fbpx

Căutare

Share this article

În urmă cu aproape 54 de ani, nimeni nu s-a gândit că fondatorii Oriflame aveau să creeze una dintre cele mai cunoscute companii din industria frumuseții, la nivel mondial.

Azi Oriflame operează pe piața vânzării directe a produselor cosmetice de înaltă calitate, cu o echipă independentă de vânzări și în afara pieței tradiționale de vânzare cu amănuntul. Vânzarea directă permite clienților să obțină sfaturi și inspirație de la oamenii pe care îi cunosc și în care au încredere. Oriflame oferă de asemenea oportunitatea de a se alătura unei echipe puternice de vânzări și de a-și crea propria afacere.

Acest model de business prin care femeile își puteau comanda produsele de beauty de la prietenele lor, ca apoi să se poată angaja în echipă, a fost ceva extraordinar pentru începutul anilor ’60.

Fondatorii Oriflame după ce au atins succesul în afaceri

Azi, a fi consultant Oriflame înseamnă a avea venituri și oportunități de carieră nelimitate, pregătire personală și un sentiment de apartenență la o comunitate globală plăcută.

Viziunea Oriflame este să fie Compania de Frumusețe cu Vânzare Directă nr. 1, iar misiunea sa este și a fost întotdeauna să împlinească visele oamenilor din întreaga lume.

Oriflame este prezentă în peste 60 de țări și este lider de piață în peste jumătate dintre acestea. În plus, are echipă de vânzări formată din peste 3 milioane de consilieri în domeniul frumuseții care vinde o gamă completă de produse cosmetice, parfumuri, accesorii și produse de wellness de înaltă calitate. În timp ce compania a crescut rapid, nu a pierdut niciodată din vedere conceptul său original de afaceri – „Produse cosmetice naturale suedeze vândute de la prietenă la prietenă”. Respectul pentru oameni și natură sunt principiile fundamentale ale Oriflame, reflectate în multe dintre politicile sociale și de mediu. De curând, reprezentanții companiei au anunțat că sunt mândri că susțin numeroase cauze de solidaritate în întreaga lume și pentru faptul că Oriflame este cofondator al World Childhood Foundation.

Robert și Jonas af Jochnick, fondatorii Oriflame

Oriflame este o companie fondată în 1967 de doi frați (Jonas af Jochnick și Robert af Jochnick) și un prieten (Bengt Hellsten) care au decis împreună să își înceapă propria afacere pentru a-și realiza un vis ascuns. Astăzi, Oriflame atinge vânzări anuale de aproximativ 1,4 miliarde de euro. Iar istoria sa a fost marcată de nenumărate succese!

Când Jonas și Robert au renunțat la locurile lor de muncă stabile, în urmă cu mai bine de 50 de ani, oamenii au crezut că sunt nebuni. Dar aveau în minte o idee grozavă și o ambiție și mai mare. Cu o credință și un spirit pozitiv de neclintit, au făcut din Oriflame una dintre cele mai mari companii de beauty din lume.

La întrebarea de unde provine această mentalitate câștigătoare, răspunsul este evident – unul de la celălalt. Fiind foarte competitivi încă din copilărie, au practicat întotdeauna diverse sporturi și au organizat competiții acasă. Potrivit surorii lor, fondatorii Oriflame concurau chiar și pe drumul spre școală. Și această competitivitate a jucat un rol uriaș în succesul Oriflame de-a lungul anilor.

Acest spirit de luptă devine evident atunci când s-au confruntat cu provocările prezente de-a lungul anilor. A fost ca și cum nu ar fi recunoscut problemele – au văzut doar oportunitățile. Oportunități de a schimba lucrurile și de a le face mai bune.

Această mentalitate câștigătoare s-a răspândit rapid la toți cei care s-au alăturat Oriflame de-a lungul anilor, împărtășind aceeași energie și valori. Nici ei nu au renunțat niciodată. Robert și Jonas au avut tot timpul o grijă specială atunci când au fost nevoiți să angajeze un  Country Manager. Știau că alegerea oamenilor cu o mentalitate asemănătoare cu a lor va fi cheia pentru a menține vie cultura specială a Oriflame.

Și, desigur, același lucru s-a aplicat forței de vânzare. Oriflame a devenit rapid și este în continuare un magnet pentru cei care se străduiesc să facă o schimbare pozitivă în viața lor și în viața tuturor celor din jur. Acești oameni au devenit simboluri ale succesului în cadrul Oriflame.

Fondatorii Oriflame au crezut tot timpul că vânzarea de vise și oportunități este incredibil de inspirată – ceva care aduce sens vieții. De asemenea, ei au susținut cu tărie că lucrurile bune ar trebui să fie accesibile tuturor – nu doar câtorva privilegiați. Oriflame oferă tuturor oportunitatea de a-și realiza visele și de a-și schimba viața. Și nu vorbim doar despre independența financiară. Cei doi frați și-au dat seama rapid că, pe măsură ce progresau în carieră, Consultanții se simțeau ca făcând parte din familie și împărtășeau valorile ei.

Fondatorii Oriflame

Aceste valori familiale sunt în centrul afacerii. Fiind frați, această legătură a avut un efect uriaș asupra acestei călătorii. A venit de la sine și Jonas și Robert au văzut efectul pozitiv pe care îl avea acest lucru asupra atragerii oamenilor către forța lor de vânzări. Atât de mult încât uneori familii întregi se alătură afacerii.

Jonas af Jochnick a murit în mai 2019, la vârsta de 81 de ani, la un an după retragerea sa din companie. Astăzi familia Jochnick deține puțin peste 30% din valoarea companiei, restul fiind tranzacționată la bursă.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO