fbpx

Căutare

Share this article

Sorina, Constantin și Ionuț sunt oamenii care au construit The Happy Toe, o afacere românească cu șosete colorate. Cei trei se cunosc din perioada liceului, iar în 2017 și-au dorit să pornească într-o aventură parcă desprinsă din cărțile lui Jerome K. Jerome. O aventură pe care ei o numesc „Trei într-o aventură cu șosete”. 

Șosetele de la The Happy Toe sunt făcute 100% în România, în fabrici din Câmpina, Craiova și Aiud. Dar cei trei își doresc să ducă șosetele lor colorate și în străinătate – „ar fi un lucru minunat pentru mândria noastră națională și poate a tuturor celor care au contribuit la acest lucru”.

Dar care este povestea din spatele șosetelor colorate de la The Happy Toe. Cum s-a născut colecția plină de emoție „Handmade by Buni”? Și cine sunt oamenii care muncesc zi și noapte pentru a duce o afacere 100% românească și în străinătate?

Care este povestea The Happy Toe? Cum a început această aventură pentru voi?

La începutul anului 2017 am pornit de la ideea de a crea produse fizice, utile și de calitate fabricate în România. 

După aproape 1 an întreg de muncă intensă, desene, planuri, visuri și foarte multe refuzuri din partea fabricilor de a tricota șosete foarte complexe din punct de vedere al design-ului și într-o serie foarte mică, în decembrie 2017 am deschis magazinul online și am început să livrăm produsele noastre către oameni cool, dornici să-și înveselească zilele cu șosetele noastre și să susțină un proiect 100% made în RO. 

The Happy Toe
Primele șosete The Happy Toe cu mesaj

The Happy Toe: „Trei într-o aventură cu șosete”

„Trei într-o barcă”, „Trei pe două biciclete”, are Jerome K. Jerome niște povești faine. Voi ați putea fi „Trei într-o aventură cu șosete”. Cum v-ați cunoscut?

Chiar suntem într-o poveste pe care am putea sa o intitulăm „Trei într-o aventură cu șosete” pentru că așa și este. E o aventură cu multe necunoscute încă, dar suntem siguri că va avea un final fericit pentru ca asta e ceea ce ne dorim și pentru asta depunem eforturi intense și susținute în fiecare zi.

Ne cunoaștem de aproape 20 de ani, din perioada liceului, iar legătura dintre noi nu se bazează pe principiile clasice ale unei afaceri, ci pe împărtășirea acelorași valori individuale – pasiune pentru ceea ce facem, corectitudine și respect față de cei din jur.

În fiecare zi avem destule praguri de trecut și necunoscute de rezolvat, dar datorită relației foarte bune pe care o avem, încercăm să punem umărul acolo unde e nevoie ca să trecem cu bine și să facem față provocărilor zilei de mâine. 

The Happy Toe
Echipa The Happy Toe

Cine a fost cu ideea unei afaceri cu șosete românești?

Decizia am luat-o de comun acord și a venit ca o consecință firească. La acel moment nu erau prea multe opțiuni pe piața românească și știam că avem o industrie care putea produce șosete de bună calitate. Așa că am trecut la desenarea lor cu scopul de a le face să fie foarte frumoase și să transmită veselie. De aici până la produsul final, a fost cale lungă și plină de necunoscute.

De ce se ocupă fiecare… sau, ca în bunul mers al unui start-up românesc, toată lumea face de toate?

Pentru că suntem o echipă mică și pentru ca lucrurile să meargă cât mai bine, am încercat să ne împărțim atribuțiile pe cât se poate. Fiecare face ce poate mai bine, pentru că fiecare este ceea ce nu este celălalt. 

Sorina este firea creativă care alege modele de șosete și sugerează culorile, toate fotografiile pe care le vedeți sunt făcute de ea.

Constantin este omul cifrelor, CEO-ul companiei, designerul șosetelor, production managerul și omul care are grijă ca toate rotițele afacerii să se învârtă.

Ionuț este omul cu poveștile care se ocupă de relația cu clienții (mici, mari, privați sau corporații), e omul de la celălalt capăt atunci când ne sună sau ne scrie cineva.

comenzi șosete
Comenzi corporate cu șosetele ambalate individual în cutie cu fereastră

Aveți vreun model de business, vreo companie la care vă uitați pentru inspirație?

Avem un model de business propriu pe care îl dezvoltăm și îl îmbunătățim pe zi ce trece. Muncim, ne educăm și creștem în fiecare zi ca să ne facem clienții fericiți. Ei sunt singurii care ne inspiră. Pentru ei construim produsele, la sugestia și nevoia lor introducem altele noi în ofertă sau le îmbunătățim pe cele deja existente. Datorită lor există The Happy Toe și cu siguranță o parte din succes li se datorează. 

Cele mai căutate modele sunt cele cu desenele cele mai vesele sau curajoase

Cine se ocupă de design-ul șosetelor și de unde vă vin ideile pentru ele?

Designul șosetelor este făcut de Constantin și e ajutat de Sorina la alegerea culorilor și de Ionuț la datul cu părerea. Unele dintre desene sunt licențiate din dorința de a eficientiza procesul de design. Totul pare o joacă, însă este un proces mult mai complex decât atât și necesită destul de mult timp. 

Modelele de șosete sunt făcute mai întâi în formă digitală, într-o aplicație creată de noi pentru a avea un preview la ceea ce vrem să producem și să avem o idee mai bună asupra produsului final. Aici în platformă se aleg culorile și testăm diverse combinații până iese designul care ne satisface nevoia de perfecțiune. Creăm apoi o fișă a șosetei, cu specificații tehnice, se calculează un necesar de fire care trebuie comandate și se dă în producție la fabrică.

Care sunt cele mai căutate modele The Happy Toe?

Cele mai căutate modele sunt cele cu desenele cele mai vesele sau curajoase, însă volume bune de vânzări se fac și pe modelele mai clasice din punctul de vedere al desenelor. 

The Happy Toe
Modelul de succes Donna Moo, de la The Happy Toe

Cât de mult vă dedicați aventurii The Happy Toe? 

Este o aventură care consumă absolut tot timpul, iar dacă ziua ar avea 48 de ore tot nu ar fi destul. Uneori poate dedicăm acestei afaceri mai mult timp decât ar trebui în detrimentul timpului alocat familiei sau activităților recreaționale. Muncim aproape non-stop pentru visul de a construi acest brand, pentru a-l duce acolo unde ne-am propus inițial să ajungem. Știam de la început că în viața antreprenorială este vorba despre foarte multă muncă, risc, efort, dedicare și răbdare, așa că nu ne ia prin surprindere. 

Și din ce trăiți?

Deocamdată suntem alimentați exclusiv de dorința de a reuși în această afacere, iar traiul de zi cu zi îl asigurăm din economiile pe care le-am făcut anterior și mici venituri pasive.

The Happy Toe
Șosete ambalate individual pentru retail și cadouri corporate

100% made în Ro, asta încercați să faceți cu produsele The Happy Toe. Știu că nu aveți fabrica voastră, cu cine colaborați?

În prezent colaborăm cu 3 fabrici exclusiv din România, dar mai discutăm cu încă 4, tot din România, pentru a ne diversifica gama de produse.

Prima fabrică unde s-au produs șosetele The Happy Toe în 2017, este Fabrica de ciorapi Elca de la Câmpina, cu o tradiție de peste 100 de ani. 

A doua fabrică cu care am început colaborarea în 2019 este Laboratorul de Șosete, o fabrică nouă din Craiova. 

Citește și: Laboratorul de șosete, business-ul născut din pasiunea pentru serialul „How It’s Made”. Și povestea lui Ilie Pană, tânărul care a stricat toate mașinile din dorința de a fabrica cele mai bune șosete

La începutul anului 2021 am adăugat o nouă colaborare cu fabrica de șosete Adventus de la Aiud, fabrică cu experiență din 1994.

Câmpina. Craiova. Aiud. Cum alegeți fabricile cu care lucrați? 

Alegem în funcție de mai multe criterii. În primul rând este nevoie de entuziasm, dorință și deschidere din partea fabricilor de a încerca să iasă din zona de confort a șosetelor simple, de serie. De aici începe totul pentru că odată ce sunt ingredientele de mai sus, e nevoie de experiență, mașini care să poată tricota produsele noastre, oameni devotați care să aibă atenția necesară verificărilor, capacitate și lista ar putea continua. 

familia The Happy Toe
La fabrică cu piticii după noi

Buni e chiar bunica soției lui Ionut. În ciuda vârstei de 85 de ani, este o persoană energică, antreprenoare și foarte îndemânatică.

Aveți și o mică colecție „Handmade by Buni”. Cine este buni? Care este povestea ei?

Buni e chiar bunica soției lui Ionut. În ciuda vârstei de 85 de ani, este o persoană  energică, antreprenoare și foarte îndemânatică. Nu așteaptă pensia pentru a-și cumpăra medicamentele de care are nevoie, ci și-a creat o mică sursă de venit. Tricotează de primăvara până toamna botoșei pentru bebeluși și șosete pentru copii/adulți pe care în mod normal le vinde la piață. Însă 2020 a fost un an atipic și pentru ea, așa că am zis să dăm o mână de ajutor, să o digitalizăm pe buni astfel încât să nu mai fie nevoită să iasă afară în frig și să se expună acestui virus care ne-a pus pe mulți pe hold/pauză. Colecția „Handmade by Buni” a fost primită cu bucurie de către clienții noștri cărora le mulțumim în numele ei. 😃

Citește și: Cum să „încalți” un business cu șosete ce poartă numele unor mari personalități din istorie? Povestea șosetelor Arete și a celor doi tineri care au visat să încalțe oamenii de business cu șosete colorate

Cine sunt oamenii care poartă The Happy Toe – cui vă adresați?

Ne adresăm unei palete destul de largi de oameni. Șosetele colorate The Happy Toe sunt pentru cei care apreciază veselia, au simț al umorului destul de dezvoltat, sunt dezinvolți și care au atitudine pozitivă. Acești oameni doresc să adauge un strop de culoare și veselie vestimentației lor zilnice datorită unui articol de îmbrăcăminte pe care mulți îl subestimează. Pe lângă calitate și utilitate, cei care poartă șosetele The Happy Toe vor să se simtă bine și să fie cu zâmbetul pe buze la fiecare pas literalmente.

Recent, în urma începerii colaborării cu o nouă fabrică, am introdus în ofertă și șosetele de bază. Acestea se adresează unei alte categorii de oameni care consideră că șosetele trebuie să fie un accesoriu simplu, util și de bună calitate.

The Happy Toe
Șosete cu desene marca The Happy Toe

Ar fi un lucru minunat pentru mândria noastră națională și poate a tuturor celor care au contribuit la acest lucru.

Ce vă doriți pentru The Happy Toe în viitor? 

Ne dorim în primul rând pentru acest an să avem un flux continuu de stocuri, o gamă și mai diversificată de produse și fabrici partenere care să producă acest stoc la nivelul de calitate pe care îl dorim. 

Apoi ne dorim o promovare mai eficientă din punct de vedere costuri. Diminuarea costurilor de promovare se va traduce în prețuri mai mici oferite clienților noștri pentru un strop de fericire în plus. Foarte mulți dintre ei deja dau o mână de ajutor în acest sens transmițând și prietenilor lor faptul că la noi găsesc șosete de bună calitate fabricate în România și că au o experiență foarte bună de shopping.

Nu în ultimul rând, ne mai dorim să extindem cât mai mult lista de magazine partenere și distribuitori la nivel național, astfel încât produsele noastre să ajungă mai aproape de oameni.

Și, ultima întrebare. Știu că vă doriți să ieșiți cu The Happy Toe și în afară (doar aveți adresa de contact cu .com, nu?). Când v-ați propus să se întâmple asta?

Deja se întâmplă acest lucru. Începând din 2020 colaborăm foarte bine cu o companie care ne reprezintă la nivel european și care intermediază legătura dintre noi și marile magazine online din Europa, care periodic, derulează campanii scurte de câteva zile pentru șosetele noastre și care reușesc să epuizeze stocurile aproape de fiecare dată. Ne dorim să putem crește și în această direcție și să fim, într-o bună zi, unul din brandurile românești care sunt recunoscute și apreciate și în străinătate. Ar fi un lucru minunat pentru mândria noastră națională și poate a tuturor celor care au contribuit la acest lucru.

read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO