Căutare

Share this article

Să creşti şi să educi un copil nu înseamnă doar să îl hrăneşti bine şi să îi facilitezi accesul la educaţie, ci şi să îi setezi obiceiuri pe care să le păstreze pentru toată viaţa. Iubirea pentru sport se învaţă încă din primii ani, iar un om care iubeşte şi face din sport o constantă îşi creşte considerabil şansele de a fi un om sănătos. Într-o lume în care obezitatea şi sedentarismul fac ravagii, fă tu diferenţa! Alege exerciţii fizice pentru copii potrivite cu vârsta celui mic şi iniţiază-l în lumea sportului.

Printre beneficiile de care se bucură cei care aleg să facă mişcare constant se regăsesc:

  • întărirea sistemului imunitar;
  • întărirea sistemului osos şi muscular;
  • păstrarea greutăţii corporale în limitele normale;
  • întărirea sistemului respirator;
  • creşterea capacităţii de concentrare şi îmbunătăţirea memoriei;
  • nivel crescut de energie;
  • o stare emoţională bună.

Ce trebuie să înţelegeţi înainte de toate este faptul că puterea propriului exemplu este esenţială, la fel ca în cazul alimentaţiei sau a unor reguli de lucru. Cea mai bună modalitate de a-i învăţa pe cei mici să aprecieze frumuseţea mişcării fizice este să te vadă pe tine că o practici. Încă de când sunt foarte mici poţi să te antrenezi cu ei. Cu siguranţă va fi mai provocator, iar tu poate nu vei reuşi să faci toate exerciţiile pe care ţi le-ai propus, dar aceste scene, repetate, vor deveni pentru copil un fapt firesc. Şi, în plus, va fi şi o sursă bună de amuzament.

Pe măsură ce copilul creşte şi posibilităţile de mişcare fizică devin mai multe şi mai atractive. Fie că vorbim de activităţi în aer liber precum mersul pe tricicletă sau bicicletă, căţăratul în copaci sau alergatul după fluturi, joaca liberă ajută mult la descoperirea plăcerii de a face mişcare. După vârsta de 4-5 ani îl poţi încuraja să încerce şi sporturi în mod organizat şi este extrem de important să îl ajuţi să descopere care îi este mai pe plac. Unora le plac dansul sau baletul, alţii se simt mai bine pe pista de atletism, alţii când joacă fotbal sau baschet. Sunt o mulţime de opţiuni, aşa că e greu de crezut că nu vei găsi ceva care să îi fie pe plac.

Este însă important să îi poţi oferi posibilitatea să poată lucra şi acasă. Fie pentru că uneori vremea ne ţine în casă mai mult decât ne-am dori, fie pentru că pot apărea situaţii neprevăzute care ne împiedică să mai ieşim afară, aşa cum s-a întâmplat şi cu epidemia de coronavirus. Lucrurile care ne pot împiedica să îi ducem pe copii să facă sport sunt multiple, aşa că e bine să îi învăţăm să lucreze foarte bine şi pe covorul din sufragerie sau dormitor.

Primul lucru pe care trebuie să îl înveţe cei mici este că orice serie de exerciţii fizice pentru copii şi nu numai, este obigatoriu să înceapă cu încălzirea muşchilor şi articulaţiilor. În acest fel ne asigurăm că nu vom avea parte de vreo accidentare. Muşchii neîncălziţi pot fi suprasolicitaţi în cazul antrenamentului şi pot suferi întinderi sau, mai rău, rupturi. În schimb, o încălzire eficientă nu doar că te protejează, dar are un efect foarte bun asupra întregului organism. Mai mult, pentru copiii de doar câţiva ani elementele de încălzire sunt suficiente pentru a le asigura activitatea fizică necesară în fiecare zi. Nu strică însă să le propuneţi să facă şi exerciţii ceva mai diversificate şi să adaptaţi numărul de repetări sau timpul de execuţie în funcţie de vârsta şi experienţa lor.

Iată care sunt cele mai la îndemână exerciţii fizice pentru copii pe care le poţi realiza acasă:

  • Salturi
  • Sărituri
  • Genuflexiuni
  • Flotări
  • Sărit coarda – cu sau fără coardă. Dacă spaţiul nu vă permite să folosiţi o coardă poţi executa doar mişcarea ca şi cum ai avea una.
  • Exerciţii pentru echilibru
  • Exerciţii pentru articulaţii

Găseşti mai jos un antrenament extrem de eficient pe care îl pot urma şi cei mai mici, dar şi cei care practică diverse sporturi. Şi dacă tot îl pregăteşti pentru copil, încearcă-l şi tu. Cel mic se va bucura cu siguranţă să petreceţi timpul împreună şi în mod activ.

Şi yoga este o alegere foarte bună pentru cei mici şi cei mari. Deşi la prima vedere pare ceva simplu, s-ar putea să ai surpriza să vrei şi tu să faci seriile de exerciţii fizice pentru copii pentru că celelalte ar putea fi prea dificile dacă încă nu ai antrenament în acest sens. Iată câteva dintre beneficiile yoga:

  • Creşterea rezistenţei la efort
  • Dezvoltarea capacităţilor motrice
  • Creşterea flexibilităţii
  • Creşterea puterii de concentrare
  • Stimularea simţurilor
  • Creşterea stimei de sine
  • Învăţarea tehnicilor de respiraţie
  • Ajută la găsirea echilibrului emoţional

Găseşti mai jos un clip care poate fi de mare ajutor dacă vrei să dai o şansă acestui tip de antrenament.

Şi nu uita: nu există copil căruia să nu îi placă să facă sport, ci poate încă nu a găsit tipul de mişcare care i se potriveşte.

read
next
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO