Căutare

Share this article

Seria  Jazz Nouveau din Control Club continuă şi în 2018 cu nume importante ale jazz-ului contemporan: Jojo Mayer/Nerve, Oregon, Bugge Wesseltoft & Christian Prommer, Mary Halvorson’s-Code Girl, Kneebody, Malox, Kuhn Fu, Iordache şi Buttering Trio vor concerta în Bucureşti în prima parte a anului.

Jazz Nouveau a debutat în acest an cu trupa israeliană Alaska Snack  Time, care a concertat în ianuarie pentru prima dată în România.

Pe 12 februarie, o nouă premieră în ţara noastră,  trupa americană Kneebody.  Activi din 2001, Kneebody este o prezenţă aparte în peisajul muzical. Comparaţi cu Radiohead pentru peisajul sonor intens, cu Queens of The Stone Age pentru energia debordantă sau cu Brad Mehldau pentru profunzimea armonică şi libertatea improvizatorică, Kneebody este un grup ce nu trebuie ratat live.

Tot în februarie, pe 26, este rândul unui grup tânăr şi avangardist, plin de o energie nebună. Malox vin din Israel şi au deja trei albume. Muzica lor versatilă cu influenţe punk, klezmer, rock, polka sau jazz, virtuozitatea instrumentiştilor şi dansul neobosit ce se încinge la concerte fac din Malox un grup de care publicul se îndrăgosteşte la prima întâlnire.

Pe 12 martie la Jazz Nouveau concertează celebrul grup Oregon. Cu  30 de albume în discografie,  putem spune că muzicienii americani şi-au pus amprenta definitiv în istoria jazz-ului mondial.

Cu siguranţă cel mai cunoscut membru al grupului format în 1970 este Ralph Towner, chitaristul şi liderul Oregon, considerat de comunitatea muzicală un adevărat vizionar. Lista colaborărilor sale este plină de nume cunoscute: Jan Garbarek, Keith Jarret, Gary Burton sau John Abercrombie

Oregon, adică Ralph Towner (chitară), Paul McCandless (oboi), saxofon, Paolino Dalla Porta (contrabas), Mark Walker (tobe, percuţii) îşi vor prezenta în Control Club cel mai recent disc.

Pe 19 martie va concerta în premieră în România Mary Halvorson’s-Code Girl. Originară din Statele Unite, chitarista Mary Halvorson este considerată de unii critici cea mai puţin previzibilă improvizatoare. Viitorul chitarei în jazz începe cu ea, spun alţii. Cu 30 de albume la activ şi colaborări cu Marc Ribot sau Trevor Dunn nu avem multe motive să ne îndoim de aceste concluzii. Surprizele plăcute nu se opresc însă aici. Quintetul instrumentistei mai are un membru deja celebru, trompetistul american Ambrose Akinmusire. Cooptat de Steve Coleman într-un turneu european pe când avea doar 19 ani, câştigător al Thelonius Monk International Jazz Competition, Akinmusire este un intrumentist a cărui prezenţă în grupul lui Mary Halvorson constituie un eveniment în sine.

Pe 16 aprilie, grupul Iordache va concerta la Jazz Nouveau în Control Club. Prezenţă constantă pe scena muzicală autohtonă, Mihai Iordache a început să cânte la saxofon începând cu anii ’90.

Studiază improvizaţia cu regretatul pianist Marius Popp, şi saxofonul cu Garbis Dedeian, cel mai respectat saxofonist din România la acea vreme.

Pe parcursul carierei, prolificul muzician a colaborat cu Timpuri Noi, Harry Tavitian, Vlaicu Golcea, Marta Hristea, Lucian Ban, Sorin Romanescu, Kumm şi lista poate continua. Mihai Iordache  va avea alături pe scena din Control Club instrumentişti extrem de cunoscuţi şi de apreciaţi pentru versatilitate şi creativitate, cu o susţinută activitate concertistică: Tavi Scurtu-tobe, Adi Stoenescu-clape, Dan Mitrofan-chitară, Michael Acker-bass.

Pe 23 aprilie, în premieră în România, pe scena din Control va urca grupul Buttering Trio. Cei trei artişti şi producători originari din Tel Aviv – Rejoicer (sintetizator), Beno Hendler( fost basist şi în cunoscutul grup de hip-hop-world music Balkan Beat Box) şi KerenDun (voce) – au debutat în 2013 cu albumul Toast, material inspirat puternic de trupele trip-hop,  Portishead în special. Încă de la început, trupa şi-a propus să aducă  armonie prin muzica şi versurile lor într-o regiune greu încercată. Influenţaţi artistic de Frank Zappa, „Grandmaster of all things out there”, cum îl portretizează grupul, Buttering Trio îşi definesc concertele ca pe o călătorie psihedelică în propriul subconştient.

Pe 30 aprilie, chiar de Ziua Internaţională a Jazz-ului concertează un grup foarte aşteptat în Bucureşti, Jojo Mayer/Nerve. Considerat unul dintre cei mai inovatori baterişti din lume, elveţianul mutat în New York este faimos pentru integrarea în jazz a influenţelor drum and bass sau jungle. Tehnica sa ce a influenţat o generaţie întreagă de instrumentişti i-a adus în 2014 includerea de către Modern Drummer Magazines pe lista 50 Greatest Drummers of All Time.

Pe 7 mai, o alta premieră soseşte din Olanda, grupul Kuhn Fu. Cu un chitarist neamţ, un basist  turc, un clarinetist israelian si un baterist englez, muzica Kuhn Fu are tot ce-i trebuie pentru o experienţă live spectaculoasă: groove, umor, virtuozitate, plus un mix irezistibil de jazz, punk, psihedelic rock, muzică clasică sau blues.

Pe 21 mai, tot în Control, vine reputatul pianist norvegian Bugge Wesseltoft, de data aceasta alături de bateristul american Christian Prommer. Pe de o parte îl avem pe Bugge Wesseltoft, cu o muzică plină de lirism inspirată de Bill Evans sau Herbie Hancock, dar şi de melancolia scandinavă, de cealaltă avem energia şi groove-ul unui baterist, dj şi producător de anvergură, Christian Prommer.

Considerat un pianist de excepţie încă din anii 90, Bugge Wesseltoft a colaborat cu nume ca Jan Garbarek, Sidsel Endresen, Terje Rypdal sau Dhafer Youssef.

Concertele din seria Jazz Nouveau au loc la ora 20:00 în clubul Control. Accesul publicului se face de la ora 19:30. Biletele costă între 35 şi 50 de lei şi se găsesc online pe www.eventbook.ro. Detalii pe pagina Jazz Nouveau.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO