Căutare

Share this article

Ce bine ar fi dacă doar o idee bună şi puţin noroc ar fi suficiente pentru ca o afacere să aibă succes. Evident, realitatea ne-a arătat că nu este deloc aşa. Ai nevoie de un context favorabil, de o piaţă care să fie pregătită sau deschisă către produsul tău şi de nişte competitori pe care să îi cunoşti şi cu care să ştii că te poţi bate. 

Aşadar, pentru ca afacerea ta să mai existe şi peste 10 ani, este vital să cunoşti industria în care vrei să intri şi să ai o idee despre cum poţi ajunge să inovezi. Trebuie să ai puţină creativitate şi mult curaj. Dar către ce zonă ar trebui să mă îndrept? Care sunt industriile de viitor în următoarea perioadă? Descoperim împreună 5 dintre acestea. 

1. Cybersecurity

Cu toate discuţiile din jurul acestui domeniu, ne aşteptăm la un interes crescut în jurul protecţiei datelor atât din partea companiilor, cât şi a consumatorilor. Studiile arată că cerere pentru joburi precum programatori sau analişti va creşte cu cel puţin 10% în următorii ani, procent mai mare decât a oricărei alte ocupaţii. 

Aşa că, dacă ai experienţa necesară sau vrei să înveţi ceva nou să ştii că oamenii care vor lucra în securitatea informaţiilor vor fi la mare căutare. Din ce în ce mai multe companii lucrează să îşi protejeze datele. Iar reglementările de pe piaţă (a se vedea toate lucrurile pe care trebuie să le facem acum, odată cu regulile impuse de GDPR – General Data Protection Regulation) ne obligăm să ne implicăm din ce în ce mai mult în acest domeniu. Deci, dacă vrei să porneşti o afacere, poarte ar fi bine să te gândeşti la una în acest domeniu. 

2. Tehnologie + Cosmetice = Love

Rămânem tot în zona tehnologiei, însă o combinăm cu ceva mai frumos. Integrarea ei în această lume a cosmeticelor nu face decât să creeze oportunităţi, mai ales pentru start-upuri care pot acum să inoveze atât produsele pe care le cumpără, cât şi modul în care o facem. Astfel, tehnologia poate sta la baza dezvoltării produselor care, folosindu-se de machine learningpot crea produse personalizate pentru nevoia fiecărui client în parte. De la fondul de ten care să se potrivească perfect cu tipul tău de ten. Şi până la şamponul care va trata exact problema părului tău.  

Iar unii o fac deja. Function of Beautyeste un start-up din New York care face şampoane şi balsamuri de păr a căror componentă este determinată de răspunsurile pe care clienţii le furnizează într-un quizz. Nu mai puţin de 1.5 milioane de oameni au făcut acest test care cere informaţii legate de textura sau alte caracteristici ale părului. În baza acestor informaţii, Function of Beauty şi-a dezvoltat un algoritm prin care încearcă să furnizeze cele mai eficiente reţete ale produselor sale. 

3. Vin: bea responsabil şi gândeşte-te la nevoile clienţilor tău

Lăsăm lucrurile tehnice şi ne întoarcem la cele basic. Trăind în Los Angeles, Emma Toshack adora să bea vin atunci când era pe plajă sau la piscina din spatele apartamentului ei. Şi întâmpina de fiecare dată o mare problemă: nu avea voie să consume alcool dintr-un recipient transparent într-un spaţiu public (în America dacă îţi cumperi o sticlă de alcool nu ai voie să te plimbi cu ea în mână, darămite să bei din ea într-un spaţiu public – aţi văzut şi voi în filme). În acest context, Emma îşi vărsa sticla de vin într-o cutie goală de San Pellegrino. Existau câteva variante de vin la cutie, dar niciunul nu i se părea potrivită. Aşa a apărut Nomadica – un vin bun într-o cutie super cool. 

Nu vezi cum îţi este turnat vinul în pahar. Nu te bucuri de culoarea lui. Şi nici nu este la fel de fancy ca vinul băut din paharul potrivit. Însă, este extrem de util. Vinul la cutie este varianta perfectă pentru a-ţi lua băutura preferată oriunde cu tine – pe plajă, în parc, în faţa scenei de la festival sau în curte la grătar. 

Băutura nu se schimbă, însă ambalajul este atractiv şi util pentru consumator. Are sens! Mai ales dacă te gândeşti că targetul tău este un Millennial care îşi doreşte o băutura pe care să o poată lumea oriunde cu el, pusă într-un recipient mult mai uşor decât o sticlă, mai uşor de transportat – dimensiune şi fragilitate – şi maicool– vezi design-urile super creative folosite de Nomadica. 

Dar ar avea succes o astfel de investiţie? Nielsen estimează că în America există nu mai puţin de 60 de branduri care vând vin la cutie, 90% dintre acestea fiind exclusiv în acest fel. Deci există piaţă pentru aşa ceva. Mai mult, se pare că începe să se creeze şi trendul favorizabil acestui domeniu. Anul trecut vânzarea acestor produse în Statele Unite ale Americii a ajuns la 32.3 milioane de dolari, faţă de doar 3.3 milioane de dolari în 2014. Sună promiţător, nu?

4. Servicii – tot gândindu-ne la nevoile celorlalţi

De la terapie prin masaj, până la organizarea de nunţi sau la magazine de tatuaje. Toată această ramură a serviciilor va deveni şi mai importantă în viitor. Cu presiunea roboţilor care vor deveni, încetul cu început, viitorii noştri colegi de birou, vom munci din ce în ce mai mult. Aşa că nu vom mai avea timp pentru a ne ocupa singuri de aceste lucruri şi vom fi nevoiţi să angajăm oameni care să ne ajute. Prin urmare, zona serviciilor va avea un boom în următoarea perioadă.

Pe de o parte, ar trebui să ne gândim la un afacere care să pună accent pe experienţe. Mai ales dacă aceasta s-ar adresa unui client din generaţiile Millennial sau Z. Mereu dornici de aşa ceva, tinerii vor fi dispuşi să plătească din ce în ce mai mult pentru acest domeniu. Şi nu vorbesc doar despre experienţele virtuale (aici pare că deja există o supra încărcare), ci şi despre cele reale – de la business-uri precum escape roomssau teatru experimental, până la zona mai kinky (înţelegeţi voi). 

Pe de altă parte, ar trebui să ne gândim şi la nevoile pe care le au vârstnicii.Generaţia Baby Boomers se apropie de perioada de aur, aşa că ar trebui să ne gândim la modul în care vom avea grijă de ei. O zonă de business care începe să se dezvolte din ce în ce mai mult şi la noi este cea de clinici pentru îngrijirea bătrânilor. În acest sens, probabil că serviciile de îngrijire la domiciliu ar avea şi mai mare cerere în viitor. Şi o zonă de servicii ar putea funcţiona – de la plimbarea animalelor şi până la divertisment. De asemenea, aplicaţiile de monitorizare, de divertisment sau de comunicare ar putea fi la mare căutare. 

5. Mâncare alternativă – următorul trend: proteină

Din fericire ne găsim într-o perioadă în care a face sport este din nou în trend. Mergem la sală. Ne facem abonamente la bazinele de înot. Descoperim zumba, yoga sau squash. Şi toate acestea vin, de cele mai multe ori, în combinaţie cu grija alimentară (sau aşa ar trebui să fie). Prin urmare, dietele bazate pe proteină, precum paleo sau ketogenic sunt din nou la mare modă. 

Deci, un business în zona asta? Poate într-o combinaţie cu o sală de fitness?Nu vorbim doar despre mâncăruri bazate pe proteină, ci şi despre batoane proteice sau suplimente alimentare. Şi dacă vrei să fii şi mai creativ, poţi să te gândeşti şi la un blog (sau vlog) prin care să daţi reţete de mâncăruri proteice combinate cu exerciţii sportive. 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO