Căutare

Share this article

„Land of the Stupid, Home of the Brave” este statementul pe care îl afișează fondatorul Diesel în celebrele reclame ale brandului său. Un statement neconvențional pentru unii,  dar pentru alții se identifică cu o poziție anti-modă post-modernă pe care o oferă această companie globală.

Omul care a conceput această etichetă excentrică este Renzo Rosso, fondatorul Diesel. Născut în 1955, lângă Padua, în nord-estul Italiei, Rosso a crescut într-o țară care acordă multă seriozitate stilului vestimentar. El a urmat liceul tehnic din localitate, unde a studiat producția textilelor. După terminarea liceului, Rosso a produs prima sa piesă vestimentară, o pereche de pantaloni cu talie joasă. Acești pantaloni au devenit foarte populari printre prietenii lui.

De la angajat într-o fabrică de textile, la fondatorul Diesel

Purtând pantalonii croiți de Rosso, unul dintre prietenii lui l-a prezentat lui Adriano Goldschmied care i-a oferit un job la Moltex, compania lui. Un pionier al hainelor casual italienești, Godschmied a observat din prima potențialul lui Renzo Rosso și împreună au fondat Diesel în 1978, un brand de haine casual.

Rosso a realizat că excelența sartorială a vestimentației italiene tăiase orice urmă de amuzament din industrie. Astfel, împreună cu asociatul său s-a gândit să infuzeze meșteșugul tradițional italian cu stilul relaxat american. Rezultatul a fost o îmbrăcăminte casual care a îndepărtat restricțiile italiene, dar care a exploatat stilul sartorial.

Prima colecție de îmbrăcăminte bărbătească a fost produsă în 1979. Doi ani mai târziu, compania a început să exporte în afara Italiei. Business-ul fiind în continuă creștere, fondatorul Diesel a simțit că este timpul să lanseze o linie pentru copii în 1984.

Fondatorul Diesel, brandul ce depășește granițele stilului

Deși afacearea se dezvolta cu succes, fenomenul Diesel a început abia în anul 1985 când Rosso s-a despărțit de Goldschmied și a preluat controlul total asupra companiei.

Rosso a încercat revoluționarea totală a companiei în ceea ce privește abordarea designului. Angajând designeri cu mintea deschisă spre nou, a descoperit oameni cu o estetică de design similară cu a sa și împreună au ignorat trendurile sezonului și mișcările din interiorul industriei.

În schimb, s-au lăsat influențați de propriile personalități și dorințe ce se reflectau în ei, ca oameni.

Oferirea de libertăți stilistice designerilor a avut ca rezultat un produs inovativ și proaspăt. Din punct de vedere comercial, abordarea lui Rosso a avut un succes extraordinar, iar competitorii au încercat să-i imite ideile.

Odată cu extinderea companiei, Diesel a lansat și o linie pentru femei, în 1989. Anul următor compania a început să se pregătească pentru prima sa campanie de publicitate internațională.

În 1991 Diesel a lansat sloganul „Successful Living”.

Această campanie a marcat începutul metodelor eficiente de comunicare cu publicul, ale brandului Diesel. Adoptând premisa de a nu separa filosofia companiei de mesajul ei, conceptul era de a crea ceva diferit, ceva cu umor. Azi Diesel produce reclame care sunt aproape la fel de bune ca hainele pe care le fabrică.

În 1992 Diesel a câștigat o mulțime de premii internaționale pentru campaniile sale de publicitate. În 1993, Wilbert Das, angajat al companiei încă din 1988 a fost promovat drept director de creație.

Una dintre reclamele nonconformiste semnate de Diesel

Linia de îmbrăcăminte sport 55-DSL a fost creată în 1994. În anul anterior a fost învățat cum să meargă pe snowboard de către fiii lui, lucru care l-a făcut să-și ducă toți angajații în weekend pentru o experiență pe snowboard.

În anul 1995, în timpul petrecerii de 40 de ani a lui Renzo Rosso, acesta a lansat cartea „FoRty”, o carte autobiografică despre el, prietenii lui și compania sa.

În 1996 compania a lansat magazine în New York și Londra și tot atunci a avut prima prezentare de modă la săptămâna modei de la New York.

Diesel a publicat și o carte de buzunar cu titlul „Cuvinte și expresii esențiale pentru călători și turiști”. A urmat o altă carte cu numele „Luptă cu mine: Diplomația este o lovitură în față” descrisă drept „Ghidul începătorului pentru autoapărare”. Ambele cărți erau de fapt cataloage de prezentare ale companiei, însă în stilul Diesel încărcat de umor.

Diesel și-a lansat propriul website în 1998.

Compania a continuat să crească și în 2008, odată cu lansarea fundației Only the Brave. Aceasta a fost creată pentru a ajuta tinerii dezavantajați, cu acțiuni caritabile ce au pornit din nord-estul Italiei și au ajuns până în Africa.

Wilbert Da a părăsit Diesel în 2009 și a fost înlocuit anul următor de Bruno Collin, fondatorul revistei de fashion franțuzească WAD.

Renzo Rosso a declarat la un moment dat: „Am început vânzând jeans, iar azi vindem un stil de viață”. Brandul de îmbrăcăminte casual ce a început în 1978 s-a dezvoltat într-o marcă internațională.

Tineresc, dar nu vehement împotriva unui anumit segment de vârstă, Diesel comunică un sentiment al victoriei împotriva vârstei.

Compania încă iubește și înțelege importanța modei, însă în „stilul Diesel”.

Nefiind constrânsă de cererile comerciale, stilul companiei nu este limitat în granițele geografice, ci în schimb înglobează toate culturile diferite în design.

Cunoscută pentru mesajul provocator, Diesel este o companie care înțelege industria fashion și este capabilă să o exploateze cu seriozitate și umor.

Fondatorul Diesel în viața personală

Născut în satul Brugine, din regiunea Padova, Renzo Rosso a văzut de mic ce înseamnă munca grea. Părinții săi erau oameni simpli, fermieri, iar el era nevoit să-i ajute cu treburile de la fermă, în fiecare zi după școală. Astfel, aspirațiile sale de viitor ieșeau din satul natal acesta fiind și motivul pentru care a ales să studieze industria textilă la liceu.

Renzo Rosso, fondatorul Diesel, alături de iubita sa Arianna Alessi

De-a lungul timpului a avut relații cu unele dintre cele mai frumoase femei și este tatăl a șapte copii. Într-un interviu a declarat că cea mai mare pasiune și inspirație în viața lui este familia sa.

Pe lângă fashion, Rosso s-a implicat și în alte afaceri, mai mult din pasiune. Are o fabrică de vin și una de ulei de măsline, iar în timpul liber este un pasionat colecționar de artă. Dar înainte de toate, rămân actele lui de caritate pentru cei în nevoie.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO