fbpx

Căutare

Share this article

Alimentația joacă un rol important în buna funcționare a creierului, motiv pentru care există unele alimente care ajută la memorie.

Există anumite alimente care pot îmbunătăți funcțiile cerebrale, ajutându-ne să avem o memorie mai bună. Dacă ai probleme cu memoria și vrei să o îmbunătățești, atunci ar fi bine să introduci în dieta ta zilnică super alimentele care îți mențin creierul sănătos.

Ce alimente ajută la memorie?

Peștele 

Peștele este un aliment excelent când vine vorba despre sănătatea creierului. Pești precum somonul, macroul, tonul, sardinele sau heringul sunt bogați în acizi grași Omega 3, inclusiv acidul docosahexaenoic (DHA). Acesta din urmă pare a fi foarte important pentru funcționarea normală a neuronilor.

Peștele nu trebuie să lipsească din dieta noastră

Cruciferele

Kale, conopida, varza sau broccoli sunt surse excelete de vitamina E și acid folic. Cercetătorii nu știu exact cum protejează acidul folic creierul, însă ar putea fi prin scăderea nivelului unui aminoacid cunoscut ca homocisteină în sânge. Nivelurile ridicate de homocisteină pot declanșa moartea celulelor nervoase din creier, dar acidul folic nu lasă să se întâmple acest lucru.

Broccoli conține și vitamina K, vitamină cunoscută pentru faptul că sporește funcția cognitivă și îmbunătățește capacitatea de gândire.

De asemenea, datorită faptului că broccoli este bogat în compuși numiți glucozinolati, poate încetini descompunerea neurotransmitătorului, acetilcolina, de care avem nevoie pentru ca sistemul nervos central să funcționeze corect și pentru ca memoria noastră să nu se degradeze.  Nivelurile scăzute de acetilcolină sunt asociate cu boala Alzheimer.

Avocado

Deși mulți condamnă avocado pentru conținutul mare de grăsimi, trebuie specificat că acest fruct conține grăsimi “bune”, monosaturate, care ajută la menținerea nivelului de zahăr constant în sânge.

Prin conținutul de vitamina K și acid folic, avocado ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge în creier, protejând împotriva accidentelor vasculare cerebrale. De asemenea, ajută și la imbunătățirea funcției cognitive, atât a memoriei, cât și a concentrării.

Mai mult, avocado are cel mai ridicat nivel de proteine și cel mai scăzut conținut de zahăr pentru un fruct.

Avocado, un aliment excelent pentru memorie

Coacazele

Aceste fructe de pădure ar trebui consumate zilnic, pentru că aduc numai beneficii sănătății noastre. Coacazele sunt printre cele mai bogate alimente în antioxidanți, inclusiv vitamina C, K si  fibre. Datorită nivelului ridicat de acid galic, coacazele ne protejează creierul împotriva degradării și a stresului.

Semințele

Semintele de floarea soarelui sau cele de dovleac sunt excelente pentru o bună funcționare a memoriei.

Semințele de dovleac conțin antioxidanți puternici care protejează organismul și creierul de deteriorarea radicalilor liberi. În plus, sunt și o sursă excelentă de magneziu, fier, zinc și cupru, patru elemente necesare pentru sănătatea creierului.Magneziul este esențial pentru învățare și memorie. Nivelurile scăzute de magneziu sunt legate de multe boli neurologice, inclusiv migrene, depresie și epilepsie.

Ciocolata neagră

Nu orice tip de ciocolată poate ajuta creierul și memoria. Important este ca aceasta să aibă un nivel cât mai ridicat de cacao. Ciocolata neagră conține flavonoide, niște compuși care au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. Acestea, de asemenea, ajută la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea fluxului sanguin la nivelul creierului.

Uleiul de măsline extra virgin

Consumul regulat de ulei de măsline extra virgin poate ajuta cu adevărat creierul.

Datorită antioxidanților puternici cunoscuți că polifenoli care se găsesc în ulei, uleiul de măsline extra virgin poate îmbunătăți învățarea și memoria. Pentru a beneficia de proprietățile lui, ideal este să îl consumați ca atare, în salate de exemplu, nu gătit la temperaturi mari.

Ouăle

Ouăle sunt bogate în substanțe nutritive legate de sănătatea creierului: viaminele B6, B4 (colină) și acid folic.

Colina este un micronutrient important pe care organismul îl folosește pentru a crea acetilcolină, un neurotransmițător care ajută la reglarea stării de spirit și a memoriei. Au fost efectuate două studii care au demonstrat că aportul mai mare de colină a fost legat de o memorie mai bună. Cu toate acestea, mulți oameni nu au inclusă suficientă colină în dieta lor. Putem repara această greseală consumând ouă, având în vedere că gălbenușurile de ou se numără printre cele mai concentrate surse ale acestui nutrient.

Ceaiul verde 

Cofeina din ceaiul verde sporește funcția creierului, crescând vigilența, performanța, concentrarea și îmbunătățind memoria. Însă ceaiul verde are și alte componente care îl transformă într-o băutură sănătoasă pentru creier. Una dintre ele este L-Teanina, un aminoacid care poate traversa bariera hemato-encefalică și poate crește activitatea neurotransmitătorului GABA, care ajută la reducerea anxietății și vă face să vă simțiți mai relaxați.

Share this article
Ți-a placut povestea? Ajută-ne și promoveaz-o pe social media
read
next
promoted
articles
loading...

Abonează-te la newsletter-ul LIFE.RO