… se învaţă. Cert este că mie mi-ar plăcea ca perioada Crăciunului să nu se termine. Mi-ar plăcea ca tot anul să existe această atmosferă festivă, iar străzile să rămână luminate şi colorate.

De ceva vreme observ o diversitate în stilurile de decorare de Crăciun. Mulţi oameni s-au plictisit de elementele de decorare clasice şi au început să folosească alte concepte de decorare sau reinterpretări ale clasicului brad. Am văzut fel de fel de brazi interesanţi din tot felul de materiale neaşteptate. Multe idei mi se par foarte interesante pentru că sunt o alternativă la un copac tăiat. Practic ideea creatorului ar fi să realizeze ceva inedit, dar să salveze un copac în acelaşi timp. Să fim serioşi, trebuie să ne punem şi întrebarea de unde vin toţi aceşti brazi? Nu insist pe tema asta, sunt convins că cititorii noştri sunt oameni inteligenţi care şi-au pus deja această întrebare.

Sunt oraşe reprezentative pentru Crăciun cum ar fi Viena, Munchen sau Paris, oraşe unde Crăciunul este o experienţă minunată în fiecare an dacă nimereşti să fii pe acolo. Oraşe extrem de luminate şi colorate. Vitrine de magazine care pur şi simplu te fac să îţi doreşti să ai un scaun, să te aşezi acolo să priveşti ore întregi. Aceste vitrine par să fie la o finală de talent-show unde designerul a vrut cu orice preţ să câştige premiul pentru cea mai creativă vitrină din oraş. Aceste momente ale anului eu le consider momente în care magazinele vor să dea ceva înapoi oraşului. Par să îşi dorească să arate bine pentru a decora oraşul şi pentru a încânta turiştii. Putem aminti aici faimoasele vitrine de la magazinele Printemps şi Lafayette din Paris sau fabuloasele scenografii de la magazinul Harrods din Londra. Însă şi magazinele-butic aduc în oraş ineditul în materie de design de vitrină în timpul sărbătorilor.

Lobby-urile din hotelurile de lux sunt o altă categorie de locaţii unde spectacolul de sărbători se întâmplă la cu totul alt nivel. Crăciunul este o tematică extrem de serioasă pentru domeniul hotelier. Scopul amenajării este să te facă să te simţi ca un personaj dintr-un basm unde miracolele sunt posibile, un cadru vrăjit unde domneşte pacea şi speranţa. Spaţii spectaculoase încărcate cu brazi înalţi, împodobite cu extrem de multe elemente aurii, argintii sau roşii. O scenografie statică unde trecătorul devine elementul viu din poveste. Sute de oameni care se pozează şi se bucură de acele decoraţii. Până la urmă scopul oricărui hotel în această perioadă este sa îţi ofere o experienţă magică pe care să o cauţi an după an, iar unii reuşesc să ofere mai mult decât te aştepţi. Mă gândesc acum la Hotelul Sacher din Viena unde poţi sta să bei un ceai în zona recepţiei privind un brad minunat, în cea mai pregnantă atmosferă de Crăciun din oraş!

Vitrina de la Harrods de anul acesta este interactivă şispune povestea de Crăciun a doi băieţei. Foto: Facebook

Revin la ale noastre case, unde Crăciunul cel mai frumos se petrece acasă, alături de cei dragi. Să ne bucurăm oriunde am fi de ceea ce avem şi să dăruim cât putem celor ce au mai puţin. Dacă până acum ne-am tot gândit la cum să ne decorăm casele, în aceste câteva zile liniştite ale anului putem să ne gândim la cum să ne decorăm mai frumos… sufletele! Crăciun fericit!

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO