fbpx

Căutare

Share this article
Ai sărit câteva ore de somn şi te trezeşti la birou că nu poţi să rezişti ciocolatelor, biscuiţilor sau covrigeilor? Explicaţia este simplă: privarea de somn creşte concentraţia în sânge de substanţe care te fac să tânjeşti după o mică gustare cu multă sare sau mult zahăr. 
 
Problema a fost studiată de cercetători de la Universitatea din Chicago, care a dtudiat obişnuinţele de somn şi hrană a 14 tineri de 20 de ani. Studiul a presupus analizarea reacţiilor celor 14 tineri în condiţiile în care au avut parte în fiecare noapte în medie de 7 ore şi jumătate de somn, apoi de 4 ore şi jumătate de somn. 
 
În perioada de studiu în care subiecţii erau privaţi de somn, aceştia nu se puteau abţine să nu ronţăie chipsuri şi să nu mănânce prăjiturele ori bomboane, deşi cu numai două ore înainte luaseră o masă consistentă care le acoperea 90% din necesarul zilnic de calorii. Acest comportament tindea să se petreacă mai des mai ales în primele ore ale serii, ceea ce creştea posibilitatea de a lua în greutate. 
 
Cu alte cuvinte, dacă ai dormit suficient, rezişti mai uşor tentaţiei de a te repezi în mici gustări care să îţi ofere mare satisfacţie într-un timp foarte scurt. Dacă nu ai dormit suficient însă, este cu atât mai probabil să nu poţi controla mecanismele de obţinere a gratificaţiei imediate. Şi, în timp, s-ar putea să adaugi câteva kilograme din mai nimic. 
 
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO