HealthPeople Stories
Sfaturi de îngrijire orală de la Dr. Șerban Atanasiu, stomatologul străinilor ce vin să se trateze în România
În primul rând, este foarte important periajul de minim 2 ori pe zi, apoi dușul bucal și nu în ultimul rând, controlul periodic la 6 luni.
Ramona Raduly
|Reading time: 6 mins
În primul rând, este foarte important periajul de minim 2 ori pe zi, apoi dușul bucal și nu în ultimul rând, controlul periodic la 6 luni.
Ramona Raduly
|Reading time: 6 mins
Share this article

Dr. Șerban Atanasiu, ultraspecializat în implantologie și este considerat stomatologul străinilor, care aleg să vină în România pentru a-și rezolva problemele dentare. De ce? El consider că pe lângă prețul mult mai bun decât în alte țări, are o latură umană pe care cei mai mulți o văd, o apreciază și o recomandă.

Este pasionat de orice presupune adrenalină, de vin și artă.

Este colecționar de artă contemporană. Are lucrări semnate de pictori precum Marcel Iancu, Ștefan Câlția, Ion Gheorghiu, Brauner, Vasile Grigore, Sorin Ilfoveanu și ale sculptorului român Mircea Roman. „O parte dintre ele sunt expuse și în clinică pentru a se bucura de ele și pacienții care ne trec pragul la Miko Dental.”. Iar despre vinuri spune că le preferă pe cele roșii din zona Chianti acompaniate de paste cu trufe.

Azi am povestit cu Dr. Șerban Atanasiu despre ce înseamnă să fii un stomatolog bun, despre ce face medicul dentist când nu este în cabinet, dar și despre ce ar trebui să facem ca să avem dinții sănătoși.

Cum ai ajuns să te faci stomatolog? Dacă nu te făceai stomatolog, ce altă meserie crezi că ți s-ar fi potrivit?

Povestea mea e una amuzantă aș putea spune. Adică sunt omul care aduce veselia în grupul de prieteni și chiar așa a și încolțit în mintea mea ideea de a urma facultatea de Stomatologie.

Prietenii mi-au indus aceasta idee cum că “pot să fac un om să zâmbească cu gura până la urechi chiar dacă nu e mândru de dantura lui”. Cumva am luat în serios gluma și am mers pe drumul asta. Mi-ar fi plăcut să fiu actor, iar această dorință își găsește locul cumva și în meseria de medic. Pentru că un medic bun știe să comunice cu pacieții iar pentru asta e necesar să ai abilități de comunicare, să fii deschis, să știi să glumești ca să destinzi atmosfera. Este importantă latura psihologică, emoțională, înainte de a fi doctor, trebuie să fii un bun psiholog.

Cum de ai ajuns preferatul străinilor care vin in România pentru servicii stomatologice?

Pe lângă preț, pentru că tratamentele stomatologice au un cost destul de ridicat în unele țări din restul Europei, îmi place să cred că am ajuns preferatul celor din afara țării pentru latura umană și caldă pe care am reușit să o construim și să o menținem în clinica noastră.

Oamenii au nevoie, dincolo de un preț convenabil, de înțelegere, de explicații clare și pe limba lor, au nevoie să învețe să zâmbească din nou.  Unii sunt jenați și rușinați de problemele pe care le au, dar își găsesc resursele în a zâmbi din nou, chiar de la prima vizită în clinica noastră desi problemele lor sunt departe de a fi rezolvate complet.

Se simt în siguranță, simt că problemele lor se pot rezolva. Succesul tratamentelor într-un timp cât mai scurt și grija față de fiecare pacient cred că sunt atuurile mele în orice situație, fie că tratez pacienți din țară, pacienți străini sau români stabiliți în afara țării.

 Câți străini tratezi pe an?

Dacă mă gândesc la o cifră, aș zice că tratez sute de străini pe an și de cele mai multe ori ajung la clinica prin recomandări, ceea ce îmi place să cred că este dovada “lucrului bine făcut”.

Știu sigur că sunt preferatul pacienților care aleg să se trateze la mine.

De ce crezi că România este de preferat în detrimentul altor state?

Poate că primul gând și primul răspuns ar fi PREȚUL dar, din experienta mea cu pacientii străini, pot spune că foarte mult contează răbdarea, înțelegerea și afecțiunea cu care sunt primiți. Vin prin recomăndări, se întorc pentru întreținere și nu de puține ori vin pur și simplu în vizită, să-și “etaleze” zâmbetul și cumva să-mi mulțumească.

Serviciile medicale pe care le oferim la clinică sunt completate de sentimentul de siguranță pe care-l oferim și de omenia cu care tratăm fiecare pacient. În unele cazuri, pacienții sunt extrem de încântați că găsesc un medic capabil să continue o lucrare începută de alți medici stomatologi, chiar din afara țării.

Care a fost cel mai greu/interesant caz al tău?

În general cazurile pacienților în vârstă și cu probleme generale de sănătate sunt cele mai grele dar și cele mai interesante pentru că te provoacă să-ți depășești limitele și să dai tot ce-i mai bun.

Un caz concret de acest fel care îmi vine acum în minte și pe care îl consider un mare success este cel al unui pacient de 86 ani căruia i-am inserat 16 implanturi cu o rată de succes de 100% și drept mulțumire o dată la câteva luni revine la clinică să îmi zâmbească.

Ce faci când nu ești la cabinet?

Petrec timpul liber cu familia, în vacanțe, pe motor sau pe motor. 😊) Dap, îmi plac expedițiile montane, îmi plac Alpii, îmi plac sporturile cu motor dar și concursurile pe biciclete, snow-mobile, ATV-uri, motoare de enduro și cam tot ce înseamnă sporturi extreme.

Cum sună pentru tine vacanța preferată?

Surprinzător sau nu, vacanța preferată înseamnă cât mai multă acțiune și adrenalină, nu mai mult de 7 zile și multe zâmbete. Îmi place mai mult să merg mai des în vacanțe decât să stau mai multe zile și să plec mai rar.

De unde pasiunea pentru sporturile ce implică adrenalină?

Nu vreau să dau răspunsul clasic, acela cu ieșirea din zona de confort, pentru că adrenalina este de fapt zona mea de confort. 😊

Ce alte pasiuni mai ai?

Arta și vinul.

Oamenilor, de obicei, le e frică de stomatolog. Tu cum îți convingi pacienții să revină?

Nu trebuie să îi conving și cred că nu ar trebui să existe această situație în niciun cabinet de stomatologie din țară. Frica de stomatologi are mai multe cauze, de la lipsa de informații și experiențe neplăcute, până la contextual socio-economic în care trăiesc.

Cu fiecare pacient discut deschis și prietenos încă de la prima consultație. Vorbim despre planul de tratament, care sunt pașii, procedurile, de câte ori va fi cazul să vină la clinica, etc. Toate aceste detalii îi ajută să înțeleagă ce se întâmplă și să aibă încredere că totul va fi bine.

Ai și pacienți copii?

Avem ramură de pedodonție iar clinica noastră dezvoltă constant programe educaționale în școli și grădinițe.

Dă-ne câteva sfaturi de îngrijire orală, te rugăm. În ordinea priorităților, care sunt primele 3 lucruri de netrecut în îngrijirea dinților?

În primul rând, este foarte important periajul de minim 2 ori pe zi, apoi dușul bucal și nu în ultimul rând, controlul periodic la 6 luni.

Mergem la stomatolog și dacă nu ne doare nimic?

În mod ideal, pacientul ar trebui să vină la un control periodic pentru a evita complicații și tratamente costisitoare și de lungă durată. E mai ușor să previi decât să tratezi. Există pacienți care vin la controalele periodice și sper ca ușor-ușor să înțeleagă cât mai mulți importanța îngrijirii orale și să vină în număr cât mai mare.

Se spune că România se află pe ultimele locuri în ceea ce privește îngrijirea orală. (cea mai mică cantitate de pastă de dinți/om/an, românii își schimbă periuța o dată pe an și nu se spală pe dinți de minim 2 ori/zi). Cum crezi că putem depăși această situație?

Cred că una dintre soluții ar fi un program la nivel național de parteneriat între școli, grădinițe și clinici medicale. De altfel, avem și o contribuție directă, pacienții clinicii noastre ridică media în ceea ce privește respectarea normelor de îngrijire orală.

HealthPeople Stories
Share this article