Căutare

Share this article

Ador plecările astea rapide, parcă furate, care duc în cele mai neaşteptate locuri. De data asta, am trăit o experienţă despre care vreau să vă vorbesc, pentru că a fost una multiculturală, plină de diversitate, culoare şi putere. S-a petrecut pe durata a două zile, în Lausanne, Vevey şi zona Neuchatel.

Am descoperit pentru început, în prima zi, un hotel care m-a emoţionat. Este situat în Lausanne şi a fost construit în 1909. Se numeşte Royal Savoy, are 5 stele şi a fost închis în 2009 – deci după 100 de ani de funcţionare. De atunci până acum câteva luni a fost renovat şi abia redeschis publicului. Am avut ocazia să îl cunosc pe general managerul acestui hotel, Alain Kropf. Mi-a mărturisit că astăzi există atât de multe hoteluri de 5 stele, dar că diferenţa dintre ele o va face felul în care va fi tratat clientul, felul în care el se va simţi special când le trece pragul. Cum ar spune japonezii – omotenashi – adică acel fel de ospitalitate pe care numai în Japonia o poţi simţi, atunci când oaspetele devine mai important decât gazda, când devine un stăpân răsfăţat al unui loc pe care nu-l deţine…

Şi, ca să mă bucur de acest tratament special, am dat curs invitaţiei de a vedea un muzeu deschis de curând, „Lumea lui Chaplin”, situat în Vevey, localitatea unde actorul a locuit în ultimii 25 de ani împreună cu preaiubita sa soţie, Oona O’ Neill, şi cei 8 copii ai lor.

În studioul de lângă casa lui Charlie Chaplin am avut şansa să văd „Friday Night” şi „Messiah”, două scurtmetraje realizate de tinerii regizori Alexis Michalik şi Damian Walshe-Howling, filme ale căror premiere mondiale avuseseră loc doar cu câteva zile înainte în Japonia şi Australia. Apoi am trăit experienţa uluitoare de a intra în muzeu direct din sala de cinema. S-a ridicat ecranul şi ne-a dezvăluit „o stradă” ruptă, parcă, din filmele celebrului actor. Aşa am pătruns în muzeul lui Chaplin, în care am descoperit scene din filme reproduse cu ajutorul statuilor de ceară, al decorurilor, al costumelor şi obiectelor din faimoasele pelicule. Întregul muzeu era plin de plasme pe care rulau la nesfârşit imagini memorabile: celebrul mers al actorului, florăreasa oarbă, frizerul, poliţistul, copilul… Dacă ajungeţi prin zonă, nu rataţi această experienţă!

A fost o primă zi plină, aşa cum avea să fie şi a doua: conducând un Lexus 600h, am ajuns la Muzeul Nestle (sau Nest), clădit pe casa celui care a construit acest brand acum 150 de ani, apoi la sediul Tag Heuer (şi acesta cam de pe la 1860), unde am cunoscut oameni cu mâini şi ochi de roboţi, care reuşesc să facă mici capodopere de sute de mii de euro. Manufacturieri de lux sau takumi – dacă ar fi să păstrez paralela japoneză.

Ziua s-a încheiat la hotelul Palafite din Neuchatel, construit cu îndrăzneală pe câţiva piloni, deasupra lacului cu acelaşi nume. Camerele aveau vedere la apă: nu existau perdele sau draperii decât pentru a întârzia lumina soarelui dimineaţa şi nu pentru a te feri de vreo privire curioasă de vizavi. Asta pentru că vizavi… nu exista… Lacul se întindea pe kilometri întregi, până la munţii pe care îi bănuiai foarte înalţi, dar pe care ceaţa nu-i dezvăluia în totalitate…

Seara s-a terminat cu o experienţă acustică oferită de Mark Levinson, unul dintre cei mai apreciaţi creatori de aparatură audio high-end, care reuşeşte să creeze sunetul perfect şi într-o casă, dar şi într-o maşină. Cele două branduri, Levinson şi Lexus, lucrează împreună pentru un sunet impecabil în interiorul oricărui model auto al mărcii japoneze. Şi, ca experienţa să fie completă, după ce am studiat şi ascultat jazz urmărind cu atenţie toate instrumentele, am ieşit din sala unde au fost prezentate standardele de sunet pe terasa hotelului, unde trupa cânta live aceeaşi melodie…

După această scurtă dar intensă călătorie, am rămas cu ideea că luxul nu mai este înţeles doar prin deţinerea unei maşini, de pildă, ci şi prin înţelegerea şi asocierea unei experienţe acestei „posesii”. Pot spune că am trăit o experienţă de 5 stele pe care o recomand celor care au curiozitatea de a explora mai mult decât puterea unui motor hibrid sau fineţea desăvârşită a unui interior de maşină. O experienţă descrisă cel mai bine în limba celor care au inventat conceptele omotenashi şi takumi, pe care le-au aplicat mărcii lor auto de lux pe care de 26 de ani încoace o plasează dincolo de prezent, în #anticipation.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO