Căutare

Share this article

Dariusz Milek, fondatorul companiei CCC, este un antreprenor și om de afaceri polonez, cotat a fi a patra cea mai bogată persoană din Polonia, conform clasamentului Forbes, în 2015. Este președintele CCC, cea mai mare companie de retail din Europa și a doua din Europa ce are ca obiect de activitate vânzarea produselor de încălțăminte. Poate de aici porecla pe care o are fondatorul CCC, „regele polonez al pantofilor”.

Averea lui a fost estimată la peste 1,6 miliarde de dolari în 2016, iar investițiile lui Dariusz Milek s-au extins în noua tehnologie a imprimantelor 3D, dar și în imobiliare.

Fondatorul CCC, de la ciclism la business

Dariusz Milek s-a născut la data de 1 februarie 1968, în orașul polonez Szczecin. Câțiva ani mai târziu, s-a mutat împreună cu părinții în Lubin, iar azi trăiește împreună cu soția și cei trei copii ai lor în Chrostnik.

Fondatorul CCC, Dariusz Milek pe vremea când era ciclist de performanță. Foto: European CEO

Cum începe povestea CCC și cine era fondatorul ei?

Totul a început în anii ’90 când cariera promițătoare a tânărului ciclist de performanță, Dariusz Milek a fost deraiată din cauza unei accidentări majore.

Deși cariera sa sportivă a fost oprită brusc, simțul competiției avea să-și pună amprenta pe tot restul vieții celui ce azi este cunoscut drept fondatorul CCC.

Trăsăturile de caracter forjate în ani de antrenament și concursuri, precum autodisciplina de fier și hotărârea de a lupta pentru succes, au modelat cariera profesională a lui Miłek până în prezent.

Nu a durat mult până când a trecut de la sport la comerț, mai ales că abia picase regimul comunist în Polonia și cei cu idei, ca și în România, puteau să-și croiască rapid un plan pe care să-l pună în aplicare. Prima dată a început să facă comerț într-un bazar în aer liber, apoi prin propriul magazin și serviciul retail și, în cele din urmă, a construit cea mai mare rețea de magazine de încălțăminte din Europa Centrală, stabilind noi standarde pentru un retail modern și devenind cel mai bun CEO european din industria confecțiilor durabile pentru 2017.

Foto: Business Magazin

La finalul anilor ’90, când Milek abia începea să toarne fundația a ceea ce azi este CCC Group, piața de încălțăminte poloneză era deja destul de bine dezvoltată, cu jucători locali și internaționali, cu experiență în domeniu, ce dominau industria. Tânărul antreprenor avea destul de mulți rivali contra cărora să concureze și nu de puține ori a simțit că pedalează la urcare sau în gol.

Însă era plin de energie și încredere în sine, lucru ce se vedea și în creșterea rețelei CCC. Turbulențele de pe piață nu au reușit să-l încetinească, ci, mai degrabă, păreau că i-au dat putere pentru a deveni un lider indiscutabil în industria de încălțăminte din Polonia.

Iar când a sosit vremea investițiilor serioase, CCC a stabilit platforma pe care se sprijină astăzi: un centru logistic și o fabrică de pantofi în Polkowice, sud-vestul Poloniei.

Fondatorul CCC în pas cu trendul

Această creștere rapidă a fost rezultatul exploatării unei tendințe înnăscute care a continuat până în prezent – popularitatea crescândă a încălțămintei din piele naturală față de materialele sintetice.

Foto: Shutterstock

Faptul că a mizat pe pielea naturală a fost probabil cea mai bună alegere, motiv pentru care azi, fabrica CCC din Polkowice este cea mai mare din Europa. Un alt moment revoluționar din istoria companiei a fost adăugarea în 2011 a unui centru logistic de mini-încărcare complet automat – cea mai mare și mai modernă unitate de acest gen din Europa. De asemenea, merită menționat faptul că toate aceste investiții au fost făcute cu grijă pentru mediu. De exemplu, ori de câte ori este posibil, angajații CCC folosesc lumina zilei cu efect maxim, iar operațiunile logistice ale companiei sunt în mare parte alimentate cu energie verde produsă de celulele fotovoltaice plasate pe clădiri.

Iar atunci când nu remodelează piața de încălțăminte, Miłek continuă să investească în centre comerciale ultramoderne și în revitalizarea palatelor istorice din regiune.

După ce a cucerit piața poloneză și s-a înarmat cu facilități de producție și logistică de ultimă generație și un model de afaceri ce s-a dovedit a fi foarte bun, Miłek și-a îndreptat atenția asupra țărilor vecine. Astăzi putem cumpăra produse CCC din magazinele din 16 țări europene, din Estonia -la nord, până în Bulgaria -la sud și din Germania-la vest, până în Rusia – la est.

Într-o perioadă scurtă de timp, CCC a devenit liderul regional de vânzare cu amănuntul de încălțăminte, lăsând în urmă jucători care sunt pe piață de decenii. Astăzi, rețeaua este formată din aproape 900 de magazine și vinde peste 40 de milioane de perechi de pantofi pe an.

Fondatorul CCC, Dariusz Milek, împreună cu soția sa

Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că nu au mai rămas provocări; concurența se află în ADN-ul lui Miłek, astfel încât compania va „pedala” întotdeauna pentru a ajunge și mai sus.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO