Căutare

Share this article

Începând cu mini-vacanţa de 1 mai au început oficial plimbările la mare. Fiecare week-end va fi ocazia perfectă pentru o escapadă pe litoral. Ne vedem pe plajă, prin barurile sau prin cluburile din staţiuni. Însă, nu uităm nici de sport. Ne menţinem în formă atunci când suntem la mare cu câteva recomandări de sporturi pe care să le facem direct pe plajă. 

1. Mergi prin apă

Probabil ai mai văzut atunci când te duceai la piscină oameni care doar mergeau prin apă. Ei bine, tipul acesta de exerciţiu este chiar foarte util. Fie că mergi prin apa sau doar pe mal cu picioarele prin valurile mării, o simplă plimbare îţi va face tonifia coapsele. Nisipul instabil combinat cu forţa apei îţi vor lucra musculatura, întărind-o. Iar dacă poţi şi îţi place să alergi, ar fi şi mai bine. Câteva ture de plaje, vor face mai mult decât câteva drumuri la sală. 

Aşa că, dacă tot eşti la mare, mai bine deconectează-te puţin de nebunia de pe faleză şi bucură-te de o plimbare (poate solitară) pe malul mării. 20-30 de minute pe zi îţi vor face minuni. Doar încearcă!

2. Înoată

Sportul perfect, acesta îţi lucrează tot corpul. Nu degeaba australienii arată aşa de bine, atunci când nu mai poţi, gândeşte-te doar la asta. Fă câteva ture până la geamandură şi înapoi. În plus, ai putea să îţi iei şi ochelarii cu tine, poate te vei întâlni cu câţiva peştişori coloraţi pe drum.  

Iar dacă vrei să faci şi alte exerciţii în apă, opreşte-te atunci când nivelul apei îţi ajunge la talie şi fă câteva mişcări de stretchingMenţine-şi corpul cât se poate de drept şi apoi roteşte-l stânga-dreapta. Încearcă intervale de 10 mişcări pentru fiecare parte. În acest fel îţi vei lucra talia.  

3. Joacă volei, fotbal, frescobol (sau orice paddle sport)

Dacă vrei ceva mai distractiv, atunci ia-ţi prietenii şi jucaţi ceva împreună. Volei, fotbal, paddle sports. Orice. Pe lângă mişcare, o să vă şi distraţi. Îţi vei lucra şi tonifia muşchii fesierii prin mişcările de flexie-extensie pe care le vei face în timpul jocului. Ai grijă, însă, ca înainte să intri în joc să te protejezi de soare – aşa că, foloseşte crema de plajă, puneţi ceva pe cap şi hidratează-te cu multă apa în timpul jocului. 

Gata! Dăm startul partidei. O să îţi placă: nu doar că o să te distrezi alături de cei dragi, dar te vei bucura şi de fiecare punct câştigat. Şi, ştii cum e, cine câştigă dă prima rundă de băutură, aşa că dă tot ce ai mai bun şi concentrează-te pentru a câştiga meciul. 

4. Plimbă-te pe apă 

Şi dacă te-ai plictisit să stai pe plajă, te invit în mare. Nu doar să înoţi, dar şi să te plimbi puţin cu caiacul. Te vei bucura de linişte şi vei putea înota în larg – cine ştie ce peştişori frumoşi vei găsi. Vâslind îţi vei întări muşchii spatelui. Însă, înainte să pleci în larg te sfătuiesc să intri puţin în formă, iar pentru asta o să fie nevoie de câteva câteva ture de înot până la geamandură sau măcar de câteva momente de bălăceală în apă.

Iar dacă nu vrei să te plimbi cu caiacul, atunci ia-ţi salteaua sau placa şi bucură-te de mare. O să te bronzezi foarte frumos. Şi poţi să faci şi puţin sport în acelaşi timp.  Foloseşte-ţi mâinile pentru a vâsli înapoi şi înapoi. O să îţi lucrezi astfel muşchii mâinilor şi al spatelui. 

5. Şi dacă vrei ceva mai serios, învaţă de la Alexia Clark

 

read
next

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO