De pe Copacabana pe străzile din București. Povestea sneakerșilor brazilieni de la Cariuma
Mergi la conținut

Dacă ajungi în New York nu ai cum să nu dai buzna și la cumpărături, așa că ajungi inevitabil prin Soho. Și, plimbându-mă pe străduțele burdușite de magazine aglomerate, am ajuns întâmplător în fața unuia care părea altfel. Avea atmosfera relaxată a unei seri calde de pe Copacabana. Și pentru că se auzea muzică sud americană, am intrat. Înăuntru am aflat că intrasem în inima creative hipsterească a Braziliei: în magazinul celor de la Cariuma, un start up brazilian de sneakerși.

Îi știam vag de pe Instagram, dar am fost curioasă să le știu povestea și să le ating țesăturile. Vorbind cu oamenii de acolo am aflat că luna septembrie însemna încercarea lor de a pătrunde pe piața americană. Așa că, și-au deschis un pop-up shop în New York. Pe piața de peste ocean este ceva normal, mai ales pentru companiile la început de drum, să facă astfel de încercări. Își deschid un magazin pentru o lună. Dacă încercarea este bună, mai continuă poate pentru încă una. Lor nu este teamă să încerce și nici nu cred că au găsit rețeta succesului de la început. Iar pentru un start up pare să fie filosofia corectă.

Intrată în incredibila și spectaculoasa lume sud americană, am ales să accept invitația lor de a lua un scaun și a începe o discuție. Cam acesta era conceptul din pop up shop-ul pe care l-au construit aici – erai invitat să îți alegi un scaun de pe perete, să te așezi și să începi o discuție la o bere sud americană. Să te bucuri de muzica braziliană în timp ce probezi niște pantofi desenați exact în inima Braziliei.

Și așa a început incursiunea mea în lumea Cariuma. Am plecat de acolo cu o pereche de bascheți negri, o să îi vedeți la final. Însă până atunci, vă invit să îi descoperiți și voi în interviul pe care l-am făcut cu Fernando, unul dintre co-fondatorii Cariuma.

Eu vă descopăr acum pe străzile din New York, dar aș vrea să aduc o mică parte din voi cu mine acasă, în România. Ne povestiți puțin despre ce înseamnă Cariuma?

Suntem un brand nou de sneakers din Rio, Brazilia. Ne-am lansat anul acesta, la început de mai pe site și pe Instagram – @cariuma. Brandul nostru încearcă să aducă viața din Rio mai aproape de tinerii din generația Millenials din întreaga lume.

Ar trebui să vii în Rio, să știi că este un loc cald, cu oameni liberi și prietenoși. Un oraș care îmbrățișează diversitatea, unde poți să te bucuri atât de o viață urbană, cât și de o zi la soare, pe plajă. Unde poți merge la surf înainte de birou sau la un bar după muncă.

Așa este Rio … și așa am vrut să fie și Cariuma.

Dar cum a început totul?

David, unul dintre co-fondatori și cu mine ne-am decis să începem toată această aventură după ce am făcut o călătorie în jurul lumii, unde am văzut că toate marile orașe se confruntă cam cu aceleași probleme. Și atunci am simțit că stilul de viață din Rio și cultura braziliană sunt exact ce trebuie pentru a ajuta la rezolvarea acestora. Am simțit că trebuie să îi încurajăm pe oameni să trăiască mai autentic, să aibă un spirit mai liber, dar mai echilibrat. Să încerce să ducă o viață bazată pe relații reale și călduroase.

Așa că, am încercat să aducem în produsele Cariuma ceea ce noi am crezut că este esențial pentru stilul de viață pe care ni-l dorim. Confortabil și modern (cool), două lucruri care trebuie să meargă întotdeauna împreună. Plus, o pereche de sneakerși premium care nu trebuie să fie neapărat scumpă.

Recunosc că nu știu prea multe despre lumea fashion din Brazilia … este ea potrivită pentru un start up de sneakerși?

Ooooo …. este perfectă. Brazilia este o piață perfectă pentru sneakerși, oamenii de aici sunt foarte fashionable.

Și dacă pe piața locală, lucrurile pare că merge perfect, când o să cuceriți lumea?

Hahaha … suntem abia la început, dar suntem foarte încrezători în potențialul brandului nostru. Suntem modești, dar fericiți cu toate progresele pe care le-am făcut. Sincer îți spun, avem planuri foarte mari.

Eu m-am așezat comod în scaun, îmi place la voi. Haideți să vorbim puțin despre pop-up store. Care este conceptul din spatele lui și cum v-ați decis să îl faceți?

Vedem acest pop-up shop ca pe o șansă de a cunoaște comunitățile locale de aici, mai ales din piețe foarte importante, precum sunt Los Angeles și New York. Însă, mai mult decât atât, prin intermediul acestor pop-up shop-uri încercăm să aducem o mică parte din Rio pe străzile din aceste orașe. Știi cum este … pentru a înțelege o cultură atât de diferită de a ta trebuie să o experimentezi mai întâi. De aceea am ales pentru fiecare dintre cele două magazine să aducem elemente diferite din ceea ce înseamnă Rio.

Pentru magazinul din New York, acest The Sneaker Bar, am ales să îl facem ca pe un bar local din Rio … să știi că aceste locuri sunt o parte esențială din cultura orașului nostru. Este locul în care ne petrecem orele vorbind, mâncând, dansând și cunoscând oameni. Iar pentru a crea o experiență cât mai autentică, am adus lucruri direct din barurile din Rio – din Ipanema, Copacabana, Lapa și multe altele.

Toate lucrurile pe care le avem aici sunt alese “sem frescura” din cultura braziliană – de la cutiile care au construit barul, la accesoriile tavanului și la plantele care aduc un aer brazilian pe străzile New York-ului. Fereastra este inspirată de faimoasele scări ceramice acoperite cu țiglă Escadaria Selarón proiectate de artistul Jorge Selarón – locul în care Pharrell și Snoop Dogg au filmat videoclipul „Beautiful” în 2003.

Am încercat, așa cum ai făcut și tu, să le spunem oamenilor să își aleagă un scaun de pe perete, să se așeze și să descopere lumea fascinantă a Braziliei. Și tot ce este aici, am încercat să fie ca o oglindă pentru produsele noastre – confort, rafinament.

Cu cine ați lucrat pentru design-ul magazinului?

Ana Lumack, un designer interior brazilian cu care eu lucrez de mai bine de 10 ani. Are un backgound foarte important în design-ul de retail, visual merchandising, expoziții de artă și în scenografia de teatru. A lucrat în America, Anglia, Japonia și țările scandinave.

Ați avut ideea să aduceți scaunele pentru ca oamenii să se așeze în spațiul vostru sud american … v-ați făcut prieteni aici?

Daaaaa! A fost incredibil să cunoaștem atât de mulți oameni și să ne bucurăm împreună de o timp foarte fain împreună. Nu o să uit niciodată momentul în care a intrat primul client și am stat ceva ore de vorbă … chiar s-a creat o super legătură.

O să rămâneți aici o lună, poate două … de ce ați ales perioada asta?

Să coincidă cu începutul sezonului de toamnă și cu New York Fashion Week. Și sincer să fiu, ne-a întrecut toate așteptările așa că ne-am decis să mai rămânem o lună, până pe 29 octombrie.

Ați mai avut o aventură și în Los Angeles? Cum a fost? Și ce ați alege între cele două – LA sau NY?

Am avut un pop-up shop și în La – The Salty Project. Acolo ne-am dorit ca oamenii să experimenteze natura și peisajele pe care le avem în Brazilia, de-a lungul Amazonului care străbate mai bine de 60% din suprafața țării. A fost prima noastră experiență cu un pop-up store. Și a fost o aventură!

Vizitatorii au fost invitați să meargă prin sare pentru a înlocui nisipul, am avut plante înverzite care să le ghideze drumul. Am proiectat forma podelei pentru a crea perspective și puncte de atracție, încurajând vizitatorii să se deplaseze și să exploreze noi locuri din magazin. Am folosit afișaje minimaliste pentru a ne promova produsele.

Am vrut să îi facem pe oameni să experimenteze ce înseamnă Brazilia – nisipul de sub picioare, vântul care să sufle ușor prin păr, mersul printre plante și copaci. Am vrut să creăm o experiență memorabilă în Los Angeles și sperăm că cei care ne-au trecut pragul să se fi bucurat de ea.

Dar între cele două magazine … le alegem pe amândouă. Putem, da? (râde).

Îți recunosc că toată atmosfera de aici m-a cucerit (și nu este de la cerveza). Și îmi plac super mult modelele voastre de pantofi, așa că sunt curioasă să aflu mai multe lucruri despre ei. Cine îi desenează?

În calitate de Chief Creative Officer, trebuie să mă gândesc la asta, dar am o echipă foarte talentată de design care mă ajută 😄.

Ce materiale folosiți?

Folosim doar materiale de super calitate, cele mai bune de pe piață – pânze, piele. Talpa de cauciuc pe care o folosim este cu 20% mai ușor decât cel folosit de obicei la sneakerși. Suntem, de asemenea, singura marcă de pantofi sport de pe piață care folosește un cauciuc vulcanizat care are o tehnologie specială de coasere menită să ajute încălțămintea să reziste mai mult. În plus, talpa interioară este făcută din spumă și piele pentru a oferi mai mult confort zilnic.

Par cam multe informații, nu?😂însă detalii de genul acesta fac diferența.

Și unde îi faceți?

Lucrăm cu o echipă de la fabrici din Asia (care îndeplinesc toate standardele de muncă) de mai bine de doi ani care ne ajută să obținem calitatea pe care ne-o dorim pentru produsele noastre.

Mă ajuți să îmi aleg o pereche … care este vedeta colecției voastre?

Până acum cred că avem trei produse care au cucerit atenția publicului – OCA Low, CATIBA Low și, de curând, OCA High. Să știi că OCA Low Canvas și CATIBA low Suede s-au vândut cel mai bine până acum. Și ne așteptăm ca versiunile High Top să meargă foarte bine în sezonul mai rece.

În plus, dacă vara s-au vândut foarte bine modele colorate, acum oamenii încep să aleagă culorile mai clasice – alb sau negru.

Pare normal, nu … winter is comming  😂 Dar cum trebuie să îi port? Există vreun perfect outfit cu care să îi combin?

Nu există așa ceva … lăsăm designer-ul din tine să decidă. Dar hai să dăm câteva sfaturi în funcție de mai multe contexte … dacă te pregătești pentru o zi pe plajă, atunci poate cel mai bine ar merge o pereche de OCA Low Canvas. Dacă alegi o activitate mai urbană, atunci poți să mergi pe o pereche din gama CATIBA Leather. Dacă ești skater, atunci CATIBA suede cred că merge cel mai bine. Dacă te îmbraci la costum, atunci poți alege o pereche din OCA Low Suedes … însă, important este să dai frâu liber creativității și să te simți bine orice ai purta.

Eu știu ce vreau … și o să îmi iau de aici. Dar pentru cei care ne citesc, de unde pot să își cumpere o pereche de Cariuma?

Online de pe cariuma.com. Livrăm în peste 50 de țări, inclusiv Romania. Și cu DHL Express, îi primesc în 3 zile lucrătoare.

Ca să îi convingem sigur … de ce ar trebui să își cumpere?

Dacă vrei o pereche de pantofi sport care să fie cool, în care să te simți super confortabil și care să fie foarte bine făcuți … atunci Cariuma este alegerea perfectă. În plus, fiecare pereche aduce și o mică părticică din fabuloasa Brazilie. Poți refuza un dans pe Copacabana?

Eu am zis deja da și acum port perechea neagră de mai sus, așa că, mulțumesc pentru cerveza, pentru sneackerși … și mai ales pentru incursiunea în lumea fabuloasă a vieții de pe Copacabana.

Ne vedem pe străzile din București 😄

Share this article

Pe aceeași temă

Citește mai multe


Creșterea taxelor | Ce se întâmplă cu banii de pensii ai românilor și cu investițiile la bursă
Cu investiții totale de 23,5 mld. lei pe bursă – adică aproape un sfert din banii de pensii private ai românilor – fo...
Creșterea taxelor | Biriș pune punctul pe ”i”: Pierdem miliarde din PNRR sau supărăm mediul de afaceri?
Pus în fața unui deficit bugetar scăpat de sub control, Guvernul României are în prezent de ales: crește impozitele ș...
Cum se simte oboseala cauzată de cancer. Apare aproape în toate tipurile de neoplasme avansate
Cum se simte oboseala de la cancer? Oboseala este un simptom comun al cancerelor avansate, însă acest tip de oboseală...
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu
Asociația Caritas Alba Iulia, despre reforma sistemului de asistență socială: Serviciul social nu e muzeu Sectorul fu...
Animalul de companie are o respirație urât mirositoare? Iată câteva cauze
Nimic nu se compară cu afecțiunea câinelui, cu excepția cazului în care animalul de companie are un caz grav de halit...
Cum dansează pe manele mireasa lui Oțil și nașa Roxana Ionescu. Ramona Olaru și Diana Munteanu, campioane și ele
Dani Oțil și Gabriela Prisăcariu au făcut cununia religioasă duminică, 30 iulie, la 2 ani de când au devenit soț și s...
Spune-le și altora