Business IdeasBusiness StoriesEntreprenerus
Business IdeasBusiness StoriesEntreprenerus
Cum arată businessul unei mame cu suflet mare? LaPrimulBebe.ro, de Atena Boca.
Ramona Raduly
|Reading time: 8 mins
Share this article

Atena Boca este fondatoarea „La primul bebe”, o comunitate online pe care a creat-o după ce a devenit mama și care a ajuns curând cea mai activă și mai amplă comunitate online de la noi, destinată gravidelor și proaspetelor mame. Această comunitate a reușit în câțiva ani să aibă un impact real în societate prin sprijinul emoțional și informațional oferit celor peste 52.000 de membri și prin strângerea unei sume de aproape jumătate de milion de euro în campaniile sale umanitare. Cu banii strânși, aproape în totalitate de la mame, a dotat câteva maternități cu incubatoare și planul este să doteze un etaj din Magic Home.

Atena Boca este singura româncă aleasă de Facebook să facă parte din programul Community Leadership 2018, din peste 6000 de aplicații din aproape toate țările lumii.

Atena Boca este un model de inspirație în business, nu doar pentru mame, este modelul celor care vor să încerce să facă bine.

Ce înseamnă pentru tine această selecție în programul Community Leadership? Faptul că ești singura româncă selectată?

Înseamnă foarte mult. Vine ca cea mai mare confirmare a muncii mele din ultimii șase ani. Platforma în care eu am creat comunitatea LaPrimulBebe declară unei lumi întregi că sunt printre cei mai buni 100 de lideri de comunități din lume. Sunt foarte onorată și recunoscătoare!

Cum crezi că te va ajuta pe viitor acest lucru? Speri să obții o bursă?

Bursa deja am obținut-o. Am obținut o finantare de până la 50.000 de dolari și training pe o perioadă de un an alături de echipa Facebook USA și de cei 100 cei mai buni lideri de comunități din lume. Îmi doresc să ajung la cât mai multe mame cu studii superioare din România, prin intermediul Facebook-ului, și astfel sprijinul nostru să se mărească.

Când ai fondat comunitatea aveai idee de posibilitățile nelimitate ale Facebook-ului?

Atunci când am fondat grupul și am invitat 10 prietene gravide sau cu copii mici în el, tot ce îmi doream era să mai „supraviețuiesc” încă o zi dificilei meserii de părinte. J

Cu ce te ocupai înainte? Ce profesie aveai?

Am lucrat în real estate, la Colliers International, o multinațională fabuloasă, de suflet pentru mine. Coordonam vânzările și marketing-ul mai multor proiecte imobiliare.

Tu din „profesia de părinte” ai facut un job în sine. Ești vreodată obosită sau nemulțumită de acest job?

Obosita sunt în fiecare zi J, nemulțumită nu prea. Sunt recunoscătoare că viața m-a așezat pe drumul meu, acolo unde pot lăsa ceva în urmă.

Povestește-mi cum ai ajuns la ideea de a înființa o cumunitate online?

Acum aproape șase ani, dupa nașterea primului meu copil, am trecut printr-o perioadă foarte dificilă și cel mai probabil printr-o depresie post-natală. Mă simțeam extraordinar de singură și de inutilă, așa că am decis să fac un grup pe Facebook în care să invit prietenele gravide sau care născuseră de curând. În acest fel puteam să îmi iau informații din surse sigure la doar câteva click-uri distanță. După prima lună eram 400 de mame în grup.

Care a fost prima ta îngrijorare/prima ta întrebare la care ai fi vrut să primești răspuns de la alte mame sau de la specialiști?

Wow, super faina întrebarea! Nu mai știu exact. Știu însă exact cum m-am simțit atunci când am văzut că nu sunt singura care trecea prin acele clipe dificile. Mă simțeam mai firească în fiecare zi, mai normală, mai bucuroasă. Dincolo de informațiile prețioase, sprijinul emoțional a fost cel mai valoros pentru mine.

Care sunt beneficiile, dar și responsabilitățile de a fi membru al comunității? Adică nu e ca și cum doar ți-aș da un follow pe FB, nu? Îmi imaginez că o comunitate și membrii ei implică mult mai multe lucruri…

Așa este. Nu suntem un blog sau o pagină de Facebook. Responsabilitatea unui membru LaPrimulBebe este aceea de a respecta regulamentul nostru întru totul: a fi empatic și respectuos cu celelalte mame, a nu crea sau întreține conflicte, a scrie corect gramatical fără a folosi prescurtări, a nu cere sau a nu da sfaturi medicale, a nu face publicitate. Suntem foarte stricți în ceea ce privește respectarea regulamentului. În rest, mamele sunt libere să facă ce doresc. Membrii noștri au parte de un mediu foarte atent selectat, de încredere, educat și informat. Au parte de evenimente de educație parentală pe diverse subiecte: de la alăptare, diversificare, viața cuplului după apariția copilului, cum obținem cooperarea acestora, până la educație sexuală sau prim ajutor. Evenimentele LaPrimulBebe numără mereu peste 300 de oameni în fiecare sală și minim o sută de mame pe lista de așteptare. Se întâmplă ceva tare frumos în ele, de aceea și interesul crescut pentru participare. Suntem din aceeași mare familie online. Experții care vin să ne vorbească spun mereu că nu simt această energie fantastică în alte săli.

La primul bebe poate fi considerat un business?

LaPrimulBebe este un business cu siguranță. Avem echipă angajată să facă față miilor de postări lunare din cele peste 18 comunități din cele 17 orașe unde avem filiale locale, să organizeze zeci de evenimente, să demareze acțiuni umanitare complexe și să le implementeze. Diferenta dintre un ONG și un SRL vine însă din destinația profitului. Într-un ONG profitul se reinvestește. Din ce în ce mai multe companii mari își doresc parteneriate publicitare în evenimentele noastre și este natural să fie așa. Publicul lor țintă se află în sălile noastre deja selectat și cald.

Când, în ce moment și în ce împrejurare ai simțit că poți face mai mult decât să scrii niște articole/sfaturi de parenting? Când ai început să organizezi evenimente și când ți-ai dat seama că te poți implica mai mult din punct de vedere social?

Am scris posturi încă de la început. Se pare că am talent și multă autenticitate de a pune ceea ce simt în cuvinte, așa îmi spun mamele mele J. Atât scrisul, cât și evenimentele și campaniile umanitare au apărut în paralel, încă din primele luni ale comunității. Evenimentele au pornit din nevoia mea de a vedea alți „oameni mari”, așa că am organizat o primă ieșire cu cele pe care le cunoșteam doar din online. Iar campaniile umanitare au pornit tot de la o nevoie de a mea, dupa ce am am aflat de Ionuț, un băiețel bolnav de cancer pe care nimeni nu îl vizitase în spital de un an de zile și am simțit să îl sprijin.

Copiii tăi înțeleg că au fost motorul acestei acțiuni. Ce le vei spune când vor fi mari? Când vor putea conștientiza acțiunile umanitare pe care le-ai făcut din spatele „laprimulbebe.ro”?

Îi spun băiețelului meu mereu că el este motorul proiectului și al schimbării mele ca om. Ultima dată mi-a mărturisit că el nu ar vrea să își dea jucăriile vechi copiilor din orfelinate, ci copiilor de la spitalul unde am dus eu aparatura. Cred că a înteles ce fac J.

Copiii tăi cresc. Mai simți că poți veni cu sfaturi pentru mămicile de bebeluși, de exemplu? Sau stai doar în spate și te bucuri de activitatea proaspetelor mame în online?

Eu nu am dat niciodată sfaturi. Nu consider că sunt în măsură să dau sfaturi. Ce am făcut eu până acum a fost să construiesc un mediu cald și de încredere în care mamele să se susțină unele pe celelalte. Să identific cele mai mari nevoie ale lor și să aduc cei mai buni experți în evenimentele noastre ca să le sprijine.

Se spune că internetul ar trebui să fie un inamic al mamelor. Foarte multe mame se informeaza întâi de pe internet și abia apoi merg (dacă merg) la medic. Tu cum comentezi acest lucru?

Eu cred că fiecare lucru are exact puterea pe care i-o dăm noi. Îl lăsăm să fie rău, e rău. Îl punem în slujba binelui, e bun. Noi nu doar că încurajăm mamele să își găsească medici de încredere, disponibili via telefon și să nu își ia tratamentele de pe internet, dar regulamentul nostru interzice cererea de tratamente medicale în comunitate.

Ce planuri ai cu ong-ul? Ce alt lucru măreț urmează să realizați?

Îmi doresc enorm să deschidem câte o comunitate LaPrimulBebe în fiecare reședință de județ. Astăzi suntem în 17 orașe. O comunitate este cu adevărat închegată atunci când membrii ei se întâlnesc nu doar online, ci și offline. Ies în parcuri cu copiii, se împrietenesc, se văd regulat. Misiunea noastră este aceea de a sprijini mamele educate în primii 4 ani după naștere, ca mai apoi împreună cu ele să putem sprijini societatea unde are nevoie mai multă. Ne dorim ca în 5 ani să fi impactat 1 milion de copii prin acțiunile noastre. Astăzi suntem la cifra 245.723 copii.

De unde ai reușit să strângi cei aproximativ 400 de mii de euro pe care i-ați folosit pentru acțiunile de binefacere?

De două ori pe an organizăm două campanii umanitare, în semn de contribuție pentru tot sprijinul pe care îl primim gratuit în LaPrimulBebe. Fondurile sunt strânse în licitațiile noastre umanitare online din ultimii ani, de la mamele noastre, aproape în mod exclusiv.

Crezi că mamele reprezintă o categorie de public vulnerabilă? În ce se traduce vulnerabilitatea unei mame?

Depinde ce întelegem prin vulnerabilă J. Cred în vulnerabilitatea mamelor în primii ani de viață ai copilului, până când mama descoperă ce resurse fabuloase are în ea. Apoi poate fi de neoprit! De aceea și cred în nevoia imensă a sprijinului mamelor în această perioada. Pe de altă parte vulnerabilitatea scoate la lumină mult frumos dintr-o femeie, frumos de care are nevoie o lume întreagă. Eu chiar cred că totul începe cu o mamă!

Te consideri un leader? Dar un om de afaceri?

Mă consider mai mult lider decât om de afaceri. Am o abilitate înnăscută de a mișca oameni, poate prin energia mea, poate prin autenticitatea mea. Mi-aș dori însă să cresc în ambele roluri.

Business IdeasBusiness StoriesEntreprenerus
Share this article