Căutare

Share this article
Delia şi-a anunţat noul concert… Ştiu asta nu este o ştire care ar trebuie să intre la rubrica tehnologică, dar biletul pentru noul ei concert, de la Teatru Naţional este! O invitaţie care a stârnit reacţii şi mii de vizualizări online, share-uri pe Facebook şi comentarii pozitive.
Invitaţia foloseşte o tehnologie de proiecţie inedită. De ce inedită? Pentru că efectul pe care îl oferă celui care o priveşte este unul de proiecţie „holografică”. Pe scurt, utilizatorul primeşte odată cu biletul şi un trunchi de piramidă, dintr-un material plastic transparent. Piramida este pusă în mijlocul ecranului folosit (telefon sau tabletă), iar video-ul special creat pentru acest concept este proiectat pe laturile piramidei. Centrul atenţiei este în mijlocul piramidei, de aceea cei mai mulţi se referă la această proiecţie că la o hologramă.
 
 
Efectul folosit se numeşte „Papper`s ghost effect” şi a fost descoperit în secolul XVI de către napoletanul Giambattista della Porta, apoi introdus pe scenă teatrului londonez în 1863, de către John Pepper în piesă lui Dickens, „The Haunted Man”. Atât de bine a fost primită iluzia de către public, încât astăzi îi poartă numele lui John Papper.
În zilele noastre, iluzia se întâlneşte în parcurile de distracţie Disney, Universal Studios, dar şi în muzee şi galerii de artă, cât şi pe scenele de teatru, dar şi în prompterul din televiziune. Acum, odată cu dezvoltarea tehnologică a telefoanelor şi tabletelor, acest efect poate fi obţinut şi acasă. 
Totuşi,  nu este la îndemână oricui să realizeze un conţinut video specific unui asemenea efect. Unghiurile şi conţinutul trebuie bine realizate, calculate şi calibrate pentru ca efectul să fie cel de „hologramă”. Biletul Deliei a fost conceput pentru Global Records de către echipa de digital, Concept Factory.
Biletul inedit oferit de Delia pentru concertul din 5 decembrie este o îmbinare de tehnologii vechi şi noi pentru atingerea scopului final al show-biz-ului, acela de a distra publicul!
 
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO