fbpx

Căutare

Share this article

Pe 9 mai se împlinesc 80 de ani de la prima cursă a maşinii Mercedes-Benz W125, care în 1937 înregistra prima victorie la Campionatul European Grand Prix de la Tripoli. Cu o greutate de 750 de kg, Mercedes-Benz W125 avea să domine acel sezon şi singurul la care a participat pentru simplul motiv că a fost ultima oară când a fost acceptată limita de greutate de 750 de kg la Grand Prix.

În enorm de scurta ei carieră, Mercedes-Benz W125 a câştigat 7 din cele 13 curse ale sezonului din 1937, când, mânată de un motor de 5,6 litri, a atins viteze mai mari de 300 km/h. Mercedes-Benz W125 a fost proiectată în doar câteva luni de Rudolf Uhlenhaut special pentru a concura la sezonul Grand Prix din 1937, când Hermann Lang a câştigat Campionatul European, alţi trei şoferi de Mercedes-Benz W125 clasându-se pe locurile 2,3 şi 4 (cele mai multe curse din Grand Prix au fost câştigate de Rudolf Caracciola).

Foto: Pinterest

Motivul pentru care s-a dorit realizarea acestei maşini a fost acela că antecedenta sa, cunoscută cu numele de Silver Arrow/Săgeata Argintie (denumire primită datorită culorii gri şi a vitezei mari) nu mai făcea faţă autovehiculelor Auto Union, cele mai puternice rivale ale sale. Astfel a fost concepută o Mercedes-Benz W125 mai puternică şi mai performantă (propulsor mai puternic – M 125 de 5,660 cm cubi cu 8 cilindri în linie, compresor mecanic de tip Roots, care dezvolta între 556 şi 585 CP, şasiu cu o rigiditate de trei ori mai mare datorită ţevilori cu secţiune ovală şi circulară – se numărau printre elementele caracteristice).

Foto: Pinterest

 

Pe baza acestui model a fost realizat, apoi, Mercedes-Benz W 125 Rekordwagen, cu o caroserie aerodinamică şi un propulsor mai mare ce dezvolta 736 CP, maşină cu care Rudolf Caracciola a înregistrat două recorduri în 1938.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO