Business Ideas
Idei ciudate de afaceri care i-au îmbogăţit pe inventatori
Mulţi ar zice că, atunci când vrei să te apuci de o afacere, trebuie să studiezi bine domeniul în care intenţionezi să te lansezi, să te documentezi la sânge ca să-ţi dai astfel seama cam ce şanse ai avea pe piaţă.
Oana Borviz
|Reading time: 4 mins
Mulţi ar zice că, atunci când vrei să te apuci de o afacere, trebuie să studiezi bine domeniul în care intenţionezi să te lansezi, să te documentezi la sânge ca să-ţi dai astfel seama cam ce şanse ai avea pe piaţă.
Oana Borviz
|Reading time: 4 mins
Share this article

Mulţi ar zice că, atunci când vrei să te apuci de o afacere, trebuie să studiezi bine domeniul în care intenţionezi să te lansezi, să te documentezi la sânge ca să-ţi dai astfel seama cam ce şanse ai avea pe piaţă. Alţii, în schimb, ar zice că în afară de o idee bună şi curaj de a pune în practică ceva ce există doar în capul tău, nu ai nevoie de nimic altceva. Ne-o dovedesc câţiva antreprenori care au pornit nişte business-uri mai mult dintr-o joacă şi care au ajuns să scoată bani frumoşi dintr-o glumă transformată într-un plan de afaceri.

Cartea cu pagini goale
În 2011, profesorul Sheridan Simove, absolvent al Universităţii din Oxford, autor, performer şi antreprenor, a publicat o carte destul de atipică pe Amazon care a devenit rapid bestseller internaţional. Mă rog, bestseller e cam mult spus din moment ce cartea, ”What Every Man Thinks About Apart From Sex”, conţine 200 de pagini de hârtie goală. Mai degrabă, un fenomen global, cartea fiind vândută foarte repede (la preţul de 4,69 lire sterline) clasîndu-se pe locul 44 în topurile Amazon. Ulterior, cartea a fost ”tradusă” în multe limbi inclusiv spaniolă, croată, olandeză, chineză, japoneză şi mongolă. În 2015, Simove a fost inclus în „‘The Guinness Book Of Records pentru „cele mai goale pagini dintr-o carte publicată”. Cartea a fost vândută în peste 90.000 de exemplare.

Zăpadă în toiul verii
Ceea ce a început ca o simplă glumă în 2015, a devenit destul de repede un business profitabil pentru Kyle Waring, un antreprenor din Boston, care a avut ideea ingenioasă de a
începe Ship Snow, Yo !, o companie care trimite zăpadă oriunde în SUA. Start-up-ul a fost o senzaţie instantanee, primind 135 de comenzi în primele 48 de ore, iar acum generând o cifră de afaceri de cinci cifre. „Ideea mi-a venit atunci când soţia mea şi cu mine strângeam zăpadă şi ne-am gândit: nu ar fi amuzant dacă am trimite zăpadă prietenilor noştri din California?”, mărturiseşte Waring. Ceea ce au şi făcut, au luat o sticlă de apă Poland Spring pe care au umpulut-o cu zăpadă şi au expediat-o. Habar nu aveau ei că această glumă avea să devină baza afacerii lor de succes. „Am ajuns să transportăm peste 700 de kilograme de zăpadă anul trecut”, spunea Waring în 2017, menţionând că zăpada provine din Boston şi Denver pe care aceştia o strâng în fiecare an şi o ţin în locuri speciale iar apoi o transportă acolo unde este cerută (folosesc containere Styrofoam durabile, similare celor folosite de pescari, materialul ajutând ca zăpada să rămână rece şi să nu se topească în timpul transportului). Cumpărătorii au de ales între o cutie de zăpadă de 119,99 dolari sau un om de zăpadă de 129,99 dolari. Fiecare pachet conţine între 12 şi 14 kilograme de zăpadă.

Aer de vânzare
Tot ca o glumă şi-au început afacerea şi Moses Lam (32 de ani) şi Troy Paquette (39 de ani), fondatorii companiei canadiene Vitality Air care vinde în întreaga lume cutii de aer provenite din Munţii Stâncoşi. Povestea acestei afaceri a început în 2014, de atunci compania făcând ca posibilul să devină posibil pentru milioane de oameni din toate colţurile lumii. Cei care cumpără aer proaspăt plătesc 23 de dolari pentru o pungă de trei litri iar China, unde poluarea aerului din mediul urban este o problemă enormă, inclusiv Beijing, este principalul importator al produselor.

În 2014, Lam şi Paquette au testat ideea lor „distractivă”, punând o pungă de plastic de aer canadian pe Ebay. A costat 99 de cenţi. „Ne-a costat 10.99 dolari pentru a-l livra, asa ca am pierdut de fapt bani pe acel prim transport”, spune Lam. Aşa că au decis să mai încerce încă o dată, a doua pungă de aer vândut unui american pentru 168 de dolari fiind confirmarea că businessul este profitabil. Numai anul trecut, compania a vândut 40.000 de unităţi şi speră să dubleze această cifră în 2018, Vitality Air câştigând până acum 230.000 dolari pe an. Parcul Naţional Banff din Canada, unul dintre cele mai frumoase locuri din lume, este spaţiul de provenienţă al aerului pe care şi-l doresc tot mai mulţi (aerul este aspirat cu tuburi speciale şi colectat în rezervoare speciale).

Cartofi cu mesaje
O companie americană care trimite cartofi personalizaţi prin poştă acum generează venituri de 25.000 de dolari în fiecare lună. Potato Parcel, deţinut de Riad Bekhit, permite clienţilor să cumpere un cartof inscripţionat cu orice mesaj, care poate fi trimis oriunde în SUA, Canada şi Europa. Afacerea a fost pornită în mai 2015, de dezvoltatorul de aplicaţii mobile Alex Craig, un student de 24 de ani de la University of North Texas, dar a fost vândută în octombrie 2015, antreprenorului Riad Bekhit pentru suma de 40.000 de dolari. Bekhit spune că foloseşte stilouri cu role de gel Pilot G2 pentru a scrie mesajele de pe cartofi.
 

Business Ideas
Share this article