Căutare

Share this article

Auzim adeseori sintagma „poziţionarea vinului prin preţ”. Într-o lume atât de subiectivă cum e cea a vinului, ne întrebăm, câteodată, dacă un preţ ridicat semnalează un produs de calitate, sau doar dorinţa producătorului de a induce ideea de calitate. În contrapartidă, ne putem întreba dacă un discount aplicat unui vin scump îl depoziţionează în mintea consumatorului, sau chiar îl încurajează pe acesta să cumpere produsul. La urma urmei, aţi cumpăra un vin premium aflat într-o promoţie?

În ceea ce mă priveşte, ar trebui să fiu foarte ipocrit ca să-mi declar dezinteresul faţă de promoţiile aplicate vinurilor premium. Desigur că sunt conştient de viabilitatea dictonului anglosaxon „there’s no free lunch”. Ştiu că în lumea vinului de calitate trebuie să fii pregătit să plăteşti preţul, dar, în acelaşi timp, nu cred că o acţiune promoţională trebuie automat demonizată. Dacă discountul este propus pentru a atrage noi clienţi, atunci totul e în regulă, dar, dacă promoţia e gândită ca să lichideze un stoc expirat, evident că avem o problemă.

Pot spune cu mâna pe inimă că nu aş fi ajuns să gust multe vinuri premium din Lumea Veche dacă nu le-aş fi găsit în diverse promoţii, uneori direct pe site-urile producătorilor, unde vinurile chiar erau în perfectă stare. E adevărat, insă, că au fost şi câteva ocazii când „am luat plasă”. Altfel spus, nu numai în dragoste ci şi la vin, când e să alegi, ai nevoie de ceva noroc!

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO