fbpx

Căutare

Share this article

Inaugurat în urmă cu 10 ani, Pinterest a devenit în scurt timp o sursă de inspiraţie pentru o mulţime de oameni din întreaga lume. Platforma ajunsese în 2018 la 250 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună, în condiţiile în care nu vorbim de o reţea socială, aşa cum este catalogată uneori, ci de un motor de căutare vizual. Fondatorii Pinterest sunt printre cei mai tineri miliardari ai planetei, aşa că nu e de mirare interesul pentru afacerea lor şi modalitatea prin care au ajuns la o asemenea performanţă.

Fondatorii Pinterest – Când pasiunea unui copil îi influenţează viitorul

Ben Silbermann, co-fondatorul şi actualul CEO al Pinterest, a crescut în Iowa, iar în copilărie avea ca pasiune colecţionarea de insecte fixate pe un suport. Ar fi fost de presupus că va alege biologia pentru studii. El s-a pregătit însă toată viaţa pentru a da la Medicină. Părinţii lui erau doctori, surorile lui au ales aceeaşi meserie, el însuşi mărturisea că nici nu s-a gândit că ar putea face altceva. În acelaşi timp, rudele şi prietenii observau interesul lui crescut pentru tehnologie şi uşurinţa cu care se adapta la tot ceea ce apărea în domeniu. El însă nu bănuia nici că viaţa îl va duce pe acest drum, nici că pasiunea lui de copil avea să-i aducă ideea ce-l va transforma în miliardar. Mai mult, admira încă din copilărie antreprenori precum Walt Disney sau Steve Jobs, dar a mărturisit că niciodată nu i-a trecut prin cap că ar putea deveni şi el unul.

Până la urmă Silbermann a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Politice, la Yale. S-a angajat apoi pe funcţia de management consultant, meserie pe care a şi urmat-o timp de 3 ani. Simţea că nu şi-a găsit locul, aşa că în 2006 s-a mutat în Vestul ţării şi s-a angajat la Google pe post de product specialist. Ce presupunea asta? Analiza date şi făcea recomandări pentru design-ul produselor. Ben Silbermann voia însă mai mult. Voia să facă el însuşi produse pentru Google şi devenea pe zi ce trece mai frustrat din această cauză. Iubita lui a fost cea care i-a spus că în loc să se plângă mereu, mai bine pune mâna şi face ceea ce îşi doreşte.

Foto: mercurynews.com

Zis şi făcut! Silbermann şi-a dat demisia de la Google şi timp de o săptămână mărturisea că s-a simţit fantastic. Apoi a venit criza economică şi planurile i-au fost date peste cap. Prietenii care urmau să îşi dea demisia de la Google şi să i se alăture într-o nouă companie au uitat cu totul de planurile făcute în urmă cu câteva săptămâni. Până la urmă, Silbermann s-a asociat cu un fost prieten din colegiu, Paul Sciarra, care locuia acum în New York. Paul era cântăreţ de muzică country, abandonase studiile de Drept cu puţin timp înainte de absolvire şi lucra la acel moment cu fonduri de capital de risc. Au produs împreună Tote, un catalog destinat utilizării pe telefon. Lipsa banilor şi a investitorilor se resimţea tot mai puternic.

Mulţi ani mai târziu de la acel moment, Silbermann avea să mărturisească faptul că 2 au fost lucrurile care l-au ţinut pe linia de plutire: simţea că nu se mai poate întoarce la Google şi nu voia să îl dezamăgească pe Paul, singurul care i se alăturase în dorinţa lui de a crea ceva care să conteze. Aşa că a luat din nou potenţialii investitori la mână, toţi cei care îl refuzaseră, i-a sunat din nou şi le-a spus că acum e momentul să acţioneze dacă nu vor să piardă o afacere importantă.

Fondatorii Pinterest – Schimbarea care avea să aducă succesul

Cei doi şi-au dat seama că Tote nu va avea succes, aşa că s-au întors la origini şi la pasiunile de odinioară. Aşa au început să dezvolte Pinterest, iar Silbermann avea să spună ulterior că acea colecţie a lui de insecte era, de fapt, Pinterest 1.0.

Aflat la New York, în vizită la un prieten, Ben îl cunoaşte pe Evan Sharp, absolvent de Arhitectură şi Istorie, pe atunci designer de produs la Facebook. Ben s-a apucat să îi povestească acestuia de Pinterest şi avea să spună mai târziu că Evan părea unicul om care înţelegea ceea ce spunea el. Nu le-a luat mult să îşi dea seama că vor face treabă bună împreună. Atât de bună încât acum Evan Sharp este numit co-fondator Pinterest chiar dacă sosirea lui în companie a venit mai târziu faţă de momentul înfiinţării ei. El a fost cel care a făcut design-ul şi structura pentru Pinterest, iar acum conduce Departamentul de Creaţie al companiei.

Foto: pinterest.com

Au lansat platforma, iar Ben Silbermann a trimis-o tuturor prietenilor săi din California. Nimeni nu părea să o înţeleagă şi să îşi dorească să o folosească. A considerat că a muncit prea mult ca să renunţe, aşa că a continuat să lucreze la ea. Primii utilizatori erau din Des Moines, iar fondatorul Pinterest avea să mărturisească faptul că mereu a suspectat că mama lui le-a vorbit despre platformă pacienţilor săi şi că aceştia erau cei care o foloseau.

Foto: pinterest.com

Primăvara lui 2010 avea să aducă un nou personaj important în dezvoltarea Pinterest. O tânără, Victoria, a organizat un program numit “Pin It Forward”, o scrisoare în lanţ prin care bloggerii puteau face schimb de “cataloage” despre ceea ce înseamna casa pentru ei. Utilizarea Pinterest a explodat, iar oamenii îl foloseau în feluri în care creatorii lui nici nu gândiseră. Au apărut tot felul de colecţii: de hărţi, de design de magazine, de reţete. Orice pasiune, oricât de neobişnuită, se transforma brusc în colecţie pe Pinterest. Victoria este acum community manager al companiei.

În 2012 Paul Sciarra a decis să părăsească compania. Voia să încerce lucruri noi, aşa că a preferat să se retragă din proiect. Între timp, fondatorii Pinterest au continuat să dezvolte platforma, numărul utilizatorilor activi crescând de la un an la altul. A contat mult şi abordarea diferită faţă de cea a reţelelor sociale la modă.

Misiunea Pinterest este să ofere online informaţii ce îi duc pe oameni înapoi, în offline, ca să pună în practică lucruri ce le sunt pe plac. Este un loc în care oamenii descoperă lucruri frumoase, multe despre care nici nu ştiau că există sau că i-ar putea interesa.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO