Căutare

Share this article

Pe vremuri un scriitor folosea cel mult o maşină de scris. Era cam singurul gadget pe care îl avea şi cu care se putea mândri. Astăzi, există foarte multe aplicaţii care să îi facă viaţa mai uşoară. De la tool-uri care să îl ajute să fie mai productiv, mai organizat şi mai eficient, la cele care să îi ofere inspiraţie şi să îi stimuleze creativitatea. Dacă îţi place să scrii, noi îţi recomandăm câteva aplicaţii pe care să le foloseşti:

Ustensile care să te ajute să scrii (planificare & editare)

1. Grammarly

Este frustrant atunci când vorbeşti cu cineva şi acesta îţi face observaţie că nu ai scris corect. Se poate întâmpla, mai ales atunci când scrii într-o limbă străină. Aşa că, pentru momentele în care vorbeşti cu cineva sau scrii un text în limba engleză, foloseşte Grammarly. O aplicaţie care te va ajuta să scapi de greşelile de gramatică, typos sau expresii dubioase. Poţi să descarci extensia de web pentru ca acesta să lucreze automat atunci când scrii ceva (chiar şi pe Facebook sau Twitter). Recomand!

2. Hemingway Editor

Şi dacă am scăpat de probleme de gramatică, să trecem la următorul nivel. Hemingway Editor îţi evaluează conţinutul şi îţi spune  dacă este clar şi simplu. Calculează cât de uşor poate fi citit. Şi îţi accentuează adverbele, sau expresiile care sunt prea complicate, greu de înţeles sau greşit folosite. Hemingway Editor este o aplicaţie web care te ajută să scrii eficient … din nou, în engleză. 

Pentru cei care vor să se apuce serios de scris

1. Hubspot’s Blog Topic Generator

Dacă ai deja un blog şi nu mai ştii despre ce să scrii, poţi folosi Hubspot’s Blog Topic Generator. Acesta te va ajuta furnizându-ţi câteva idei relevante de titluri pe care să le dezvolţi în articole pentru platforma ta de conţinut. Tot ce trebuie să faci este să adaugi 3 substantive care să aibă legătură cu subiectul despre care vrei să scrii şi aplicaţia îţi va genera 5 idei de titluri pentru articolul tău. Merge cel mai bine în engleză, dar poţi folosi direcţiile de conţinut de acolo şi pentru articole în română (traducând titlurile, evident). 

2. CoSchedule Headline Analyzer

Să te apuci de o platformă de conţinut poate veni din simplă pasiune pentru un anumit subiect. Problema este atunci când vrei să o transformi într-un business de succes. Atunci vei avea nevoie să foloseşti mai multe aplicaţii/tool-uri de analiză. Iar CoSchedule Headline Analyzer ar putea fi unul dintre ele. Acesta îţi analizează headline-urile articolelor şi îţi spune cât de bine ar funcţiona ea în motoarele de căutări. Îţi spun, de asemenea şi cât de eficiente ar putea fi ele în social media, precum şi cât de multe click-uri ar putea atrage. Pare un mic guru al lumii conţinutului digital. Fă-ţi cont şi cere un demo. Testează şi vezi dacă te poate ajuta.  

3. LitLift

Pentru cei care vor să se apuce de scris ficţiune, LitLift este aplicaţia de care aveţi nevoie. Este chiar super cool. O să vă ajute să scrieţi, să vă organizaţi ideile şi să vă găsiţi inspiraţia pentru povestea următoare. După ce v-aţi făcut cont în aplicaţie, o să aveţi acces la foarte multe resurse: schiţe de personaje, generator de idei sau schiţe de poveşti deja construite. 

Şi nu uita … o imagine spune cât o mie de cuvinte

1. Canva

O platformă foarte prietenoasă care te va ajuta să îţi construieşti visualurile de care ai nevoie pentru a atrage atenţia comunităţii tale. De la postări pentru social media, la infografice sau printuri, Canva are tot felul de template-uri gata făcute. Trebuie doar să îţi faci cont şi vei avea acces la foarte multe resurse gratuite. 

2. Piktochart

Tot pentru partea visuală puteţi folosi şi Piktochart. Dacă ai o idee pe care vrei să o accentuezi prin infografice, aici le poţi face foarte uşor, folosindu-te de template-urile deja generate în aplicaţie. De asemenea, Piktochart poate fi folosită şi pentru prezentări sau materiale print (flyere sau alte elemente promoţionale): 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO