Designerul Cristian Samfira:„Îmi place să cred că moda este artă, că se adresează omului cult. Restul sunt haine. Femeia trebuie să îşi cultive inteligenţa şi nu foamea de haine.”
Cristian Samfira a fost o surpriză plăcută pentru noi. Mai rar am întâlnit un designer care să spună că inteligenţa primează trendurilor, hainelor, obiectelor.
Ce înseamnă moda pentru Cristian Samfira, cum descrie femeia alături de care trăieşte de ani buni, ce îl inspiră şi care sunt pasiunile sale, ne spune chiar el.
De câţi ani eşti pasionat de lumea modei? De cât timp creezi haine pentru femeile din România?
Pasiunea pentru modă a început prin prisma pregătirii mele de artist plastic. Prin urmare, moda a însemnat pentru mine în primul rând desen, plăcerea de a schiţa crochiul de modă, şi apoi partea practică a creerii de haine, propriu zis. Pentru că sunt de formare artist plastic, filtrele mele sunt din această zonă şi, de multe ori îmi e greu să mă pun în pielea unei femei pentru a vedea ce îşi doreşte. Eu nu pot decât să o ajut să îşi creeze propria poveste.
Câte colecţii ai până acum?
Chiar aş fi curios şi eu să aflu. Au fost multe, sunt multe schiţate pe hârtie şi care îşi aşteaptă rândul să fie produse. În ultimii ani, cu siguranţă, sunt două colecţii principale pe care le prezentăm clienţilor noştri la Paris.
La ce lucrezi acum? Ce pregăteşti?
La noua colecţie, la nişte lămpi de iluminat foarte arhitecturale, ceva marochinărie şi ar mai fi câteva. Ideile mă chinuie în permanenţă, dar din păcate timpul nu îmi permite să le fac pe toate.
Care este din punctul tău de vedere piesa cheie a sezonului?
Inteligenţa este în permanenţă cheia. Vrei să te arăţi pe tine sau nişte haine de brand? Nu percep hainele ca nişte piese de sezon efemere care trebuiesc uitate pentru sezonul următor. Îmi place să cred că moda este artă, că se adresează omului cult. Restul sunt haine. Fashionista nu înseamnă şi inteligenţă, ci doar un umăr mai mare de haine în garderobă şi o cheltuială inutilă. Moda este artă, muzică, arhitectură, obiect. Greu de înţeles pentru marea parte a consumatorului.
Cât contează stilul, cât contează atitudinea?
Întotdeauna am spus că „Dacă nu eşti, nu poţi să fii!”. Diamantul nu trebuie să strălucească mai tare decât tine. În caz contrar, eşti doar un purtător şi atât. Femeia trebuie să îşi cultive inteligenţa şi nu foamea de haine. Revistele, sfaturile şi trendul te învaţă să nu gândeşti, să faci parte din turmă şi să consumi excesiv. Iar majoritatea găsesc asta interesant.
Ce alte pasiuni mai ai, pe lângă design?
Copii, familie, pictura, natura, gătittul, arhitectura… Sunt multe, dar majoritatea nu au legătură cu moda. Moda înseamnă prea mult comercial, imagine, falsitate, şi asta nu mă încântă deloc.
Ce oameni pasionaţi te-au inspirat pe tine de-a lungul vremii?
În primul rând, cei apropiaţi: prietenii, familia, copiii. Mă inspiră orice, şi acest orice este la îndemâna oricui. Trebuie doar să deschizi puţin ochii.
Cât de mult pictezi? Când pictezi şi ce simţi atunci când faci asta?
Pictura pentru mine este forma supremă de libertate. Nu există tendinţe, constrângeri, nimic care să îţi înfrâneze libertatea. Din păcate, nu pictez atât cât mi-aş dori, dar cine ştie, poate la pensie o să avem mai mult timp.
Cum ai descrie tu FEMEIA?
O sursă infinită de surprize. Plăcute şi mai puţin plăcute. Un cumul de forţe pe care trebuie să înveţi să le stăpâneşti.
Dar femeia alături de care trăieşti de ani de zile?
Cea mai plăcută surpriză.
Şi care a fost cea mai romantică întâmplare din viaţa voastră?
Viaţa noastră de când ne-am cunoscut.
Acest articol face parte din campania LIFE is Passion în care vom arăta ce înseamnă cu adevărat să-ţi cultivi pasiunile. Campania se va încheia cu evenimentul LIFE is Passion în care pasiunile se vor materializa în experienţe pentru vizitatori.
LIFE is Passion se deschide pe data de 24 noiembrie cu un eveniment privat în vila Qreator by IQOS şi tot acolo va putea fi vizitată de publicul larg pe data de 25 noiembrie, între orele 10.00 şi 21.00.
Partenerii principali ai campaniei sunt Volvo şi Nespresso. Evenimentul este susţinut de Qreator by IQOS, Japanos, Domeniul Bogdan, Golf Room şi Aqua Carpatica.