fbpx

Căutare

Share this article

Cum vine vara cum creşte considerabil numărul ştirilor despre accidente în lanţ pe A2, autostrada spre mare. Numai în ultimele săptămâni peste 100 de maşini au fost implicate în accidente pe această porţiune de drum, cel mai mare carambol fiind unul cu 55 de autovehicule. În astfel de situaţii poţi da vina pe ghinion sau poţi să fii puţin mai atent la lucrurile pe care le poţi face astfel încât să laşi „ghinionul” în seama altora.

Accidente în lanţ pe A2 – Care sunt cauzele

Multă vreme s-a considerat că vina pentru care România este campioana Europei când vine vorba de accidente rutiere cu victime o are infrastructura defectuoasă. În fapt, principala cauză a accidentelor soldate cu victime este viteza excesivă, urmată de pietonii care traversează neregulamentar, pietonii care merg pe şosea, neacordarea priorităţii pentru pietoni, nerespectarea regulilor de circulaţie de către biciclişti şi depăşirile neregulamentare.

La rândul ei, viteza neadaptată la condiţiile de drum are o mulţime de factori declanşatori. În alte state, pe lângă şcoala de şoferi, conducătorii auto trebuie să urmeze şi cursuri de conducere defensivă. La noi acest concept a început să fie mai des promovat abia în ultimii ani şi este, în mare parte, opţional. Sigur, sunt companii care au înţeles necesitatea acestor cursuri şi plătesc ele pentru ca angajaţii să le urmeze. Şi mai sunt şoferii conştienţi care plătesc din proprie iniţiativă ca să afle mai multe despre acest subiect. Numărul acestora este însă infim în comparaţie cu al celor care dau bani mulţi pe maşini puternice fără să înţeleagă cu adevărat ce trebuie să facă cu ele.

Specialiştii în siguranţă rutieră au identificat 2 lucruri principale care îi fac pe unii şoferi să apese prea tare pedala de acceleraţie:

  • necunoaşterea sau ignorarea unui comportament preventiv;
  • lipsa de experienţă la volan.
Foto: economica.net

Iar acestea vin la pachet şi cu anumite tipare psihologice: credinţa că lui nu i se poate întâmpla, imaturitate emoţională, agresivitate, teribilism, orgoliul care merge mână în mână cu dorinţa de a ajunge primul, incapacitatea de a se pune în pielea celuilalt.

Citeşte şi: 5 sfaturi pentru a lua permisul de conducere – LIFE.ro

Cum poţi evita să fii implicat în accidente rutiere

Aşa cum unii dau vina pe ghinion când li se întâmplă ceva nepotrivit, acelaşi gen de oameni vorbeşte despre noroc când vine vorba de cei feriţi de incidente. În cele mai multe dintre cazuri nu despre noroc este vorba, ci despre comportamentul preventiv pomenit mai mereu în astfel de cazuri. Şi nu, asta nu înseamnă să mergi „ca melcul”, pentru că şi acest tip de condus poate avea consecinţe negative. Înseamnă să anticipezi, ca să poţi evita şi aici vorbim atât de a adapta viteza la condiţii de drum – fie că este ploaie, gheaţă, zăpadă, aglomeraţie sau ceaţă, cât şi de a evita greşelile făcute de alţii în trafic.

Foto: stirileprotv.ro

Iată câteva dintre lucrurile de care trebuie să ţii cont şi pe care e musai să le respecţi dacă vrei să te asiguri că drumurile tale vor fi lipsite de peripeţii:

  • Foloseşte mereu faza scurtă, nu doar pe drumurile în care aceasta este obligatorie. Vizibilitatea e sfântă şi cele câteva secunde care te fac mai uşor de observat pot evita o nenorocire.
  • Nu lăsa telefonul să-ţi distragă atenţia. El nu îţi ocupă doar mâna, ci şi creierul. O convorbire importantă îţi ia 80% din capacitatea de atenţie, iar timpul tău de reacţie scade dramatic.
  • Aplică regula celor 2 secunde faţă de vehiculul din faţa ta. Mai exact, trebuie să păstrezi mereu între maşina ta şi cea din faţă o distanţă care să poată fi parcursă în cel puţin 2 secunde la viteza la care se circulă la acel moment. Aceasta este considerată optimă pentru o oprire de siguranţă în cazul unui eventual pericol. Dacă şoseaua este umedă, acoperită cu gheaţă sau este ceaţă, timpul trebuie cel puţin dublat.
  • Lasă-l pe cel care a intrat într-o depăşire riscantă să intre înapoi în coloană. Orgoliul, într-o asemenea situaţie, poate fi mortal.
  • Aplică regula fermoarului atunci când 2 benzi de circulaţie se restrâng într-una singură. Asta înseamnă că intră o maşină din dreapta, una din stânga şi tot aşa, iar în acest fel se evită şi accidentele şi se scurtează şi timpul petrecut în ambuteiaj.
  • Semnalizează şi asigură-te atunci când schimbi banda de mers.
Citeşte şi: Aventura pilotului Titi Aur, de la șofer la contra-informații, la taximetrie ilegală, transfug la Paris, până la Academia de pilotaj – LIFE.ro
Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO