Produse care ţin la sănătatea ta. Sau cum să te păcăleşti singur, pe banii tăi - LIFE.ro

Căutare

Share this article

Vă aduceţi aminte de povestea aceea cu fermierii care puneau ochelari coloraţi vacilor ca să li se pară iarba mai bună şi mai verde (o fi adevărată povestea?)? Ei bine, acum li se întâmplă chiar oamenilor „păcăleala” asta. Şi, culmea, pe banii lor! Şi nu mă înţelegeţi greşit, departe de mine gândul de a aduce epitete bovine oamenilor! Însă am descoperit două produse recent lansate pe piaţa de larg consum care s-ar încadra fix în ideea „ochelarilor verzi”.

Desigur, povestea produselor, cel puţin aşa cum o comunică oamenii de marketing, porneşte de la un principiu sănătos. Şi la propriu, şi la figurat. Ambele merg pe ideea de a încuraja oamenii să ia decizii (bune) în ceea ce priveşte dieta lor.

În primul caz e vorba despre apă. De câte ori n-am auzit în ultimul an „minim 2 litri pe zi!”? Ei bine, asta îşi propune şi compania care a scos pe piaţă „The Right Cup” – nici mai mult nici mai puţin decât un recipient din care să bei apă… prefăcându-te că bei suc!

Pare o poveste de păcălit copiii, însă compania a creat acest produs mai ales pentru oameni mari. Cana este formată din „două straturi”, unul transparent şi unul colorat în nuanţele celor mai cunoscute sucuri de pe piaţă. Mai mult de atât, stratul colorat este realizat dintr-un plastic special (formulă patentată), care încorporează gustul şi mirosul fructelor sau al sucurilor obişnuite (Cola, portocale, mere, piersici, struguri), astfel încât, în momentul în care sorbi din această cană, receptorii vor simţi aceşti stimuli şi vor transmite creierului informaţia greşită. Sau, mă rog, cea dorită, aceea că nu bei apă – nu, nu! – ci sucul favorit!

Producătorii spun că substanţele care dau aroma plasticului sunt aprobate de către organizaţiile de sănătate publică şi că acest produs poate ajuta şi persoanele cu diabet, determinând creierul lor să creadă că îşi iau o doză de zahăr. Proprietăţile cănii aromate durează aproape un an, iar producătorii recomandă spălarea manuală şi depozitarea cu gura în jos pentru o mai bună păstrare a aromelor. The Right Cup costă 40 de dolari şi o puteţi cumpăra de pe www.therightcup.com.

Studioul Playfool, un startup londonez iniţiat de Daniel Coppen şi Saki Maruyama, studenţi la Royal College of Art and Imperial College London, vrea nu doar să avem o dietă echilibrată, ci şi să salvăm planeta în acelaşi timp.

Principiul pe care se bazează produsul lor porneşte de la ideea – deloc neglijabilă! – a epuizării resurselor alimentare la nivel global în contextul schimbărilor climatice şi al demografiei în creştere. Soluţia pe care o propun cei doi este un set de tacâmuri pentru larg consum care să ne păcălească atunci când ne aşezăm la masă, şi în loc să mâncăm o cină întreagă, spre exemplu, să fie nevoie doar de jumătate.

Setul Half/Full cuprinde lingură, cuţit, furculiţă, un bol, o farfurie şi un pahar, toate cu un design „jucăuş” – cu oglindă încorporată. Da, aţi citit bine. Practic o oglindă aşezată (orizontal sau vertical) pe farfurie va crea iluzia că aveţi o porţie îndestulătoare. În realitate veţi mânca mult mai puţin. Soluţia găsită de cei doi se aplică – în mod ciudat – chiar şi lingurii, care pare un instrument ciudat, venit de undeva din viitor (părerea mea!).

Nu prea înţelegeţi cum aţi putea să vă păcăliţi în aşa hal? Nici eu! Mai ales că soluţia oglinzii este uşor forţată, dacă nu chiar „artificială” de-a dreptul, indiferent că cei doi au cele mai bune intenţii şi că îşi bazează designul pe un studiu al universităţii din Tokyo legat de comportamentele alimentare.

„Deşi conceptul încă nu este testat la scară largă, noi credem că Half/Full are capacitatea de a schimba în bine obiceiurile noastre alimentare şi în acelaşi timp pot avea un impact vizual, oferind oamenilor posibilitatea de a conştientiza efectele schimbărilor climatice”, spun cei doi iniţiatori ai proiectului. Găsiţi detalii despre Half/Full în video-ul de mai jos şi pe www.studioplayfool.com.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO