Căutare

Share this article

Istoria Braun începe acum vreo 100 de ani, când fondatorul companiei, mecanicul și inginerul Max Braun a deschis un atelier pentru construcția de aparate electrocasnice.

Încă de la început, compania s-a caracterizat prin ideile sale progresive, soluțiile inovatoare de produse și utilizarea ultimelor dezvoltări tehnice, pe care Max Braun le-a putut transforma în produse comercializabile. Primul său produs a fost un conector al curelei de transmisie care a redus substanțial uzura curelelor de transmisie. Cu acest produs, compania a înregistrat în curând primele sale succese în afaceri.

În 1929, Braun a intrat în industria radio, dezvoltând inițial detectoare pentru receptoare radio, apoi fabricând aparate radio complete.

În 1932, compania a devenit unul dintre primii producători din Europa care a combinat un radio și un player de disc într-o singură unitate. În timpul celui de-al doilea război mondial, Braun a fost obligat să întrerupă producția tuturor produselor proprii. Una dintre puținele excepții a fost manulux, o lanternă de buzunar acționată mecanic. Cu 3 milioane de unități, a fost primul produs Braun care a fost produs în serie.

În 1944, fabricile au fost aproape complet distruse. După război, compania a început un proces de reconstrucție rapidă.

Fondatorul Braun a realizat rapid potențialul noilor segmente de piață, intrând în segmentul de bucătărie și electrocasnice în 1950, cu blenderul pentru bucătărie Multimix. În același timp, a început producția de serie a modelului S 50, primul aparat de ras ce nu necesita spumă de ras. Acest lucru a pus bazele a două divizii de produse care au rămas segmente de bază pentru Braun până în prezent.

Fondatorul Braun și viitorul unei companii

Max Braun a murit în mod neașteptat în 1951. Fii lui, Arthur (1925-2013) și Erwin (1921 – 1992) au preluat managementul companiei. Fiind inginer calificat, Arthur a preluat responsabilitatea în departamentele ingineriei și designului, în timp ce Erwin, care avea o diplomă în business management, s-a ocupat de dezvoltarea direcției strategice a Braun.

Influențați de experiențele personale negative din timpul războiului și de sub ocupația socialismului național, Arthur și Erwin s-au străduit să se distanțeze de trecut și să creeze un nou tip de companie pentru epoca modernă. Braun urma să fie o companie care să sublinieze respectul față de oameni, atât angajații, cât și clienții.

În curând, frații Braun au început să reorganizeze compania și să extindă liniile sale de produse. De exemplu, gama de produse a fost extinsă pentru a include aparate de bucătărie suplimentare, precum și blitz-uri pentru fotografii amatori.

Frații au manifestat, de asemenea, un puternic sentiment de responsabilitate socială față de angajații lor, care se bucurau de beneficii precum salariile peste medie, indemnizațiile de pensie și, din 1958, o parte din profiturile companiei. În 1954, au înființat și un serviciu de sănătate pentru a oferi îngrijiri medicale preventive angajaților.

De asemenea, au fost construite o saună și terenuri de tenis și a fost deschisă o cafenea modernă care servește mâncăruri integrale.

La acea vreme, aceste facilități, care funcționează și astăzi, erau văzute ca inovații corporative pionierate, ilustrând atitudinile progresive și responsabile social ale lui Artur și Erwin Braun.

Fondatorul Braun și moștenirea viitoarelor generații

În 1967, compania Braun și-a mutat sediul central la Kronberg, după ce compania americană Gillette a cumpărat-o în proporție majoritară. Frații Braun au lăsat în urmă o companie internațională sănătoasă.

Portofoliul de produse Braun a inclus aparate de radio și fonografice, televizoare, aparate de ras, aparate de bucătărie, brichete și echipamente fotografice.

Peste jumătate din vânzările companiei au fost acum generate în străinătate. La sfârșitul anilor 1960, Gillette era un gigant industrial greu, cu de trei ori mai mulți angajați și cu o cifră de afaceri de șase ori mai mare decât Braun.

În 2005, marca Braun s-a alăturat companiei de bunuri de larg consum Procter & Gamble ca parte a achiziției Gillette.

Fuziunea a unit două companii ale căror „puncte forte, culturi și viziuni” s-au completat reciproc, așa cum a spus șeful Gillette, James M. Kilts. Astăzi, Braun se concentrează pe cele patru segmente cheie: bărbierit uscat, bărbierit cu aparate de ras electrice Braun Series și aparate de tuns cruZer, epilare electrică pentru femei cu epilatoare Silk-épil, aparate de îngrijire a părului cu gama Satin Hair și dispozitive de înfrumusețare cu tehnologie IPL. În plus, aparatele Braun sunt disponibile pe piață în cadrul unui model de licențiere în următoarele categorii: Sănătate și wellness cu KAZ Inc. (termometre de ureche, cu infraroșu, monitoare de tensiune arterială), Ceasuri și ceasuri cu Zeon Ltd. și Electrocasnice mici pentru uz casnic cu De’Longhi SpA (mixere de mână, mașini de bucătărie, storcătoare, mașini de cafea, fierbătoare, prăjitoare de pâine, fiare de călcat cu aburi).

Valorile companiei împărtășesc în continuare viziunea originală a fraților Braun: crearea de produse bazate pe respectul pentru oameni – angajați și clienți – și utilizarea designului ca mijloc esențial pentru a realiza acest lucru.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO