fbpx

Căutare

Share this article

#stămacasă și restricțiile cauzate de pandemia de coronavirus par să nu se ridice în foarte scurt timp. Așa că este greu de imaginat că vom mai călători așa cum o făceam înainte. Cel puțin nu în perioada următoare. Iar industria turismului este direct afectată, însă experții sunt de părere că o să-și revină.

De altfel, Adam Blake, profesol de economie și șeful departamentului de turim și ospitalitate al Universității britanice Bournemouth declara, pentru CNN, că oamenii nu se vor schimba după această criză, iar dorința lor de a călători și de a vedea locuri noi nu va dispărea. Însă, vor trebui să fie mai precauți decât au fost până acum. De aceea, companiile din horeca vor trebui să îi convingă pe aceștia că vor fi în siguranță să călătorească și vor trebui să facă schimbări semnificative pentru a le arăta clienților aceste îmbunătățiri.

În acest moment nu știm când se va termina situația de criză. Este probabil ca ea să continue și după luna mai, poate cu restricții mai mici, însă ce este sigur este că oamenii vor dori să se aventureze din nou, în noi și noi experiențe. Însă, analiștii susțin că o vor face doar dacă se vor simți în siguranță și dacă industriile din horeca vor scădea prețurile. Asta pentru că economia nu are cum să nu fie afectată de criza prin care trecem.

Tocmai de aceea, ne întrebăm cum vom călători după ce va trece pandemia de coronavirus? Și cum se va schimba industria turismului după ce criza actuală o să trecă?

Nu vom mai merge foarte departe de casă

În ciuda faptului că prețurile la croaziere vor scădea semnificativ este puțin probabil ca oamenii să se simtă confortabil cu o astfel de călătorie. Așa că, pentru companiile care se află în această industrie va fi o adevărată provocare să supraviețuiască. Probabil în această direcție singura soluție ar fi o reconfigurare a proprietăților astfel încât, camerele să fie mai mari, iar pasagerii să fie mai puțini. Pe de altă parte, varianta de mâncare à la carte va fi preferată în locul bufetului. Iar prețurile unor astfel de sejururi vor scădea semnificativ.

Pe de altă parte, „foarte puțini vor călători peste mări și peste țări, iar cei care vor călători, vor prefera să meargă în România sau în țările din jur”, este de părere unul dintre cei mai importanți bloggeri din această zonă, Imperator Travel.

Cum ne va schimba viața criza provocată de virusul COVID-19? Suntem oare pregătiți?

Curățenia va fi argumentul principal cu care companiile își vor convinge clienții

Nu ar trebui să fim surprinși dacă vom vedea din ce în ce mai mulți turiști cu măști, mănuși și dezinfectant în geantă. Probabil că acesta este modul în care vom călători, cel puțin până în viitorul apropiat.

Și, mergând mai departe, indiferent de loc sau de tipul de cazare, clienții se vor uita în primul rând la curățenie. De altfel, Jan Freitag, senior vice president al companiei de cercetare din domeniul horeca Smith Travel Research, este de părere că acesta ar trebui să fie principalul argument atunci când firmele din această industrie își vor promova ofertele. Freitag adaugă și că trebuie comunicate toate măsurile pe care le vor lua de curățenie și dezinfectare.

Prețurile din horeca vor scădea și mai mult până când piața își va reveni

Tot Freitag susține că prețurile hotelurilor de peste ocean au scăzut cu 30% până la finalul lunii trecute. Iar dacă ne uităm pe platforme precum Airbnb, situația este similară – avem discounturi semnificative pentru perioada de după începutul lunii iunie.

De altfel, analistul american este de părere că, dacă este să ne luăm după ce s-a întâmplat după atacul terorist din 2001 sau recesiunea din 2009, este nevoie de o perioadă dublă de timp pentru ca piața să își revină. Pe de altă parte, acesta nu anticipează o prăbușire a sectorului ospitalier de peste ocean, ci doar că firmele care operează în această zonă vor trebui să se adapteze și să își schimbe puțin politica de business și de comunicare.

De aceeași părere este și Imperator Travel care consinderă că „hotelierii din principalele țări de sejururi – Bulgaria, Grecia, Turcia – probabil că vor reduce prețurile. Am văzut în anii de criză precedenți – când rușii nu s-au mai dus în Turcia sau în anul cu lovitura de stat din Turcia aproape simultan cu atentatul de la aeroportul Atatürk, turcii au tăiat prețurile la greu. Când grecii au fost loviți de criza economică, au tăiat prețurile. Mă aștept ca, în ciuda pierderilor de anul ăsta, hotelierii din Turcia – Grecia – Bulgaria să taie prețurile. Rezultatul? Prețuri reduse la pachetele de mare și soare (acum depinde dacă se va întâmpla în 2020 sau doar din 2021)”.

Cum arată sistemul juridic din România în timpul pandemiei de coronavirus? Și ce trebuie să faci dacă ai nevoie de ajutor

Cum vom călători cu avionul: este posibil ca prețurile biletelor de avion să crească

În această perioadă în care interdicțiile sunt foarte ridicate, puțini sunt cei care se gândesc să mai plece, în special cu avionul. De aceea, cu toții se vor simți mai în siguranță dacă avioanele vor fi mai goale. De altfel, în această perioadă compania americană Delta nu mai vinde locul din mijloc pentru a oferi mai mult spațiu între cei doi oameni de pe rând. Mai mult decât atât, alte companii au redus interacțiunea dintre pasageri și membrii echipajului. În plus, călătoriile în interes de afaceri vor fi pe cât posibil amânate, iar întâlnirile în mediul virtual le vor înlocui pe cât posibil.

De aceea, Imperator Travel este de părere, într-un material de pe blogul său, că „scăderea veniturilor, cumulat cu trauma închiderii granițelor, îi va face pe mulți dintre noi să spună că lasă Thailanda, că și Grecia e mișto. Și așa românii nu călătoreau prea mult pe alte continente, comparativ cu, să zicem ungurii, polonezii, sârbii, bulgarii, acum numărul lor va fi și mai mic. Asta va duce la scăderea capacității pe companii aeriene care zboară departe – posibil și retragerea lor din România (nu aș fi surprins dacă Fly Dubai, Air Canada Rouge și Qatar Airways ar înceta să zboare spre București. Turkish Airlines va continua cel puțin la București, datorită faptului că există un trafic important între București și Istanbul). În consecință, prețurile la biletele de avion pe destinații lungi va crește”.

Iar în cazul celor low cost, lucrurile nu vor fi cu mult diferite. Mai mult decât atât, dacă în prezent companiile aeriene vor fi dispuse să anuleze sau să modifice zboruri fără costuri și să despăgubească pasagerii, probabil că după ce piața își va reveni, lucrurile se vor schimba.

Cum se reinventează afacerile pentru a supraviețui? Ion Biriș (LOFT): „Dacă perioada de criză se va prelungi până la trei luni, mai mult de 50% dintre restaurantele închise acum nu se vor mai redeschide”

Turismul se va schimba, iar grija pentru mediu ar trebui să fie o prioritate pentru toată lumea

Poluarea ne afectează sănătatea, iar cazurile pacienților care se luptă în bătălia împotriva coronavirusului ne stau mărturie. De aceea, industria turismului și cea a transporturilor trebuie să aibă mai mare grijă de mediu. Măsuri îndreptate în această direcție trebuie luate atât de guverne, cât și de mediul privat. Iar noi ar trebui să fim mai atenți la alegerile pe care le facem, asta dacă ne pasă de cum va arăta planeta în anii care vor urma. Poate că o vacanță cu cortul sau autorulota nu ar fi o idee de care să ne ferim.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO