Health
Top 3 diete de slăbit pentru 2018. Sfatul nutriţionistului
Şi după ce majoritatea dintre noi am făcut excese alimentare în timpul acestor sărbători de iarnă, iată că a venit timpul să ne uităm în oglindă şi să ne alegem o dietă care să ne ajute să ne îndeplinim obiectivele.
Ramona Raduly
|Reading time: 4 mins
Şi după ce majoritatea dintre noi am făcut excese alimentare în timpul acestor sărbători de iarnă, iată că a venit timpul să ne uităm în oglindă şi să ne alegem o dietă care să ne ajute să ne îndeplinim obiectivele.
Ramona Raduly
|Reading time: 4 mins
Share this article

Probabil cele mai multe rezoluţii făcute la finalul anului trecut au cuprins dorinţa de a slăbi. Căci, aşa cum spunea un medic estetician, duşmanul frumuseţii este perfecţiunea. Probabil că nu există un singur om care să fie pe deplin mulţumit şi fericit cu felul în care arată şi sunt extrem de mulţi aceea care afirmă că s-ar simţi bine în pielea lor dacă ar mai slăbi câteva kilograme.

Şi după ce majoritatea dintre noi am făcut excese alimentare în timpul acestor sărbători de iarnă, iată că a venit timpul să ne uităm în oglindă şi să ne alegem o dietă care să ne ajute să ne îndeplinim obiectivele.

Doar pentru că un plan alimentar se numeşte o dietă, nu înseamnă neapărat că urmându-l vei reuşi să slăbeşti. Iată trei dintre dietele care fac ravagii peste ocean datorită numărului tot mai mare de adepţi. Nu sunt cele mai populare, însă, mai mult ca sigur, în curând vor deveni extrem de cunoscute.

Dieta Weight Watchers (Îngerul păzitor al greutăţii) este pe primul loc pe această listă.  Acest plan foloseşte un program alimentar numit Smart Point care te ajută să urmăreşti aportul de alimente prin alocarea unui obiectiv de puncte în fiecare zi.

Alimentele bogate în grăsimi saturate şi care conţin calorii goale au mai multe puncte decât alimentele sănătoase, cum ar fi legumele ce nu conţin amidon care au cele mai puţine puncte.

Programul include sprijin şi respinsabilitate prin intermediul întâlnirilor de 30 de minute în timpul cărora membrii discută despre clasamente şi victoriile personale şi permite utilizatorilor să converseze cu un reprezentant 24 din 24 de ore pe zi. În plus este uşor de urmărit şi cel puţin un studiu publicat în American Journal of Public Health  sugerează că cei care au urmat acest porgram au pierdut în greutate semnificativ, în comparaţie cu cei care s-au înrolat în grupuri de control.

Dieta Ketogenică

 Dacă nu ai auzit până acum de această dietă, cu siguranţă o vei fasce curând. Megan Fox, Mick Jagger şi Kim Kardasian şi sunai trei nume de la Hollywood care o urmează.

Acest plan este similar dietei Atkins care implică o scădere drastică volumului de carbohidraţi din alimentaţie, înlocuindu-i cu grăsimi şi proteine.

Foto: iStock

Această reducere a carbohidraţilor va aduce corpul într-o stare numită de cetoză fiziologică care determină organismul să să transforme într-o maşină ce arde grăsimile.

Însă nu-ţi imagina că poţi mânca pui prăkit şi slănină. Vorbim de acele grăsimi sănătoase, iar proteinele trebuiesc obţinute din carne gătită corespunzător unui plan de dietă sănătos (carne fiartă sau la grătar).

Dieta 5:2 este una dintre cele mai urmate de vedetele de la Hollywood. Ea a apărut în 2012 în Marea Britanie în urma unui documentar TV care proclama beneficiile unui plan alimentar. Dieta s-a răspândit rapid în Europa şi SUA, mai ales după ce aceia care au urmat-o s-au lăudat cu rezultate foarte bune în ce priveşte pierderea în greutate.

Dieta presupune alegerea a două zile neconsecutive pe săptămână în care să-ţi restricţionezi consumul de calorii, iar în celelalte cinci zile să mănânci atât cât vrei. Această formă de festin altrenativ a dat şi numele dietei: 5 zile fără dietă şi 2 zile la dietă.

Hugh Jackman sau Jimmy Kimmel sunt doar doi dintre cei care promovează această dietă.

Ce este de reţinut: în cele două zile de restricţii, femeile au voie să consume maxim 500 de calorii pe zi, în timp ce bărbaţii, maxim 600 de calorii pe zi.

Sfatul specialistului

Şi pentru că o dietă alimentară presupune în primul rând un stil de viaţă sănătos, am cerut sfatul nutriţionistului, Dr. Alina Cernea, singurul specialist de medicină funcţională din România:

Foto: Raduly Laszlo

În momentul în care optaţi pentru un anumit tip de dietă trebuie să luaţi în considerare şi afecţiunile acute, subacute sau cronice de care suferiţi. Astfel, dacă suferiţi de exemplu de insuficienţă renală cronică nu este indicat să ţineţi dieta ketogenică, dacă suferiţi de diabet trebuie să aveţi în vedere menţinerea constantă a nivelului glicemiei.

Este ideal să nu recurgeţi la diete drastice (restricţie mare calorică, diete monoaliment, etc) pentru o perioadă mai lungă de 3-5 zile, diete care privează organismul de nutrienţi putând aduce deservicii foate mari stării de sănătate.

De asemenea dacă pe parcursul dietei se instalează senzaţia de oboseală marcată acesta ar putea fi un indiciu că dieta nu este cea adecvată.

Este cunoscut faptul că a ţine o dietă pentru slăbit poate fi facil şi poate aduce satisfacţii mari pe termen scurt dar nu trebuie uitat efectul Yo-Yo pe care toată lumea îl cunoaşte. Pentru a menţine rezultatele pe termen mediu şi lung trebuie oricum un efort susţinut pentru implementarea unui stil de viaţă sănătos.

Indiferent de tipul de dietă pentru care optaţi trebuie să stabiliţi câteva obiective atât pe termen scurt- pentru scăderea în greutate- cât şi pe termen lung în vederea menţinerii greutăţii.

Rezultatele pe termen lung se obţin cu un stil de viaţă sănătos, care include nu doar alimentaţie echilibrată şi potrivita fiecărui organism în parte, ci şi sport, odihnă suficientă şi pe cât posibil reducerea stresului.”

Health
Share this article