fbpx

Căutare

Share this article

Ne întrebăm mereu: ce ne face fericiţi? Care sunt ingredientele stării de bine?

Să începem cu sănătatea fizică şi mentală, continuăm cu relaţiile interpersonale armonioase, o situaţie economică echilibrată, sigură, adăugăm accesul la cunoaştere, la activităţile care ne stârnesc curiozitatea şi interesul, care ne plac. Lărgim lista cu încrederea şi respectul de sine. Şi putem continua.

Acestea au fost câteva dintre rezultatele sondajului realizat de echipa Fundaţiei PRAIS în cadrul proiectului naţional de marketing social „Suntem tânăra generaţie!„, derulat cu succes timp de 2 ani în 245 de licee, cu 50.000 de elevi si 800 de cadre didactice care au avut acces la informare, din 20 de oraşe, 3 comune şi 1 sat, cum ar fi: Bucureşti, Ploieşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov, Roman, Iaşi, Codlea, Făgăraş, Predeal.

Proiectul a pornit de la studiul realizat în 2012 de către UNICEF, în cadrul căruia era relevat faptul că starea de bine a adolescenţilor din ţara noastră se află pe ultimele locuri.

Am creat şi iniţiat acest proiect social la scară naţională care ne-a permis să oferim liceenilor oportunitatea de a-şi manifesta talentele, de a avea iniţiative, de a se organiza, a fi creativi şi de a se promova. Esenţa demersului nostru a fost să îi ascultăm şi să îi valorizăm, indiferent de statutul lor social, de nivelul rezultatelor şcolare. Activităţile, concursurile, conferinţele itinerante organizate de echipa noastră, la care au participat în număr mare, au demonstrat potenţialul lor extraordinar, promovarea diversităţii, a incluziunii sociale fiind la baza demersurilor noastre„, a declarat Silvia Bucur, Preşedinte Fundaţia PRAIS.

Prioritar, adolescenţii au subliniat nevoia de a avea prieteni şi relaţii bune cu cei din jur. Muzica şi excursiile se află printre favorite atunci când este vorba de starea lor de bine.

Foto: Elevii Liceului Tehnologic

Elevii Liceului Tehnologic „Alexandru Borza”, Cluj-Napoca, Locul I în cadrul concursului #BestFlashmob 2018

Timp de 2 ani, liceenii au beneficiat de interacţiuni cu actori şi sportivi renumiţi, cu psihologi, dansatori, jurnalişti seniori, care le-au povestit despre valorile în care cred şi despre experienţele lor de viaţa. Au dialogat cu aceştia şi au învăţat multe. S-au descoperit.

Social media a fost şi rămâne un alt loc favorit de întâlnire al lor, de dezbatere şi promovare prin platforma creată de echipa Fundaţiei PRAIS: www.tanarageneratie.ro, paginile FB @suntemtanarageneratie şi YouTube, unde zi de zi au comunicat activităţile. Aici s-au făcut remarcaţi, am postat rezultatele, filmele realizate de ei, fotografiile care le-au permis să câştige concursurile la care au participat.

În cadrul proiectului, elevii au avut ocazia de a fi regizori, manageri, promotori, actori, dansatori, animatori. Şi au reuşit peste tot!

Copiii şi adolescenţii reprezintă resursa vie a viitorului nostru. Au nevoie de condiţiile care le pot stimula vitalitatea, interesul, talentul, capacitatea uriaşă de a învăţa şi de a face lucruri noi, de un mediu parental şi comunitar sănătos, în care să fie ascultaţi, văzuţi, valorizaţi, implicaţi, afecţiunea şi respectul celor din jur fiind determinante. 

Proiectul a fost posibil datorită grantului acordat de Fundaţia Coca-Cola, în cadrul selecţiei sale anuale de proiecte bazate pe comunitate, pe care le organizează la nivel internaţional, precum şi a echipei locale a companiei Coca-Cola România, care ne-a susţinut în acest proiect.

Despre Fundaţia PRAIS

Fundaţia PRAIS a fost creată în 2002 de către compania de consultanţă în comunicare PRAIS Corporate Communications. În cadrul proiectelor sale naţionale iniţiate şi dezvoltate de-a lungul a 16 ani, susţine cauze sociale majore: accesul tinerei generaţii la resurse, educaţie, dezvoltare personală şi cultură, promovează starea de bine şi stilul de viaţă sănătos, grija faţă de natură, economia bazată pe talente, creativitate, inovaţie, competitivitate şi etică.

Recunoscută local şi internaţional, Fundaţia PRAIS s-a implicat cu succes în proiecte educaţionale naţionale din domenii precum: promovarea mişcării şi a nutriţiei sănătoase; siguranţa produselor alimentare; protecţia mediului; promovarea tinerelor talente. Programele locale sau cross-countries au angrenat milioane de elevi, familii, cadre didactice, publicul larg şi au creat alianţe de valori între parteneri publici şi privaţi, lideri de opinie, specialişti locali şi internaţionali, reuniţi pentru a servi împreună cauzelor sociale globale dedicate viitorului tinerei generaţii.

www.praisfoundation.com

 

 

 

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO