Health
Dieta army: minus 4,5 kg într-o săptămână. Cum slăbești cu cremwurști și înghețată
Dieta army este una dintre cele mai populare la ora actuală, mai ales că promite o slăbire rapidă – până la 4.5 kilograme într-o singură săptămână.  Dieta army, cunoscută și…
Cristina Bucur
|Reading time: 4 mins
Susra foto: iStock
Dieta army este una dintre cele mai populare la ora actuală, mai ales că promite o slăbire rapidă – până la 4.5 kilograme într-o singură săptămână.  Dieta army, cunoscută și…
Cristina Bucur
|Reading time: 4 mins
Share this article

Dieta army este una dintre cele mai populare la ora actuală, mai ales că promite o slăbire rapidă – până la 4.5 kilograme într-o singură săptămână.  Dieta army, cunoscută și numele de dieta military, este de fapt un plan alimentar pe trei zile conceput pentru a scăpa cât mai repede de kilogramele în plus. Urmează o pauză de patru zile, după care dieta se reia până în momentul în care ajungi la greutatea dorită.

Se spune despre dieta army că ar fi fost inventată de nutriționiști din cadrul armatei americane, cu scopul de a-i aduce cât mai repede în formă pe soldați. În realitate, dieta army nu are nicio legătură, cel puțin oficială, cu armata sau vreo instituție guvernamentală.

Ce presupune dieta army

Dieta army este împărțită în două etape, pe o perioadă de 7 zile. În primele trei zile, trebuie să ai o alimentație săracă în calorii la toate cele trei mese ale zilei, gustările fiind cu desăvârșire interzise. Totalul de calorii pe zi nu trebuie să depășească 1100-1400 de calorii.

În următoarele patru zile, cei care țin dieta army nu mai au atâtea restricții, dar sunt încurajați să mănânce sănătos și să păstreze numărul de calorii destul de scăzut.

Dieta se ține în acest ritm până se ajunge la numărul de kilograme dorite.

Iată meniul pe o săptămână pentru dieta army:

Ziua 1

Mic dejun:

–         Cafea sau ceai (ceaiul negru este recomandat)

–         O felie de pâine prăjită (integral)

–         Două lingurițe de unt de arahide

–         Jumătate de grapefruit

Prânz:

–         O felie de pâine prăjită

–         Jumătate de conservă de ton

–         Cafea sau ceai

Cină:

–         85 de grame de carne (orice fel)

–         200 grame de fasole verde

–         Jumătate de banană

–         Un măr mic

–         O cupă de înghețată de vanilie

Ziua 2

Mic dejun:

–         O jumătate de banană

–         Un ou fiert tare

–         Cafea sau ceai negru

Prânz:

–         Un ou fiert tare

–         225 de grame de brânză cottage

–         5 crackersi

–         Cafea sau ceai

Cină:

–         Doi cremwurști

–         Jumătate de banană

–         150 de grame de morcovi

–         150 de grame de broccoli

–         O cupă de înghețată de vanilie

Ziua 3

Mic dejun:

–         O felie de brânză cheddar

–         5 crackersi

–         Un măr mic

–         Cafea sau ceai negru

Prânz:

–         O felie de pâine prăjită

–         Un ou fiert

–         Ceai sau cafea

Cină:

–         225 de grame de ton

–         Jumătate de banană

–         O cupă de înghețată de vanilie

Zilele 4-7

Continuă cu o alimentație sănătoasă, sub 1500 de calorii pe zi. În această perioadă gustările dintre mese sunt permise.

Cum poți totuși să variezi dieta army

Deși e destul de restrictivă în cele trei zile, dieta army te lăsă să înlocuiești unele alimente. De exemplu, dacă ești alergic la unt de arahide îl poți înlocui cu unt de migdale. Pentru americani e un lucru firesc, însă în România untul de migdale nu se găsește chiar în orice magazin. Vegetarienii pot înlocui carnea sau tonul cu oleaginoase. Caloriile sunt cele ce contează în această dietă, nu originea lor.

Cât de eficientă e dieta army?

Nu s-au făcut studii până acum să dovedească eficiența dietei army, însă un lucru este cert: dacă în corpul tău intră mai puține calorii decât consumi tu, atunci slăbești. Simplu. Deși susținătorii acestei diete spun că acele combinații alimentare recomandate accelerează metabolismul și ard grăsimile, nu este nicio dovadă în acest sens. Poate doar cafeaua și ceaiul să ajute un pic. Ideea pe care trebuie să o rețineți este că dieta army vă poate ajuta să slăbiți dintr-un singur motiv: pentru că promovează un plan alimentar cu puține calorii. Dar asta nu o face mai specială decat de alte diete cu conținut caloric scăzut.

E sănătoasa dieta army? Ce spun nutriționiștii

Mulți nutriționiști susțin că nicio persoană nu ar trebui să consume mai puțin de 1200 de calorii pe zi. În plus, aceștia sunt de părere că nu este prea variată, are o valoare nutritivă scăzută, iar caloriile nu sunt de cea mai bună calitate. De exemplu, cremwurștii și înghețata de vanilie nu sunt cele mai sănătoase alegeri alimentare.

Apoi, mai pot interveni efecte secundare precum o stare continuă de foame, irascibilitate, dificultatea de a te concentra și un sistem imunitar slăbit.

Cu nivelul de energie scăzut, e greu să faci sport atunci când ții dieta army.

Și, cel mai important, diete fade de genul acesta au ca efect recuperarea rapidă a kilogramelor pierdute la fel de repede.

Specialiștii spun că dieta army nu are cum să facă rău organismului, dacă o ții pe o perioadă relativ scurtă. Însă dacă o repeți luni la rând, curpul tău va avea anumite carențe de nutrienți și vitamine. E considerată o dietă ușor de ținut, pentru că nu necesită mari schimbări în planul alimentar și apelează la voința noastră doar pe o perioadă scurtă de timp.

Chiar poți slăbi 4.5 kg cu dieta army într-o săptămână?

Specialiștii susțin că este posibil ca pe cântar să apară 4.5 kg în minus, în special la persoanele supraponderale, însă e cam “păcăleală”: acele kilograme sunt mai mult apă, nu grăsime.

Health
Share this article