fbpx

Căutare

Share this article

O companie franceză a ajuns în etapa de teste pentru panouri solare ce ar putea fi încorporate în suprafaţa drumurilor şi care vor fi capabile să suporte greutatea unor camioane cu 18 roţi, potrivit Bloomberg, citată de News.ro.

s va construi panouri solare încorporabile în suprafaţa drumurilor, capabile să suporte greutatea unor camioane cu 18 roţi, relatează Bloomberg, citată de News.ro.

După aproape cinci ani de cercetări şi teste de laborator, o subsidiară a grupului francez Bouygue construieşte 100 de piste de testare exterioare şi intenţionează să comercializeze tehnologia la începutul anului 2018.

Am dorit să găsim o a doua viaţă pentru drumuri. Fermele solare folosesc terenuri care altfel ar fi fost utilizate în agricultură, în timp ce drumurile sunt libere”, a declarat Philippe Harelle, director pentru tehnologie la divizia Wattway a companiei Colas, deţinută de grupul Bouygues.

Panourile solare, al căror cost a scăzut foarte mult, sunt tot mai mult integrate în diverse materiale.

Luna trecută, Tesla Motors a surprins investitorii prin prezentarea unor ţigle de acoperiş care sunt şi panouri solare.

Wattway se alătură unor companii precum Scania, din Suedia, şi Solar Roadways, din Statele Unite, care vor să integreze panourile în pavaje.

Pentru ca panourile să reziste la greutatea traficului, Wattway se foloseşte de mai multe tipuri de plastic, pentru a crea o protecţie durabilă. Panoul solar de dedesubt este un model obişnuit, similar panourilor montate pe acoperişuri. Cablurile electrice sunt încastrate în drum, iar partea exterioară este prevăzută cu o suprafaţă anti-alunecare, din sticlă pisată.

O  suprafaţă de testare de 1 kilometru este în construcţie în satul francez Tourouvre din Normandia. Panourile solare cu o suprafaţă de 2.800 de metri pătraţi vor genera maxim 280 de kilowaţi oră, suficient pentru a asigura electricitatea necesară iluminării publice într-un oraş cu 5.000 de locuitori, timp de un an, potrivit companiei. Electricitatea generată de acest tronson de drum va intra direct în reţea. O altă suprafaţă de testare este folosită pentru încărcarea vehiculelor electrice, iar o a treia va alimenta o mică fabrică care produce hidrogen. Următoarele două tronsoane de testare vor fi în Calgary, Canada, şi în statul american Georgia. Wattway intenţionează totodată să construiască astfel de piste în Africa, Japonia şi în Uniunea Europeană.

Trebuie să efectuăm teste pentru toate tipurile de trafic şi condiţii climatice. Trebuie să vedem care sunt limitele. Credem că ar putea să nu suporte un plug de zăpadă”, a spus Harelle.

Posibila fragilitate a acestor panouri ar fi una dintre piedici, pe lângă cea legată de costuri. Un metru pătrat de panou solar pentru drumuri costă în prezent 2.000-2.500 de euro, incluzând monitorizarea, colectarea de date şi instalarea.

Wattway intenţionează să reducă preţul pentru a fi competitiv cu cele ale fermelor solare, până în 2020.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO