Căutare

Share this article

Amazon a pornit sub numele de Cadabra în 1994, fondatorul companiei fiind Jeff Bezos. Un an mai târziu, 1995, a apărut inline amazon.com. Ceea ce a debutat ca o librărie online, astăzi s-a transformat în cel mai mare retailer de pe planetă. Compania a devenit la fel de mare precum râul Amazon, de la care şi-a inspirat numele.

Ce a făcut amazon.com astfel încât la nivel global să devină cel mai bun loc de unde să cumperi bunuri online? A fost orientarea către client şi predicţia corectă a trendului către cumpărăturile online în viitor.

Planul de business iniţial al lui Jeff Bezos a fost de la bun început diferit de al celorlalţi. La începutul secolului 21 când multe companii de e-commerce nu puteau supravieţui, Amazon conducea piaţa la numai câţiva ani de la lansare. Planul de business al lui Bezos a funcţionat şi în scurt timp, pe amazon.com putea cumpăra de la CD-uri cu muzică, software, unelte, jucării, articole sportive şi chiar alimente. Însă cea mai mare inveţie a lui Amazon a fost suportul Kindle pentru cărţi, ce a fost lansat în Noiembrie 2007.

Foto: Hepta

Fiind uşor de folosit şi cu disponibilitatea pentru online a marilor edituri ce creştea de la zi la zi, consumatorii au schimbat uşor şi confortabil cărţile cu coperţi greoaie pe e-books. Kindle a contribuit enorm la succesul pe care Amazon îl are astăzi.

Însă ceea ce a făcut diferenţa în creşterea profitului companiei Amazon, astfel încât în 2012 acesta să ajungă la 61 de miliarde de dolari cu 97.000 de angajaţi, a fost de fapt experienţa clientului la livrarea produsului. Ideea genială a lui Jeff Benzos a fost aceea de a reduce cheltuielile de marketing şi de a investi în mulţumirea clientului. A tăiat costurile de advertising şi astfel a oferit free shipping pentru clienţii săi.

Frre Shipoing şi cel mai mic preţ de pe planetă pentru un produs este o opţiune imposibil de ignorat pe piaţă. Toată lumea a fost atrasă să cumpere de pe Amazon. Iar secretul acestui business este per total menţinerea unei relaţii bune cu clientul.

Există povestea unui bărbat care a vrut să-i facă o surpriză fiului său şi să-i cumpere cadou un PS3. După 4 zile, fiind că nu l-a primit, a sunat reprezentantul firmei în relaţia cu clienţii şi i-a spus întreaga poveste. Iar acesta din urmă l-a asigurat că a doua zi va primi coletul. Când bărbatul a întrebat cât trebuie să plătească pentru acest lucru, reprezentantul a spus „nimic”. A doua zi bărbatul a publicat un articol în New York Times, ce a fost citit de milioane de potenţiali clienţi.

Aşa lucrează Amazon şi pentru această atitudine a ajuns acolo unde nici o altă companiei nu a reuşit. Amazon se bazează pe review-urile pozitive şi pe recomandarea transmisă din gură în gură de către clienţi. Acest lucru ajută milioane de alţi oameni să ia decizia corectă, iar la sfârşitul zilei să fie satisfăcuţi de cumpărăturile făcute.

Amazon este lider în inovaţie şi este primul care a simplificat lucrurile şi le-a făcut atractive pentru clienţii săi.

Furnizează o opţiune de a crea o listă de dorinţe şi de asemenea sugerează produse de care ai putea fi interesat pe baza serviciilor şi produselor cumpărate anterior.

Astăzi Amazon oferă servicii de stocare şi de baze de date pe cloud precum şi steaming de filme şi muzică pe baza unui abonament plătit anual. Amazon le oferă oamenilor opţiunea de a-şi vine lucrurile folosind platforma sa.

Amazon a fost compania care a înţeles cu adevărat nevoile consumatorului şi a arătat cum se face business în cea mai vastă manieră.

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO