fbpx

Căutare

Share this article

Muzica este inspiraţia cheie pentru toate aromele Jusbox, un brand exclusivist de parfumuri, lansat de Chiara Valdo şi fratele său, Andrea Valdo. Aretha Franklin, Bob Dylan sau Freddie Mercury sunt doar câţiva dintre renumiţii artişti care i-au inspirat în crearea unor arome desăvârşite. Eu am testat fiecare parfum din sticluţele cu design aparte, care amintesc de discurile de gramofon, şi mi-a fost greu să-mi aleg preferatul. Însă după ce Chiara mi-a povestit în detaliu despre fiecare în parte, am ştiut care mă reprezintă cel mai bine. În plus, am aflat şi câteva trucuri, pe care te invit să le descoperi în interviul de mai jos:

Chiara Valdo. Foto: PR

Ce au în comun muzica şi parfumurile?

Chiara: Asemenea unui muzician, un parfumier se foloseşte de note pentru a compune o armonie, pentru a transmite o emoţie. Fiecare creaţie olafactivă Jusbox este inspirată de un artist din generaţia celor care au reuşit să îşi pună amprenta asupra societăţii. Cea mai recentă lansare, Feather Supreme, o are ca muză pe Aretha Franklin, Beat Café este prima noastră creaţie şi este inspirat de Bob Dylan şi de cultura folk a anilor 1950, 14 Hour Dream evocă sfârşitul anilor 1960, amintind de muzica celebrei formaţii Pink Floyd, Use Abuse este reprezentativ pentru anii 1980, dominaţi de melodiile lui Freddie Mercury, Black Powder este inspirat de Kurt Cobain, iar Micro Love are ca laitmotiv anii 1990 şi formaţia U2.

A ce miros parfumurile Jusbox?

Beat Café este un parfum condimentat, vei regăsi în el multe dintre aromele prezente într-o cafenea, la începutul anilor 1960: coniac, alături de piele şi tutun, completate de coriandru, piper negru, vetiver şi cedru. 14 Hour Dream este un parfum al contrastului dintre vanilie şi paciuli. În acea perioadă, aroma de paciuli era des folosită, mai ales fiindcă ascundea mirosul de droguri. Use Abuse este despre vremuri înfloritoare, despre consumerism şi exces. Miroase a tuberoză, combinată cu mandarină, iasomie şi bujor. Micro Love este inspirat de atmosfera de la un concert U2, din turneul Zoo TV din 1992/93, la care am participat împreună cu fratele meu. Atmosfera de acolo era absolut fascinantă, tehnologia folosită era impresionantă pentru începutul anilor 1990. Te captiva, te uimea, frenezia imaginilor şi a sunetelor estompa graniţa dintre realitate şi ficţiune. Iar numele parfumului vrea să le reamintească oamenilor că nu trebuie să se lase copleşiţi de tehnologie, ci să rămână fideli sentimentelor. Parfumul conţine note ozonice, măr, neroli, violete, scorţişoară şi salvie. Iar pentru Black Powder, Julien Rasquinet a folosit note de coacăze negre şi piele pentru o aromă intensă, profundă şi misterioasă, singurul parfum din colecţie care este stabil, adică miroase la fel ca atunci când l-ai aplicat şi peste câteva ore.

Cum aţi ales esenţele reprezentative pentru fiecare parfum în parte?

Simţul olfactiv are capacitatea magică de a readuce la viaţă cele mai ascunse emoţii şi amintiri. Dintre toate simţurile, este cel mai puternic şi misterios. Amintirile, emoţiile şi senzaţiile fac parte din lista vastă a ingredientelor care inspiră un parfumier. Am vrut ca oamenii să înţeleagă lumea parfumurilor prin intermediul unei arte care este aproape de sufletul lor – muzica. De exemplu, pentru Feather Supreme, parfumierul Dominique Ropion a creat o compoziţie foarte feminină, ce te duce cu gândul la dansul elegant şi senzual al unei pene în aer: se deschide cu note de mandarină, bergamotă şi măr, urmate de o “inimă” florală, cu arome  de trandafir, ylang-ylang, iasomie şi tuberoză. Caracterul sofisticat şi puternic este conferit de notele aparte de paciuli, labdanum şi mosc. Concentraţia parfumurilor pleacă de la 18% şi poate ajunge la 24% (aceasta fiind cea mai mare) iar sticlele au 78 de ml, asta pentru că am vrut să ne inspirăm din primul disc de vinil, care avea 78 rpm.

Este adevărat că este indicat să alegem anumite parfumuri în sezonul rece şi altele în cel cald?

Sincer, eu nu cred asta. Desigur, există arome care sunt influenţate de climă. De exemplu, notele intense pot fi uşor agresive într-o zi extrem de călduroasă. Dar, aşa cum asculţi diverse melodii în funcţie de stare, tot la fel poţi utiliza şi parfumurile.  Din perspectiva tehnică, nu există parfumuri pe care trebuie să le foloseşti iarna sau altele pe care este recomandat să le aplici vara.  Din acest punct de vedere, se aseamănă foarte bine cu muzica, fiindcă parfumul este un obiect intim şi reprezentativ.

Dar despre felul în care trebuie să ne parfumăm ce poţi să-mi spui?

Gestul de a te parfuma este la fel de intim ca şi parfumul în sine. Îl poţi aplica acolo unde îţi simţi pulsul, fiindcă temperatura uşor ridicată din acea zonă ajută la o evaporare mai rapidă a alcoolului. Dar acesta poate fi pulverizat şi pe haine, pe eşarfe, în interiorul genţii. Contează mai mult cum îţi place să-l simţi, dacă vrei o aromă subtilă sau una care să te învăluie.

Cum ar trebui să procedăm atunci când vrem să oferim un parfum în dar?

Dacă persoana căruia vrei să i-l oferi este una apropiată, atunci alegerea poate fi destul de uşoară. Fiindcă o cunoşti, ştii ce personalitate are, ce pasiuni, poate chiar ce foloseşte sau ce-şi doreşte. Dacă vrei neapărat să dăruieşti un parfum cuiva mai puţin apropiat, alegerea poate fi destul de dificilă. Va trebui să ştii ce tip de personalitate are, unei persoane timide nu o să-i placă un parfum intens, cu note puternice. Aşa că poţi opta pentru ceva mai subtil.

Parfumurile Jusbox sunt disponibile în exclusivitate în parfumeriile Beautik Haute Parfumerie şi pe beautik.ro (728,99 lei⁄fiecare).

 

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO