Căutare

Share this article

E tânără, are umor şi curaj să îşi pună ideile în practică. Imediat după ce a terminat facultatea a lucrat într-o agenţie de publicitate. Nu i-a fost greu să-şi dea demisia într-o bună zi pentru a deveni freelancer. Aşa a început Lauren Hom să îşi deseneze cariera – literă cu literă.

Lauren Hom este un designer şi caligraf (letterer) din Statele Unite care s-a făcut remarcată datorită lucrărilor sale jucăuşe, bazate pe culori vii şi mesaje inspiraţionale (sau amuzante), care au făcut înconjurul internetului.

A lucrat şi a creat pentru Starbucks, YouTube, Microsoft, Time Magazine sau Time Out New York şi a primit numeroase premii pentru lucrările sale.

Am întâlnit-o săptămâna trecută, la Bucureşti, în cadrul conferinţei pe care a susţinut-o la Visual Playground, un eveniment dedicat tinerilor creativi.

Visual Playground s-a desfăşurat între 7 şi 17 aprilie şi a propus workshop-uri şi training-uri celor interesaţi de typography, ilustraţie, colour management, identity & logo design, web design sau freelancing.

Dar să revenim la povestea tinerei ilustratoare, care a captat audienţa, atât prin lucrările şi sfaturile sale către tinerii pasionaţi de design, cât şi prin umorul său molipsitor.

„Nu mai căutaţi cu îndârjire inspiraţia”, ne-a spus Lauren în cadrul conferinţei Visual Playground. „Be your own Muse!” (fiţi propria voastră muză!) Şi, pe măsură ce îi urmăreşti proiectele, realizezi că are dreptate.

Daily Dishonesty (în traducere liberă „lipsa de onestitate zilnică”) este unul dintre principalele sale proiecte, lucrări care au ajuns virale pe internet. Ideea e simplă, ne-a povestit Lauren, şi s-a înfiripat în momentul în care a realizat că obişnuim să (ne) minţim zilnic sau să (ne) facem promisiuni deşarte. Le-am putea numi „minciuni nevinovate” (white lies). Cu toţii spunem „ajung în 5 minute!”, deşi suntem convinşi că vom întârzia la întâlnire sau promitem „de mâine mă apuc de dietă”, când suntem siguri că va exista o tentaţie apetisantă şi a doua zi.

Lauren a transpus aceste „minciuni” zilnice în postere caligrafice desenate cu mult umor, în stilul care o reprezintă, iar publicul larg (căci internetul are acest dar de a te purta în lumea întreagă) s-a regăsit în „dictoanele” sale amuzante de genul „I’ll go to bed early” („mă voi culca devreme în seara asta”) sau „No, I’m not crying, there’s just something in my eye” („nu, nu plâng, doar mi-a intrat ceva în ochi”). Popularul website Daily Dishonesty s-a transformat recent şi într-o carte bestseller.

Proiectele sale sunt unele foarte personale. De fapt, Lauren îi sfătuieşte pe creativi să găsească mereu inspiraţia în ei înşişi, în lucrurile pe care le fac, în lucrurile care le fac plăcere sau în lucrurile pe care le trăiesc pe propria piele.

Aşa s-a născut un alt proiect de-al său „Ex-boyfriend tears” („Lacrimi după fostul iubit”). Era atât de vizibil că plânsese cu o noapte înainte, încât a simţit nevoia să lipească un post-it explicativ pe sticla de apă. Da, plânsese după o despărţire. Colegii s-au amuzat teribil, şi aşa a hotărât să cumpere domeniul exboyfriendtears.com, unde acum vinde postere sau chiar sticluţe de metal cu mesajul care a stat la baza proiectului.

Următoarea sa iniţiativă a cucerit New York-ul. Şi a pornit de la ce-a de-a doua pasiune a lui Lauren – gastronomia. „Will letter for lunch” („voi scrie pentru un prânz”) a fost cu adevărat o modă printre restaurantele din metropola americană. Lauren a propus proprietarilor de localuri să le scrie cu cretă, caligrafic şi apetisant, tăbliţele cu meniul sau oferta zilei… contra unui prânz. Iar „reţeta” asta i-a adus, pe lângă popularitate, multe zile fără grija principalei mese din ziua respectivă. 🙂

Lista proiectelor captivante pe care Lauren Hom le-a iniţiat pe baza dorinţelor şi pasiunilor sale poate umple zeci de pagini. Însă o să mă rezum să menţionez cel mai recent proiect al său: un an sabatic pentru a călători în toată lumea. Este tot un proiect caligrafic şi de design intitulat „No Photos Please” („fără fotografii, vă rog”). Designerul îşi propune să petreacă un an de zile în jurul lumii – fără să facă fotografii de călătorie. În schimb, va desena şi va caligrafia impresiile pe care i le-a lăsat fiecare oraş în parte. Desigur că aceste ilustraţii se vor transforma, la finalul proiectului, în ilustraţii de călătorie şi chiar într-o carte.

Bon voyage, Lauren! Sunt sigură că această călătorie va aduce cu sine o altă idee de proiect caligrafic!

Puteţi afla mai multe despre proiectele lui Lauren Hom pe Hom Sweet Hom.

Detalii despre Visual Playground: aici

 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO