Cum arată oamenii care lucrează într-o fabrică auto, văzuți prin lentila a doi fotografi celebri - LIFE.ro
Mergi la conținut

Cum arată oamenii care lucrează într-o fabrică auto, văzuți prin lentila a doi fotografi celebri

Cum arată oamenii care lucrează în fabrica Audi din Belgia, văzuți prin lentilele a doi fotografi celebri: Paola Pellegrin și Gueorgui Pinkhassov?
Share this article

Italianul Paola Pellegrin și rusul Gueorgui Pinkhassov au fost curioși să vadă cum va arată viitorul nostru, așa că au plecat în capitala Belgiei pentru a documenta evoluția industriei auto și, mai ales efectul pe care îl va avea tehnologia asupra angajaților. Care este povestea pe care au descoperit-o cei doi? Și cum arată oamenii care lucrează în Bruxelles?

Fabrica Audi din Bruxelles producea inițial automobile cu motoare pe combustie. Însă, acum doi ani și jumătate a intrat într-un proces de reconfigurare, fiind adaptată producției de modele electrice. Astăzi, are o amprentă nulă de carbon și peste 2.700 de angajați care au trecut printr-un proces de reconversie profesională.

Cum au reușit să facă această schimbare? Paolo Pellegrin, câștigător a zece premii World Press Photo și Gueorgui Pinkhassov, contribuitor regulat al unor publicații precum New York Times Magazine sau GEO, au petrecut cinci zile în fabrica Audi din Bruxelles pentru a încercat să răspundă la această întrebare.

Gueorgui Pinkhassov: “creativitatea pornește de la curiozitate”

Cei doi fotografi s-au urcat în avionul către Bruxelles pentru a-i cunoaște pe oamenii care lucrează în singura fabrică de automobile dintr-o capitală din vestul Europei. Aflată la doar 15 minute de mers cu mașina de Parlamentului European, fabrica a devenit în august anul trecut prima din lume pe segmentul de producție mașini premium cu amprentă de carbon și pierderi zero. Practic, fabrica asta este 100% verde. În vara anului 2016, aceasta a intrat într-un proces de reconfigurare și modernizare care a dus la instalarea unei suprafețe de 37.000 de metri pătrați de panouri fotovoltaice, echivalentul a cinci terenuri de fotbal de dimeniunea celui de pe Arena Națională (105×68 m) puse unul lângă altul.

Născut în Moscova anilor ’50, Gueorgui Pinkhassov a fost curios să vadă cum arată oamenii de acolo. Dar și să înțeleagă cum funcționează mașinile electrice: “Am văzut cu ochii mei cum sunt produse anumite componente, cum sunt îmbinate. Sunt niște idei moderne care iau forma unor automobile compacte, pragmatice, menite să împlinească o sarcină globală: aceea de a convinge oameni să treacă spre vehicule electrice, eficiente, care nu poluează mediul. Am fost surprins de nivelul ridicat de automatizate, de numărul mare de mașini și de aparenta absență a omului. Acesta este viitorul muncii.”

Rusul a devenit încă din copilărie interesant de fotografie. Așa că, în 1969, s-a înscris la Institutul de Film din Moscova. După studii a trebuit să plece în armată, la finalul căreia a intrat în echipă de producție cinematografică de la Mosfilm. Iar pasiunea sa din tinerețe l-a ajutat să devină fotograf de studio, fiind repede remarcat de regizorul Andrei Tarkovsky care l-a invitat să lucreze împreună pentru filmul său, “Stalker – Călăuza”. După ce, în 1978, a intrat în Uniunea Artiștilor Plastici din Moscova și a primit statutul de artist independent, Pinkhassov a avut șansa de a călătorii și a avea expoziții de fotografie în toată lumea. Astfel încât, un an mai târziu, munca sa a fost prima dată apreciată în afara Rusiei, la Paris. Din 1988 a devenit fotograf Magnum, iar creațiile sale au putut fi văzute din Lituania, în Mongolia, din Indonezia în Africa.

Iar astăzi a vrut să vadă cum va arată viitorul muncii într-un astfel de mediu: “Înțeleg că suntem la început și că nu va fi ușor să convingi umanitatea să se elibereze de stereotipuri și să treacă de la mașini pe bază de hidrocarburi spre altele fără procese chimice sau pierderi. Nu știm dacă acest proces va reuși. Știm că avem un început.” 

Paolo Pellegrin: “Ca fotograf, sunt un martor silențios care folosește lumina pentru a interveni în scena respectivă și a o transforma”

Un început pe care italianul Paolo Pellegrin îl așteaptă tăcut cu aparatul în mână, dar super entuziasmat de toate provocările cu care o să se întâlnească în această aventură. Practic, cei 2.700 de angajați ai fabricii din Belgia au trecut prin peste 200.000 de ore de pregătire pentru a se adapta producției de automobile electrice. Angajații de aici au o medie de peste 18 ani de lucru în fabrică, așa că vorbim despre o echipă cu foarte mare experiență.

Având nu mai puțin de zece premii World Press Photo, italianul Paolo Pellegrin s-a născut în 1964 la Roma și  a studiat fotografia la L’istituto Italiano di Fotografia și apoi arhitectura la L’Università la Sapienza, ambele în capitala Italiei. Interesat de subiecte precum imigrația, oamenii străzii, romi, acesta s-a evidențiat datorită mesajelor puternice pe care reușește să le transmită prin intermediul fotografiilor sale. Ca foto-jurnalist, Pellegrin a mers în Kosovo, Albania, Macedonia, Afghanistan, Kuwait sau Serbia în timpul războaielor de acolo, realizând reportaje asupra conflictelor militare în regiune și a impactului pe care l-a avut asupra oamenilor de acolo.

În Belgia, italianul a fost impresionat de echipa pe care a găsit-o la fabrica Audi. Oameni care nu doar că au o experiență în domeniu de peste 18 ani, dar și formează o comunitate diversă. În fabrică se vorbesc trei limbi diferite: franceză, olandeză și germană.

Cei doi fotografi au fost martori ai modului în care vom ajunge să lucrăm în viitor: respectiv echipe formate din oameni și roboți. Și iată ce a ieșit:

Dacă ești curios de cum va arăta viitorul, să știți că din luna iunie 2010 fabrica este deschisă vizitatorilor. Peste 15.000 de persoane trec anual pragul fabricii. Până acum urmăreau cum este produs modelul Audi A1 – peste 910.000 de unități au ieșit de pe porțile fabricii, acum vizitatorii vor fi martori ai producției e-tron. Iar fabrica AUDI din Bruxelles poate fi văzută aici.

Share this article

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora