fbpx

Căutare

Share this article

Fondatorii Twitter au pus pe picioare această rețea socială plecând de la o idee din 2006 pe care a avut-o unul dintre ei, Jack Dorsey. El și-a imaginat Twitter ca pe o platformă de comunicare bazată pe SMS-uri. Dar cum sună povestea din spatele Twitter?

Imaginează-ți scenariul în care ești angajat pe un post bun, dar îți petreci nopțile și weekend-urile lucrând la un proiect secundar. Este vorba despre ceva pe care îți cheltui timpul tău liber alături de câțiva prieteni de la job.

Acum imaginează-ți că te privești peste cinci ani și vezi că micul tău proiect secundar s-a transformat într-una dintre cele mai mari tehnologii de comunicare a ultimilor 100 de ani. Aceasta este istoria Twitter.

Fondatorii Twitter la început de drum

Twitter a pornit în urma unei idei pe care a avut-o co fondatorul Jack Dorsey în 2006. Inițial, el și-a imaginat Twitter ca fiind o platformă de comunicare bazată pe SMS-uri. Grupuri de prieteni ar fi putut comunica prin tab-uri ceea ce făceau, pe baza actualizărilor status-urilor lor. Asemenea mesajelor, dar nu chiar așa.

În timpul unei sesiuni de brainstorming la compania de podcasting Odeo, Dorsey i-a propus această platformă bazată pe SMS lui Evan Williams, cofondatorul Odeo. Evan și asociatul său, Biz Stone, i-au oferit lui Jack avantajul de a petrece mai mult timp în acest proiect și de a-l dezvolta în viitor.

În primele sale zile, Twitter a fost denumit twttr. La vremea respectivă, era o tendință foarte populară, aceea de a renunța la vocale în denumirea companiilor. Dezvoltatorul de software Noah Glass este cel care a venit cu numele inițial twttr, precum și cu încarnarea finală ca Twitter.

Jack Dorsey

Fondatorii Twitter și cum a apărut primul Tweet

Jack a trimis primul mesaj pe Twitter pe data de 21 martie 2006, la ora 21:50: „Doar îmi setez twttr-ul meu”.

În timpul creării Twitter, membrii echipei ar fi câștigat sute de dolari din SMS-urile înregistrate pe facturile telefoanelor personale.

În timp ce conceptul inițial de Twitter era testat la Odeo, compania trecea printr-o situație critică. Puși în fața faptului că Apple a lansat propria platformă de podcasting – care a ucis în esență modelul de afaceri al Odeo – fondatorii au decis să-și cumpere compania înapoi de la investitori.

Jack Dorsey, Biz Stone, Evan Williams și alți membri ai personalului Odeo au facilitat răscumpărarea. Prin asta, ei și-au câștigat drepturile asupra platformei Twitter. Există unele controverse despre cum s-au petrecut lucrurile și s-a pus la îndoială faptul că investitorii Odeo au aflat vreodată despre adevăratul domeniu al platformei Twitter. De asemenea, membrii cheie ai echipei de dezvoltare Twitter nu au fost incluși în noua companie, și este vorba în special despre Noah Glass.

Ca o formalitate, Obvious Corporation a fost creată după răscumpărarea Odeo de la foștii investitori, pentru a adăposti Twitter.

Creșterea explozivă a Twitter

Twitter a cunoscut acum cel mai mare impuls de creștere. Conferința interactivă South By Southwest din 2007 a identificat o explozie uriașă în ceea ce privește utilizarea Twitter-ului. În timpul evenimentului au fost trimise peste 60 de mii de tweet-uri pe zi. Echipa Twitter a avut o prezență excelentă la eveniment și a profitat de natura virală a conferinței și a participanților acesteia.

Dar și Twitter a avut parte de multe provocări în procesul său de creștere din anii următori. Baza de utilizatori Twitter a crescut la rate uimitoare și destul de frecvent capacitatea serviciului nu mai făcea față. Când serverele se supraîncărcau, o ilustrație făcută de artistul Yiying Lu apărea pe ecran. Ilustrația înfățișa o balenă ridicată din apă de opt păsări. Echipa Twitter a folosit această imagine deoarece ei credeau că simbolizează faptul că au luat la cunoștință problema și că lucrează ca să o rezolve. Această pagina de eroare a devenit virală în comunitatea Twitter și curând a fost numită „Balena Eșuată”.

Fondatorii Twitter

Este o limită de 140 de caractere sau 280 de caractere?

Motivul pentru care Twitter impune o limită de caracter pe tweet-uri este că Twitter a fost inițial proiectat ca o platformă bazată pe SMS-uri. La început, operatorii de telefonie mobilă au impus limita de 140 de caractere pentru a se alinia protocolului standard, lucru care a limitat creativ Twitter. Când Twitter a crescut și s-a transformat într-o platformă web, limita de 140 de caractere a rămas ca o chestiune de brand.

Cu toate acestea, în 2017 Twitter a decis că limita de 140 de caractere nu mai este relevantă în era smartphone-urilor și a crescut-o la 280 de caractere. Majoritatea tweet-urilor, explicau oficialii companiei, sunt de aproximativ 50 de caractere; când oamenii au nevoie de mai multe caractere, pur și simplu trimit mai multe tweet-uri.

Inovația utilizatorului pe Twitter

Când baza de utilizatori a început să crească, un lucru amuzant s-a întâmplat: utilizatorii și-au creat un nou jargon și feluri diferite de a folosi acest serviciu. O inovație a luat naștere din necesitate.

Inițial, nu aveau posibilitatea de a-și răspunde unul altuia pe Twitter. Unii utilizatori includ un simbol @ înainte de un nume de utilizator pentru a identifica un alt utilizator în cadrul unui Tweet. Aceasta a devenit un mod atât de răspândit de a recunoaște un alt utilizator, încât echipa Twitter a adăugat funcționalitatea nativă pe platformă. Același lucru s-a întâmplat cu #, care este acum parte integrantă a ecosistemului Twitter.

Această funcționalitate condusă de utilizator este, de asemenea, sursa de retweets. Utilizatorii au dorit o modalitate de a re-posta un mesaj de la un utilizator Twitter, incluzând în același timp creditul utilizatorului care l-a trimis inițial. Utilizatorii au început să adauge RT înainte de a trimite mesajul, semnalându-le celorlalți că următorul tweet a fost o raportare. În august 2010, această funcționalitate a fost adăugată oficial în platformă.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO