fbpx

Căutare

Share this article

Dacă te întrebi cine este fondatorul Panasonic, în primul rând trebuie să te gândești la istoria de peste 100 de ani a acestei companii cunoscute la nivel mondial. Azi, o treime dintre strat-up-uri nu supraviețuiesc nici 10 ani, așa că avem un motiv în plus să apreciem calitatea Panasonic și să vrem să știm cine este fondatorul acestei mari companii.

Compania japoneză de electronice Panasonic a început inițial să producă piese și componente pentru aparatură electronică și s-a extins apoi până la producția de aparate. Probabil cel mai greu moment din viața celui care a fost fondatorul Panasonic a venit în timpul celui de-al doilea război mondial, când a fost la un pas de a pierde tot. Cumva a reușit să supraviețuiască, bucurându-se apoi de faimă și glorie până la prima criză economică. Dar a trecut și de aceasta deoarece știa că vor mai veni și altele. Azi este una dintre cele mai importante companii din lume, în domeniul electronicelor și are o viziune orientată spre viitor, drept dovadă recenta sa colaborare cu Tesla. Dar cum sună istoria de 100 de ani a companiei Panasonic și cine a fost fondatorul ei?

Fondatorul Panasonic

Fondatorul Panasonic și ideea ce s-a născut într-un mic apartament din Japonia

Compania Panasonic a fost fondată pe data de 7 martie 1918, de Konosuke Matsushita, care avea atunci 23 de ani. La vremea respectivă locuia într-un apartament cu două camere împreună cu soția sa, Mumeno Iue, și fratele ei adolescent, Toshio. După ce a lucrat ca ucenic la un producător de biciclete, iar apoi pentru Osaka Electric Light Company, Matsushita a venit cu un design pentru un nou tip de priză de lumină.

În ciuda descurajării din partea supervizorului său, Matsushita și familia sa au încercat să vândă dispozitivele proiectate de el. Ca să poată supraviețui au vândut chiar și unele dintre cele mai valoroase bunuri ale lor, doar pentru a-și atinge țelul. Între timp, Matsushita și-a diversificat oferta de produse, îndeplinind în cele din urmă o comandă pentru plăcile izolatoare ale ventilatoarelor electrice.

Această comandă le-a oferit celor trei mijloacele necesare de a se muta într-o casă mai mare și astfel s-a născut Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works. Matsushita a extins rapid linia de produse a companiei pentru a include o mufă de atașament și o priză cu două căi. Primul produs recicla șuruburile metalice de la becurile uzate. Până la sfârșitul anului 1918, compania a crescut și a ajuns să aibă 20 de angajați.

Fondatorul Panasonic în tinerețe

Fondatorul Panasonic și începutul construcției unui imperiu

Matsushita a fost cu doi pași înaintea celorlalți în ceea ce privește abordarea sa de management. Când compania avea 2 ani și avea 28 de angajați, a format ceea ce el a numit „Hoichi Kai”, care se traduce prin „societate cu un singur pas”. A reunit angajații pentru a face sport și pentru a participa la alte activități recreative.

O altă tactică neconvențională de conducere pe care a abordat-o Matsushita a fost transparența. La începutul anilor 1920, loialitatea lucrătorilor era o problemă majoră în Japonia, mai întâi din cauza concurenței între firme, apoi din cauza recesiunii economice. Filozofia lui Matsushita a fost una de încredere și a decis să împărtășească secretele comerciale chiar și cu noii angajați pentru a construi încredere la toate nivelurile organizației. Până la sfârșitul anului 1922, compania avea 50 de angajați și o nouă fabrică.

La sfârșitul acelui deceniu, stocul a început să se acumuleze. Pentru a elimina restanța, Matsushita și-a anunțat decizia de a „reduce producția la jumătate … dar … să nu concedieze nici măcar un singur angajat”.

Primul aparat de radio

El a spus atunci: „Vom reduce la jumătate producția, nu alegem concedierea muncitorilor. Îi vom pune să lucreze doar jumătate de zi. Vom continua să plătim aceleași salarii pe care le primesc acum, dar nu vor fi concedii. Toți angajații ar trebui să facă tot posibilul pentru a vinde stocul”. Planul a funcționat.

În această perioadă, compania a început să producă fiare de călcat și aparate de radio. Matsushita și-a prezentat mai multe filosofii de afaceri. Încă vizionar pe termen lung, el a propus, de asemenea, un plan de 250 de ani pentru companie, împărțit în 10 perioade de 25 de ani care ar fi trebuit să conțină câte o fază de construcție de 10 ani, o fază activă de 10 ani și o perioadă de împlinire de cinci ani.

Acest lucru l-ar putea face pe Matsushita să pară un manager lipsit de ambiții, dar el era de fapt destul de egalitar. „Misiunea unui producător este de a crea abundență materială prin furnizarea de bunuri la fel de abundente și ieftine ca apa de la robinet”, a declarat el în mijlocul Marii Depresiuni.

Din păcate, a suferit de o serie de probleme de sănătate și a fost nevoit să delege din atribuțiile sale managerilor.

Pe măsură ce deceniile au trecut, Panasonic a produs din ce în ce mai multe produse noi. Matsushita a identificat potențialul ca motoarele electrice să fie încorporate în noi tipuri de aparate, iar Panasonic a produs primul său motor electric în 1934. Pe măsură ce compania a început să înființeze afaceri în jurul diverselor sale produse, a încorporat-o ca Matsushita Electric Industrial Co. în 1935. Erau 3.500 de angajați la acel moment și se produceau aproximativ 600 de produse diferite.

Fondatorul Panasonic și viziunea unui manager

Panasonic a deschis facilități de instruire pentru angajați încă din anii 1930. În 1936, el a decis să le ofere oamenilor patru zile libere pe lună, în loc de două. Două zile erau pentru petrecerea timpului liber, a sugerat el, în timp ce celelalte puteau fi folosite pentru „auto-studiu”.

Astăzi, companiile mari precum Amazon sau Apple sunt extrem de preocupate de îngrijirea sănătății angajaților, dar în 1937 cine făcea asta? Matsushita a înființat o Asociație de asigurări de sănătate pentru angajați, urmată de Spitalul Matsushita în 1940.

Fondatorul Panasonic și cel de-al doilea Război Mondial

Al Doilea Război Mondial a venit cu mari provocări pentru companii, în special pentru Panasonic. Cine mai avea nevoie de televizoare sau aparate de radio când afară era război. Astfel, Panasonic s-a reprofilat și a început să producă echipament militar. Mai exact, a fabricat 56 de nave și trei avioane din lemn, ceea ce a fost o abatere de la expertiza sa. Ca urmare a războiului, compania a pierdut 32 de fabrici și birouri în Japonia, precum și multe din străinătate. Când guvernul nu și-a putut plăti furnizorii, Panasonic s-a luptat, producând roți de vagon și case prefabricate din lemn pentru a rămâne pe linia de plutire.

Boom-ul postbelic a ajutat în cele din urmă Panasonic să-și recapete poziția. Din 1945 până în 1959, Panasonic a început să producă mașini de spălat, televizoare monocrome, frigidere, aparate de radio, aragazuri pentru orez, magnetofoane și aparate de aer condiționat casnice. Compania a început, de asemenea, să se extindă la nivel global în anii 1950.

Konosuke Matsushita s-a retras în 1961, iar ginerele său, Masaharu Matsushita, a devenit președinte. În anii 1960, compania a instituit o săptămână de lucru de cinci zile, precum și o nouă structură salarială care determina salariile în funcție de abilități, mai degrabă decât în funcție de vechime.

Panasonic a depășit dificultățile economice, cum ar fi cele asociate cu criza petrolului de la începutul anilor 1970, iar compania și-a extins ofertele personale de electronice pe parcursul anilor 1980. Konosuke Matsushita a murit la 27 aprilie 1989, la vârsta de 94 de ani.

Primul televizor alb-negru

Fondatorul Panasonic și moștenirea pe care a lăsat-o posterității

Era digitală a împins Panasonic să pivoteze în continuare, forțând compania inclusiv să înceteze producția de televizoare analogice în 2006. În 2008, compania și-a schimbat în cele din urmă numele din Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. în Panasonic Corporation – Panasonic fusese una dintre numeroasele sale mărci. Până în 2013, Panasonic s-a împărțit în patru companii, bazate pe cele patru divizii de afaceri principale: electrocasnice, soluții ecologice, rețele AVC și sisteme auto și industriale.

În iulie 2014, Panasonic a anunțat că va investi mai mult de un sfert de miliard de dolari în fabrica de baterii Gigafactory pentru Tesla Motors.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO