Căutare

Share this article

Odată cu lansarea primului model, în 1998, Lexus RX s-a dovedit a fi extrem de apreciat în rândul celor care îşi doreau confortul unui model sedan premium, combinat cu flexibilitatea unui vehicul sport-utility, alăturate într-un concept elegant şi atrăgător. Îmbinarea liniilor tăioase cu cele curbate, ce definesc noul RX în întregul lui, reprezintă o evoluţie îndrăzneaţă în stilul modelului.
 
Mai mult decât atât, acest model atemporal – ce este totodată şi cel mai bine vândut din gama SUV-urilor de lux – îşi îmbunătăţeşte performanţele prin noile sisteme de propulsie hibridă şi benzină, tehnologii sofisticate de siguranţă şi prin caracteristici tehnologice menite să sporească nivelul de confort, totul pentru a oferi cel mai bun vehicul sport-utility al mărcii Lexus de până acum.
„Cu noul RX am împins limitele design-ului îndrăzneţ şi unic Lexus, continuând să dezvoltăm valorile de pionierat ale generaţiilor RX anterioare”, spune Takayuki Katsuda, RX Chief Engineer.
Atunci când a venit momentul proiectării noului model RX, dorinţa echipei de design a fost crearea un model mai îndrăzneţ, cu o caroserie mai puternică decât cea a modelului anterior, păstrând intact, în acelaşi timp, caracterul elegant şi luxos, amplificând în schimb trăsăturile ergonomice. Mixul dintre liniile tăioase, ca ale unui diamant, cu cele curbe ale noului RX, continuă să dezvolte dialectul recognoscibil al designului caroseriilor exterioare ale nou lansatelor modele Lexus (IS, NX şi RC în special). 
 
O puternică declaraţie vizuală
Partea frontală a noului RX este caracterizată de o variantă amplificată a grilei fusiforme – emblematică pentru Lexus – cu o bordură cromată şi faruri LED triple în forma literei L. Împreună cu noile faruri de ceaţă LED ce încadrează blocul optic, noul RX emană o aură elegantă şi futuristă în acelaşi timp. 
Tema designului părţii frontale cu grila fusiformă a noului RX se regăseşte şi în modul în care a fost desenată partea din spate a maşinii, oferind un nivel ridicat de echilibru estetic şi de consistenţă a caracterului vehicului per ansamblu. Într-o notă particulară sunt stâlpii camuflaţi, ce redau senzaţia unui plafon plutitor, efect nemaiîntâlnit până acum la vreun model Lexus.
Alte caracteristici exterioare ale noului model RX sunt farurile LED ce reglează în mod automat poziţia şi intensitatea luminilor în funcţie de condiţiile de drum, o nouă redesenare a trapei panoramice, barele de plafon solide şi mânerele iluminate ce încorporează Sistemul Smart Entry. De asemenea, în paleta de culori au fost adăugate trei noi culori exterioare: negru grafit, maro cupru şi albastru închis. 
 
Dimensiuni reimaginate într-un pachet îndrăzneţ şi elegant
Deoarece posesorii generaţiei curente de RX susţin că dimensiunile exterioare ale vehicului sunt ideale pentru nevoile lor zilnice de transport, designerii Lexus au făcut o prioritate din păstrarea relativ intactă a dimensiunilor caroseriei, redirecţionându-şi energia spre îmbunătăţirea aspectului exterior. Noul RX are exact aceeaşi înălţime (1690 mm pentru versiunea pe benzină, 1685 mm pentru RX 450h) şi o uşoară creştere a lăţimii per total (până la 10 mm, rezultând 1895 mm), în timp ce lungimea a crescut cu 120 mm, ajungând la 4890 mm. Ampatamentul a crescut cu 50 mm, ajungând la 2790 mm, rezultatul fiind o creştere a spaţiului pentru picioare, dar fără a modifica dimensiunile portbagajului. De asemenea, garda la sol este mai mare cu 10 mm, în ciuda faptului că înălţimea este neschimbată în  raport cu cea a modelului anterior. 
 
Aerodinamică îmbunătăţită
Noi elemente aerodinamice au fost încorporate în forma exterioară a noului RX. Aceste îmbunătăţiri nu au crescut doar coeficientul aerodinamic al vehiculului (acum la 0,33), ci au reuşit să asigure atât un grad mai mare de stabilitate, cât şi un nivel redus al zgomotului în cabină. Sistemul de propulsie: noul Lexus RX oferă două variante de motorizare: RX 450h, echipat cu un motor hibrid V6 de 3.5 litri pe benzină cu injecţie directă, cuplat la o cutie de viteze automată cu variaţie continuă şi RX 200t, echipat cu un motor de 2.0 litri turbo pe benzină cu injecţie directă, 4 cilindri în linie şi o cutie de viteze automată cu 6  trepte.
Ca şi la exterior, interiorul noului RX reflectă o balanţă impecabilă între funcţionalitate şi lux. 
Pasagerii sunt înconjuraţi de materiale rafinate în interiorul habitaclului ce emană un nivel sporit de calitate şi este construit printr-o măiestrie a detaliilor. Interiorul este reconfigurat şi redesenat pentru a crea un echilibru între spaţialitatea şi intimitatea habitaclului şi se dovedeşte a fi ideal pentru şofer cât şi pentru pasageri din perspectiva confortului, oriunde s-ar aşeza. 
 
 
Fiind o trăsătura emblematică a designului Lexus încă de la lansarea mărcii, scaunele din noul RX sunt desenate pentru o ergonomie de excepţie îmbinând perfect confortul cu accesibilitatea şi eleganţa. La construcţia scaunelor s-a folosit un model vertical unic cusut manual pentru un rezultat estetic şi foarte durabil. Atât scaunul şoferului cât şi cel al pasagerului din faţă sunt prevăzute cu o taietură estetică plăcută, ce se asortează cu modelul ornamentului aplicat pe interiorul uşii.
Comparabil ca mărime cu modelul anterior de RX, noul model este prevăzut cu un portbagaj foarte încăpător în care pot intra până la 4 valize mari sau multiple seturi de golf. Sub podeaua portbagajului se află un spaţiu de depozitare pentru roata de rezervă cu cric şi unelte sau un kit de reperare a cauciucurilor ce pot suferi  înţepături in timpul deplasării.
 
O noutate la modelul din acest an este sistemul inteligent pentru acţionarea automată a  haionului fără contact, o premieră pentru Lexus, ce permite utilizatorilor să deschidă haionul prin apropierea de emblema Lexus. Acest sistem este extrem de util  atunci când utilizatorul are ambele mâini ocupate, deoarece recunoaşte proximitatea cotului sau a mâinii  
Designerii şi inginerii Lexus au acordat o deosebită atenţie redesenării aspectului consolei centrale redesenate a noului RX, ceea ce a condus la o îmbunătăţire în folosirea schimbătorului de viteze, a suporturilor de pahare şi a accesării spaţiilor de depozitare. 
În plus faţă de performanţele şi calităţile excepţionale, platforma modelului RX a fost creată pentru a contribui proactiv la susţinerea şi conservarea mediului, prin eliminarea materialelor dăunătoare din componenţa motorului (plumbul şi cromul hexavalent) şi prin utilizarea materialelor plasticelor reciclabile Super Olefin Polymer, folosite la producerea întregii caroserii. 
 
Toate modele RX F SPORT beneficiază de o excelentă manevrabilitate, mulţumită în mare parte sistemului de suspensii adaptive, Adaptive Variable Suspension (AVS) care controlează forţa de amortizare pentru fiecare roată în parte, în funcţie de suprafaţa sau condiţiile de drum şi a setărilor şoferului şi a Sistemului de Stabilizare Activ/Active Stabilizer System ce corectează ruliul in cazul apariţiei denivelărilor pe drum. De asemenea, generatorul de sunet îmbunătăţeşte experienţa de drum a modelului F SPORT, folosind pulsaţiile de admisie a aerului pentru a regla zgomotul motorului în crearea unor frecvenţe ce sunt percepute agreabil de către ureche în timpul accelerării pe gama de rotaţii medii spre ridicate.
Prezentat la nivel global ca echipament standard sau opţional, Lexus Safety System + integrează câteva dintre tehnologiile active de siguranţă existente, dezvoltate de Lexus. 
 
Lexus Safety System + este cel mai avansat şi complet set de siguranţă activ de acest gen, disponibil la oricare dintre vehiculele de lux crossover din segmentul său. Scopul major al Lexus Safety System + este acela de a progresa treptat în sensul eliminării rănirilor din timpul accidentelor auto. 
Iubitorii de muzică vor fi încântaţi de cele 15 difuzoare ale sistemului Mark Levinson Premium Surround System (ML), disponibile împreună cu tehnologia avansată Clari-Fi pentru compresia muzicii, care îmbunătăţeşte caracteristicile frecvenţei, intervalul dinamic, tensiunea tonurilor joase şi redarea detaliată a surselor audio comprimate, precum MP3. Sistemul ML beneficiază de tehnologia Green Edge, ce foloseşte boxe cu o eficienţă ultra ridicată, pentru a dubla ieşirea de sunet folosind acelaşi consum de energie, în comparaţie cu sistemele convenţionale – şi a trăsăturii habitaclului care aduce conul de sunet al gamei înalte şi medii cât mai aproape posibil pentru a realiza o conexiune fină între sunetele din gama înaltă şi medie. 
 
Modelele Hibrid Lexus sunt sinonime cu calitatea legendară, fiabilitatea, durabilitatea, fapte certificate de numeroase premii de anduranţă, dar şi de vânzarea a peste 750.000 de modele hibrid Lexus în toată lumea. Bateria hibrid nu are nevoie de reîncărcare sau mentenanţă, este uşoară, ocupă un spaţiu minim, fără să diminueze spaţiul pentru bagaje şi este proiectată să aibă o durată de viaţă egală cu cea a autoturismului în ansamblu.
Pentru o siguranţă sporită în ceea ce priveşte funcţionarea impecabilă a bateriei sistemului hibrid, Lexus oferă clienţilor săi serviciul exclusiv: 10 ANI HYBRID BATTERY CARE (10 ani de acoperire extinsă pentru bateria sistemului hibrid).
 
Toate maşinile Lexus beneficiază începând cu 1 noiembrie 2015 de cea mai lungă perioadă de garanţie existentă în România în piaţa premium: 6 ani sau 200.000 km, prima condiţie îndeplinită.
 
Lexus Euro Assistance reprezintă cel mai cuprinzător pachet de mobilitate din piaţă inclus la livrarea unui model nou (criteriu combinat de acoperire şi durată).
Cei 6 ani de Lexus Euro Assisstance vin în completarea celor 6 ani garanţie oferiţi de Lexus în România.
Lexus Euro Assistance este disponibil şi pentru autoturisme Lexus rulate care nu au atins vechimea de 10 ani, dar contra cost.
 
 
 
 
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO